وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همیشه پای یک غاصب در میان است - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 20
کل بازدید : 887012
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

همیشه پای یک غاصب در میان است ... شاید خیلی از ما وقتی همیشه در خبرها می شنویم که یک اتفاق ناگوار تروریستی چه از نوع نظامی و چه از نوع نرم صورت گرفته است و اعلام می شود که توسط سازمان جاسوسی موساد صورت گرفته ، از خود پرسیده باشیم ، مگر می شود همه این کارها کار اسرائیل باشد و در دل مان گفته باشیم اینها همه اش فرافکنی است ... به نظر شما این فقط یک ادعاست یا واقعیت دارد ؟ امیدوارم با بررسی و دقت نظر در قطعات ارائه شده این زنجیره فریب ، در پایان یادداشت به این نتیجه برسیم که این موش دوانی و ، وجود خوی استکباری در ذات رژیم اشغالگر قدس واقعیت دارد ...


پشت پرده بازی گردانی :

مسئله ای که در چهارچوب مولفه های فرهنگی در این روزها در کشور ما به آن نگاه می شود ، دیگر اکنون فقط بعد فرهنگی ندارد ... دیگر به جایی رسیده که می توان نام ابزار اثر گذاری منفی بر افکار مردم جهان را به جای ابزار فرهنگی مثبت ، بر آن گذاشت ... البته بحث اصلی ما در این یادداشت چرایی سوء استفاده یهودیان تند رو ( که البته نمی توان بچسب یهود را بر اینان زد ) از این ابزار ساخته دست بشر است ... سوء استفاده ای که کاملاً برنامه ریزی شده است و برای نیل به هدفی مستکبرانه در جهان و مخصوصاً منطقه خاورمیانه است .... این ابزار چنان گستره و دامنه ای دارند که امروزه به یک از جایگزینهای اصلی جنگ سخت تبدیل شده اند ... کشور های غربی کشورهای غربی با داشتن 2 % جمعیت جهان نزدیک به 90 % امواج بین‌المللی رادیوها را در اختیار دارند و به طور شبانه‌روزی تمام جهان را در انحصار تبلیغات خود قرار داده‌اند ... در حال حاضر از رادیوهای دولتی کشورهای خارجی ، روزانه بیش از 40 ساعت برنامه به زبان فارسی پخش می‌شود . ( با احتساب رادیوهای ضد انقلابی و گروهکی به 48 ساعت در روز می‌رسد) . در این بین کشور ما هم در این مورد استثناء نیست ... در ایران 17 هزار و 666 شبکه که 2 هزار شبکه با وضوح بالا دریافت می شود ... از این دو هزار شبکه : 380 شبکه 24 ساعته مخصوص موسیقی ؛ 74 شبکه مد لباس و آرایش و ... ؛ 273 شبکه مخصوص ادیان و تاریخ و ... ؛ 419 شبکه مخصوص ورزش ؛ 252 شبکه مخصوص اقتصادی ؛92 شبکه مخصوص کودکان و نوجوانان ؛ 235 شبکه مسایل اروتیک و 81 شبکه پورنو می باشد ... در این میان نمی توان از نقش رسانه ای اسرائیل در تخریب چهره نمایی از کشور های منطقه بخصوص ایران گذشت ... حالا شما تصور کنید این هجمه نا جوانمردانه در چه سطحی انجام می شود ... و ما باید در چه سطحی انتظار برخورد با آن را داشته باشیم .

اسرائیل

سوابق اسکان و تمدن در فلسطین :

1 ـ دوران نئوآندرتان : قدیمی‌ترین سابقه اسکان فلسطین به چهل هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع) باز می‌گردد (نقل از ویل دورانت ، تاریخ تمدن ، ترجمه احمد آرام ) .

2 ـ کنعانیان : تمدن کنعان قدمتی برابر با 2500 سال پیش از میلاد مسیح دارد که از نظر قدمت کهن‌ترین تمدن مکشوفه در فلسطین است . نسب ساکنان آن به کنعان بن نوح می‌رسد که به صورت چند قبیله عربی (سامی) به این سرزمین مهاجرت کرده و در آنجا سکنی گزیده‌اند .

3 ـ هیتی‌ها : تورات در باب دهم سفر پیدایش ، هیتی‌ها را از فرزندان هُت پری کنعان معرفی کرده است ... .

4 ـ هوریها : اینها از جمله اقوامی بوده‌اند که مدت زمانی چند سوریه و فلسطین را در تصرف خود داشته‌اند ... .

5 ـ فیلیستینها : در سال 1184 ق.م جمعی از اژه و کرت به جنوب غزه مهاجرت کردند و ساحل مدیترانه را تا آن طرف کوه‌های کرمل به تصرف خود کشیدند و ... .

پیشینه اسکان یهودیان در فلسطین : 

در دوره کنعانیان ، حدود 1805 ق.م حضرت ابراهیم (ع ) به شام رفت . بعد از اسکان در شکیم به فلسطین آمد و در بئرس مستقر شد . بعدها صاحب فرزندی به نام اسماعیل شد . وی جد عربهای عدنانی بود . 14 سال بعد از زن دیگرش سارا صاحب فرزندی به نام اسحق شد . بعد از واقعه یوسف بنی اسرائیل به مصر رفتند در اواخر اقامتشان به بردگی در آمدند . تا اینکه با بعثت حضرت موسی (ع) نجات یافته ولی چهل سال در بیابان زندگی کردند و در زمان یوشع نبی وارد آن سرزمین گشته و آنجا را با جنگ و خونریزی فتح کردند . بنابر این اسکان عبرانیان در آنجا به زحمت به سال‌های پیش از 1805 ق.م می‌رسد و قبل از آن فلسطینی‌ها در آنجا ساکن بودند .

بررسی وضعیت و شرایط زمانی اسکان یهود در فلسطین : 

اسکان اول : در سال 1773 ق.م و با اسکان حضرت ابراهیم در فلسطین آغاز می‌شود (117سال) که با شروع قطعی در ارض کنعان (1656ق.م) به پایان می‌رسد.

اسکان دوم : در سال 1256 ق.م  و 400 سال پس از اسکان اول به رهبری یوشع (195سال) و با فوت شمعون پایان می‌پذیرد . مجددا در سال 1000ق.م میلاد با سلطنت شائول تا پایان سلطنت سلیمان (حدود100سال) ادامه داشت . با فروپاشی سلطنت سلیمان در سال 900 ق.م دو دولت اسرائیل و یهود از تجزیه سلطنت سلیمان تشکیل شد و تا 721 و 587 ق.م ادامه داشت .

سابقه یهود و تأسیس دولت غاصب صهیونیست :

از قرن 16 بیشتر جهان در درون امپراطوری عثمانی قرار داشت . امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول با طرفداری از آلمان حکم جهاد صادر کرد . بین سالهای 1915 و 1917 بریتانیا با وعده و وعیدهای متناقض در شکل دادن به نقشه سیاسی منطقه بسیار موثر بود .

بریتانیا ، فرانسه و روسیه در ماهه مه 1916 قرارداد محرمانه امضا کردند که چگونگی تقسیم مناطقی را بعد از شکست امپراطوری عثمانی پیش بینی می‌کرد . مهمترین قرارداد زمان جنگ که به فلسطین مربوط می‌شود اعلامیه بالفور بود (1917 ) دولت بریتانیا با صراحت "تأسیس یک وطن برای ملت یهود در فلسطین" را مورد موافقت خود اعلام کرد.

در  14 مه 1948 ، اسرائیل موجودیت خود را به عنوان یک دولت مستقل یهود اعلام داشت . از 1947 تا 1949 آژانس یهود و کمیته عالی عرب ، بنا به درخواست سازمان ملل در کار سازمان درباره مسأله فلسطین شرکت کردند . در سال 1949 ، شورای امنیت و مجمع عمومی ، اسرائیل را به عضویت پذیرفتند . پس از آن اعراب فلسطین هیچ نماینده‌ای در سازمان ملل نداشتند ،کمی وسعت ، مرزهای پر پیچ و خم و طولانی و شکل نامنظم اسرائیل توپوگرافی این کشور را دچار مشکل ساخته بود .

در اثر جنگهای متعددی که میان مسلمانان عرب و اسرائیل در گرفت از جمله در جنگ 1967 ، اسرائیل صحرای سینار ، نوار غزه ، کرانه غربی رود ارون و ارتفاعات جولان را تصرف نمود و وسعت زمینهای تحت تسلط را به بیش از 3 برابر رساند .

یهود بازیگردان اصلی ایالات متحده آمریکا :

یهودیان آمریکا با انتشار 28 نشریه نقش زیادی در انتخابات ریاست جمهوری بازی می‌کنند. بخش اعظم مهمترین شرکتهای اقتصادی ایالات متحده را یهودیان اداره می‌کنند. هفت نفر ازشورای یازده نفر امنیت ملی آمریکا دردولت کلینتون یهودی‌اند (ساموئل برگر ، لئونپرت ، ون شینفر ، دن استینبوگ ، ریچارد فینرگ ، استنلی راس و مارتین ریندایک که قبل از انتصاب به سفیری آمریکا در اسرائیل ) همچنین ادواردکاپلان ، ساموئل هیلمن ، ناتان گلیز ،امانوئل ، هنری کسینجر ، وارن کریستوفر ، مادلین آلبرایت و سایر چهره‌های معروف آمریکا یهودی هستند .

احزاب اسرائیل :

راست : لیکور ژد ، حزب هنحیاه ، حزب رستاخیز ، جنبش اسرائیل اخات ، حزب الام ، حزب آزادگان ، حزب حیروت که گرایشات افراطی دارند و اسرائیل از نیل تا فرات را مد نظر دارند .

چپ : حزب کارگر و حزب واحد کارگران اسرائیل که اسرائیل بزرگ را دنبال می‌کنند ولی بر خلاف راستی‌ها صلح عادلانه با همسایگان را مطرح می‌کنند .

تشکیل اسرائیل بزرگ هدف هر سه دسته است ( راست ، میانه و چپ ) احزاب میانه ، احزاب مذهبی اسرائیل هستند .

ترس حکومت صهیونیست از آینده :

"اگر در یک جایی نسبت آینده اطمینان نباشد ...

انسان‌ها محکم به گذشته می‌چسبند ....

امروز ما با حرارت ،چهلمین سالگرد تاسیس دولتمان را گرامی می‌داریم ؛  زیرا هیچ‌کس نیست که تضمین کند می‌توانیم هفتادمین ، شصتمین و یا حتی پنجاهمین سالگرد را جشن بگیریم ." (بخشی از اظهارات یک نماینده مجلس اسرائیل در جشن گرامی‌داشت چهلمین سالگرد تاسیس اسرائیل که در سال 1998 برگزار شد .)

اسحاق شامیر ، وزیر خارجه اسرائیل در سال 1983 در جواب خبرنگاران در بروکسل در خصوص عملیات برون‌مرزی ترکیه در شمال عراق ، ترکیه را دولت اشغالگر کردستان معرفی کرد و گفت :

"اما به خاطر عدم حرف شنوی دولت‌های اشغالگر ، مبارزه استقلال‌طلبانه مردم کرد به نتیجه نمی‌رسد . به علاوه اسرائیل بنا به اطلاعاتی که "راویو" و "ملمان" -از روزنامه‌نگاران اسرائیلی - ارایه داده اند ، در طول 15 سال از سال 1975 [ قرارداد الجزایر] تا سال 1990 هیچگاه ارتباطات مستقیم خود را با اکراد قطع نکرده است ."

نقش اسرائیل در جهت‌دهی افکار عمومی غرب بر ضد اسلام:

نویسنده اسرائیلی حیم بارام : از زمان فروپاشی شوروی و سقوط کمونیسم ، رهبران اسرائیل کوشیده‌اند با ارائه تصویری از اسلام به عنوان دشمن دیرینه ،ایالات متحده و اروپا را در جنگ علیه بنیادگرایی اسلامی وارد کنند و استراتژی‌ آن‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که افکار عمومی و سیاستگذاران ایالات متحده را به ارزش استراتژیک دائمی و مستمر اسرائیل در یک جهان آشوب‌زده متقاعد کنند .رئیس جمهور پیشین اسرائیل ، هرزوگ ، در پارلمان لهستان : بنیادگرایی اسلامی به سرعت گسترش می‌یابد و نه تنها خطری برای یهودیان ، بلکه برای کل بشریت محسوب می‌شود.

رابین(اسحق) نخست‌وزیر وقت اسرائیل : "تا کنون ایران تهدیدی همانند مسکو در دوران جنگ سرد است ."

شیمون پرز ، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل :"پس از سقوط کمونیسم ، بنیادگرایی بزرگترین خطر زمانه ما شده است ."

تلاش و همدلی :

شناخت این مواضع و برنامه های مستکبرانه یهودیان از یک سو ، و برنامه ریزی برای شناساندن و پاتک به آن از سوی دیگر می تواند به سربلندی بیشتر ملت آزاده و اسلامی ایران و همه مسلمانان جهان منجر گردد . به امید اتحاد و همدلی همه مسلمانان جهان برای حذف این غده سرطانی از نقشه کره زمین .... انشاءالله




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 91/8/10
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->