وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزهای سراسر خیانت - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 96
کل بازدید : 887291
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

در روزهایی که هیچ کس ، حتی کسانی که دائیه ولایت مداری داشتند به رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش ندادند و چنان مرغان گشنه و تشنه بر سر تصاحب دانه به جان هم افتاده اند ... به جان هم افتادنی که چیزی در آن نیست جز سوء استفاده دشمنان کمین کرده در پستوی خانه های بی غیرتی ... تمام چشم امیدمان به دوستان بود که آنهم نقش بر آب شد .. کار به جایی رسیده که امثال محمد خاتمی چنان رو در نقاب بی غیرتی کشیده اند که ادعای احقاق حق از دست رفته مردم را دارند !!! خوب بود اگر ایشان کمی به گندکاریهای حودشان در دوران نکبت بار اصلاحات فکر کنند ... البته در این روزها برای جریان بر باد رفته اصلاحات کسی جز خاتمی نمی تواند نوشدارو باشد ولی این نکته فراموش شده که سهراب خیالی شان در زیر خروارها خاک خفته و هرگز نخواهد توانست سر از خاک برآرد ... دل مان پر است از جفاهایی که در آن سالها بر ولی فقیه مان شد ... دلمان پر است از بی اخلاق هایی که حتی حرمت خوک پاک عزیزان مان را هم نگه نداشتند ... آقای خاتمی کمی به روزهای گذشته ات فکر کن ... شاید ... نه ... امیدی نیست ... این حرکت آخری است که انجام خواهی داد ... انشاءالله با این حرکت ، تو هم به زباله دان تاریخ خواهی پیوست ....


زهی خیال باطل که این مرز و بوم از شومی و نکبت به ظاهر خودی ها ، رنگ و روی آرامش را نبیند ... زهی خیال باطل که این بار بتوانند از رأفت اسلامی جان سالم به در ببرند ... اینجا ملک علی ست و مالک آن نائب بر حق امام زمان (عج) ، سید علی ست ... انقلاب اسلامی ایران در طول این سالیان پر پیچ و خم  ، همیشه در معرض تهاجمهای سخت و ناجوانمردانی زیادی بوده که به فضل الهی همه را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر گذاشته است ... در این روزهای پرهیاهو ، هر کسی به دنبال عبایی است که خود را در زیر آن پنهان کند و یا در سایه آن خود را برای ضربه زده به حق و حقیقت نزدیک کند ...

خاتمی و موسوی

با هم کمی به آنروزها بر می گردیم و درایت و شجاعت غرور آفرین ولی فقیه مان ( واقعاً تنها دلگرمی مان هم ایشان هستند که در تمامی روزهای سخت حرکت رو به پیشرفت انقلاب ، محکم و استوار ایستاده اند ) و نا جوانمردیهای ، ناجوانمرادن زمانه را مرور می کنیم :

اصلاحات مریکایی (مقام معظم رهبری 23/2/79 ) :

" اگر کسانی بیایند با عدم اعتقاد به اساس ارزش‌ها ، دم از تحول بزنند معلوم است که تحول موردنظر آنه چیست؟تحول مورد نظر آنها یعنی تحول نظام اسلامی به نظام غیراسلامی ، تحول مورد نظر آنها یعنی حذف اسلام و حذف فقه اسلامی ، این اصلاحات یعنی همان اصلاحات آمریکایی" . 

تعریف اصلاحات :

حضرت آیت الله خامنه ای ( دامت برکاته ) : ... اصلاحات یکی از آن واژه هایی است که همیشه پر جاذبه بوده است . دولت جدید از اولی که آمد ، مساله اصلاحات را مطرح ، همه انسانهایی که از هر فسادی رنج می‌برند ، دلشان با این شعار می‌تپد و طرفدار اصلاحاتند . اصلاحات چیز خوبی است ؛ اما اصلاحات چیست ؟ این جاست که باز دشمن پا در میانی می‌کند ؛ تبلیغات امپراتوری خبری دشمن وارد میدان می‌شود . ... اصلاحات یا اصلاحات انقلابی و اسلامی و ایمان است و همه مسئولان کشور ، همه مردم مومن و همه صاحب نظران با این اصلاحات موافقند ؛ یا اصلاحات ، اصلاحات آمریکایی است و همه مسئولان کشور ، همه مردم مومن و همه آحاد هوشیار ملت با آن مخالفند .                                                                                                   

...هیچ جامعه انسانی ، بدون اصلاح امکان ندارد از اول انقلاب همه آرزو داشتند که اصلاحات به وجود بیاید ؛ هر کس هم به قدر همت خود کاری کرده است . امروز دولتی هم آمد و شعار خودش را اصلاحات قرار داده است ـ بسیار خوب ـ و من میدانم که مسئولان این دولت ، آن کسانی که شعار اصلاح دارند ـ از جمله رئیس جمهور محترم ـ مقصودشان از این اصلاحات چیست ؛ آنها همین اصلاحات اسلامی را می‌خواهند .

اصلاح چیست ؟ اصلاح این است که هر نقطه خرابی ، هر نقطه نارسایی ، هر نقطه فاسدی ، به یک نقطه صحیح تبدیل شود . ... خود انقلاب ، بزرگترین اصلاح است . تداوم اصلاحات ، در ذات و هویت انقلاب نهفته است . ... بدیهی است که در میان جامعه مواردی وجود دارد که باید اصلاح بشود : ما اصلاح اداری لازم داریم ؛ اصلاح اقتصادی لازم داریم ؛ اصلاح قضایی لازم داریم ؛ اصلاح امنیتی لازم داریم ؛ اصلاح در قوانین و مقررات لازم داریم . ( خطبه دوم نماز جمعه تاسوعای حسینی 1421 هـ .ق مقام معظم رهبری )

حکم حکومتی مقام معظم رهبری به مجلس ششم درباره اصلاح قانون مطبوعات :

 اصلاحیه جدید قانون مطبوعات که قرار بود در تاریخ 16/5/79 در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح گردد تغییرات مهمی راشامل می‌شد که منجر به دخالت مقام معظم رهبری و نامه معظم له به رئیس مجلس و حذف اصلاحیه از دستور کار مجلس گردید .

مهم‌ترین موارد آن حذف موادی از قانون بود از جمله : حذف تبصره 2 ماده 5 ، بند 12 ماده 6 ، تبصره 7 ماده 9 و بند ب ماده 33 قانون مطبوعات .

تحصن نمایندگان مجلس ششم :

به دنبال رد صلاحیت تعداد زیادی از نامزدهای انتخابات مجلس هفتم ، تعدادی از نمایندگان مجلس که از اکثریت مجلس تلقی می‌شوند از تاریخ 21 / 10 / 82 عصرها در مجلس تحصن خود را شروع کردند . در تاریخ 12 / 11 / 82 ( سالروز بازگشت امام راحل (س ) ) ، در صحن مجلس و در جلسه علنی ، 17 نفر از نمایندگان اصلاح طلب استعفای خود را اعلام کردند . تحصن تا 16 / 11 / 82  ادامه یافت و به اظهار دبیرکل جبهه مشارکت ، 130 نفر از مجموع نمایندگان استعفای خود را اعلام کرده‌اند و البته با اتمام تحصن ، اعتراض تمام نخواهد شد و در انتخابات غیرآزاد و نیز شرکت نخواهند کرد .

متن نامه مقام معظم رهبری ( حکم حکومتی ) :

 "با سلام و تحیت ، مطبوعات کشور سازنده افکار عمومی و جهت دهنده به همت و اراده مردمند ، اگر دشمنان اسلام و انقلاب و نظام اسلامی مطبوعات را در دست گیرند یا در آن نفوذ کنند خطر بزرگی امنیت وحدت و ایمان مردم را تهدید خواهد کرد و این جانب سکوت خود و دیگر دست اندرکاران را در این امر حیاتی جایز نمی‌دانم. قانون کنونی تا حدودی توانسته است مانع از بروز این آفت بزرگ شود و تغییر آن به امثال آنچه در کمیسیون مجلس پیش بینی شده مشروع و به مصلحت نظام و کشور نیست."

قتل‌های زنجیره‌ای :

در پاییز 1377 داریوش فروهر و همسرش ، محمد مختاری و جعفر پوینده توسط تعدادی از نیروهای وزارت اطلاعات به سرکردگی کاظمی به قتل رسیدند و در 15 دی 1377 وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این قتل‌ها را عناصر جودسر در وزارت انجام داده‌اند (وزیر وقت آقای دری نجف‌آبادی بود . کمیته‌هایی تشکیل شد و آقای موسوی (کاظمی) و تعدادی دستگیر شدند از جمله سعید امامی ( اسلامی ) . امامی بعد از چندی (سعید اسلامی در اواخر بهار 1378 به شهادت رسید  ) در زندان کشته شد و مطرح گردید که خودکشی کرده است . بعد از مدتی گروه باز جویی‌کننده متهم به شکنجه متهمان مذکور شدند و گروه دیگری باز جویی را انجام داد . تعدادی از متهمان آزاد شدند و تعدادی از جمله کاظمی محکوم شدند . این موضوع هنوز هم خوراک تبلیغی بعضی روزنامه ها ، نویسندگان و ... حتی در اینترنت می باشد ... ... و کشتار نویسندگان در ایران ، از صور اسرافیل تا پوینده و مختاری ، محمود ستایش ، نشر البرز ، اول / 1378 .

راهبرد سنگربندی در اصلاحات :

"نخستین وظیفه ما مثل هر استراتژیست نظامی این است که با ایجاد سنگرهای مستحکم مانع تک پیشروی حریف شویم ... در نبرد مردم‌سالاری و انحصارطلبی نیاز داریم نهادهای جامعه مدنی مستحکمی را در جبهه خودمان به وجود آوریم ، همه روزنامه‌ها و نهادها ، سنگر مقاومت هستند و مطبوعات مهم‌ترین معبر مواصلاتی محسوب می‌شوند ." ص 29 نقل از روزنامه ایران 19/آذر/1377 مصاحبه با سعید حجایان

"ما راهی جز فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا را نداریم ، فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا معطوف به دو پویش جمهوریت و مشروطیت است . یعنی حضور گسترده مردم در صحنه و نخبگانی که بتوانند از این انرژی و نیرو استفاده کرده و با بازکردن فضای سیاسی مطالبات را مطرح کنند." ص 29 نقل از مجله راه نو ، شماره 5 ، ص 16 گفتگو با سعید حجاریان

از هجده تیر 1378 تا جنبش سبز( شتر در خواب بیند پنبه دانه )  :

 گفت‌وگوی لیدا حسینی‌نژاد با مهرداد درویش‌پور(جامعه‌شناس در سوئد)

شبهات‌های 18 تیر 1378 و جنبش سبز 1388 :

1 - دو حرکت نافرمانی مدنی بود، نافرمانی مدنی و اعتراض و خیزش اجتماعی ،

2 - دو حرکت در چالش علیه استبداد دینی بود ،

3 - هردو سعی می‌کردند سلب مشروعیت از حکومت را به نمایش بگذارند .

تفاوت‌ها 18 تیر 1378 و جنبش سبز 1388:

1 - در جنبش دانشجویی 18 تیر اصلاح‌طلبان اساساً نقشی نداشتند ،

2 - شعارهای جنبش دانشجویی 18 تیر نیز رادیکال‌تر از شعارهای جنبش سبز بود ،

3 - شعارهای جنبش دانشجویی بافت و کیفیت روشنفکرانه‌تری داشت. زبانش بسیار سکولارتر بود و التزام به قانون اساسی و شعارهایی از این دست ،

4 - جنبش سبز یا جنبش اعتراضی سال 88 جنبشی فراگیرتر بود . محدود به دانشگاهها نبود . از پشتوانه‌ میلیونی برخوردار بود و به خاطر آن که نوعی تعامل بین بخش سکولار و بخش اصلاح‌طلب دینی وجود داشت، از قدرت اثرگذاری بیشتری برخوردار بود .

ماهیت و ویژگی‌های جنبش سبز از نگاه طراحان اصلی : ( بر اساس برداشتی از رسانه های بیگانه - رادیو زمانه و رادیو فردا )

یکم -  اصرار بر اینکه این فتنه و حرکت یک جنبش اجتماعی مطالبه گر بود .

دوم - احساس اینکه در بین مسولان و زمامداران نارضایتی وجود دارد .

سوم- ایجاد توهم اجتماعی برای تبدیل نارضایتی به شورش و نارضایتی سیاسی .

چهارم- ادعای شجاعت بازیگران اصلی این فتنه در داخل برای بزرگ نمایی شان .

پنجم- جمع آوری نیروهای پراکنده شده در روزهای اولیه فتنه در تهران .

ششم- تحت فشار قرار دادن سران نظام برای تبادل احتمالی امتیازات سیاسی و احتماعی .

هفتم-  ایجاد توهم فرصتهای ازدست رفته .




نویسنده : منتظر
تاریخ : پنج شنبه 91/8/4
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->