وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
KIFA توهم یا توطئه ؟! - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 8
کل بازدید : 886223
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

این روزها دوباره شاهد تحرکات قومی و تحریکهای ایالات متحده در کشورهای همسایه برای ایجاد اختلال در نظامها و سازماندهی های مقتدرانه جمهوری اسلامی هستیم ... یکی از مناطقی که از دیرباز مورد توجه مداخله گران بوده ، منطقه حساس و استراتژیک کردستان ایران و سرزمینهای اقلیم کردستان عراق است ... البته این جریان سازی تحریک در منطقه به صورت های مختلفی انجام می گیرد ... از جمله این صور ، استفاده از فن آوریهای نوین رسانه ای مانند شبکه های اجتماعی است ... این تفرقه افکنی و بی ثبات نشان دادن جمهوری اسلامی ایران ، فقط یکی از اهداف اسرائیل و آمریکا در منطقه مذکور است ... چقدر ساده لوحانه است اگر اهداف بنیاد کیفا ( بنیاد دوستی اسرائیل و کردستان – که از جمله برنامه های اسرائیل برای همدردی با مردم کرد در ظاهر است ) را مضحک ندانیم ... در این یادداشت به بررسی اوضاع داخلی عراق که بستری مناسب برای دخالتهای آمریکا ، فراهم کرده است و همچنین تحریک کردهای عراق برای نا امن کردن منطقه ، خواهیم پرداخت ... نکته مهم در اینجا  دقت در برنامه ریزی دشمنان در نفوذ به عراق از سالهای دور و التبه در پوشش دوست در سالهای اخیر در اقلیم کردستان است ...


قبل از شروع بحث باید عنوان کنم که نمی توان از نقش بی بدیل ترکیه در بر هم زدن نظم داخلی عراق و تحریک کردهای عراق ، چشم پوشید ... نکته مهم در اینجا ، این است که ایالات متحده برنامه های تفرقه افکنانه را به صورت یک جانبه انجام نمی دهد و به موازات جریان سازی در بین اقوام عراقی ، همین برنامه را با همان سر تیتر های اصلی ، در ترکیه اجرا می کند ( برنامه هایی برای تحریک و بر هم زدن آشتی میان ترکها و کردها در ترکیه )  ... و این همان نقطه و نکته مهم و اساسی است که می تواند عامل اصلی دست یافتن ایالات متحده و اسرائیل به برنامه یشان در منطقه باشد ...

آشنایی با عراق

با این آمار به دقت توجه کنید ... ببینید اسرائیل و آمریکا تا چه حد بر ریز آمار کشور عراق تسلط داشته و آنرا تحلیل کرده اند برای سوء استفاده ... این آماری است که CIA  منتشر کرده :

کشور عراق با 437 هزار و 72 کیلومتر مربع وسعت که حداقل 432 هزار و 162 کیلومتر مربع آن خشکی است در خاورمیانه قرار دارد . از شرق 1458 کیلومتر با ایران ، از شمال 331 کیلومتر با ترکیه ، از شمال غربی 605 کیلومتر با سوریه ، از جنوب غرب 181 کیلومتر با اردن ، از جنوب غربی 814 کیلومتر با عربستان و از جنوب 242 کیلومتر با کویت هم‌مرز است. 58 کیلومتر ساحل خلیج فارس دارد . اراضی قابل کشاورزی آن 12 درصد و مراتع 9 درصد است و بقیه مساعد کشاورزی نیست . رودهای مهم دجله و فرات که از کوههای سوریه سرچشمه می‌گیرد ، بعد از عبور از ترکیه و طی شمال تا جنوب عراق به خلیج فارس می‌ریزند . نزدیک به 23 میلیون نفرجمعیت دارد که 42 درصد زیر 14 سال ، 55 درصد 15 تا 64 ساله و 3 درصد بالای 65 سال هستند .

75 درصد عراقی ها عرب ، 15 درصد کرد و بقیه سوری ، ترکمن یا ترک هستند .

65 درصد شیعه ، 32 درصد سنی و بقیه مسیحی هستند .

در بخش مرکزی و جنوبی به زبان رسمی عربی و بخش شمال کردی صحبت می‌کنند.

شهرهای مهم آن بغداد ، بصره ، موصل ، کرکوک ، نجف ، سلیمانیه ، کربلا ، کاظمین ، قادسیه ، اربیل ، المثنی ، تمیم ، بابل ، دهوک و دیاله هستند .

95 درصد اقتصاد آن وابسته به نفت است .

انتخابات قانون اساسی عراق :

در 30 ژانویه 2005 در عراق انتخابات تعیین ترکیب مجلس ملی برگزار شد . مجلس ملی ، قانون اساسی را تدوین کرد و در 15 اکتبر به همه پرسی گذاشت. این قانون 139 ماده دارد ... 63 درصد واجدان شرایط (  15میلیون و 500 هزار نفر) در انتخابات همه‌پرسی شرکت کردند و 78 از درصد آنان به قانون اساسی رأی مثبت و 21 درصد رأی منفی دادند . 97 درصد در استان سنی‌نشین الانبار و 82 درصد در استان سنی نشین صلاح‌الدین رأی منفی داده‌اند ...  طبق قانون اگر در 3 استان کشور بیش از دوسوم رأی‌دهندگان به قانون اساسی رأی منفی می‌دادند ، قانون رد می‌شد . در سومین استان سنی نشین یعنی دیاله اندکی بیش از 50 درصد رأی مثبت دادند .

دست آویز کردن برنامه هایی که خود اسرائیل به راه انداخت ، برای ایجاد تفرقه قومیتی در عراق :

کشتار کردهای عراق – انفال :

 انفال : مجموعه عملیات نظامی نظام بعثی عراق با مشارکت نظامیان ارتش ، نیروهای استخبارات ، حفاظت ارتش و سازماندهی ، اجرا و نظارت حزب بعث بود که به کشتار بیش از یکصد هزار نفر منجر شد . ( برآورد نزدیک به واقعیت 182000 نفر است) ...  انفال برگرفته از نام آیه نخست از سوره انفال است و انتخاب آن توسط رژیم بعث به خاطر مشروعیت‌بخشی به عملیات خود است .  

عملیات انفال در مناطق کردنشین عراق از 23 فوریه 1998.م آغاز و در ششم سپتامبر همان سال بعد از 8 مرحله پایان یافت :

انفال اول : در 23 فوریه 1998 تا 19 مارس در مناطق سرگر ، بوگلو ، روستاهای سورداش ، عمر ، شدله  و جافایه تی در شمال سلیمانیه با برآورد 200 تا 250 کشته و کوچ اجباری چندین هزار نفر انجام شد .

انفال دوم : از 22 مارس 1998 شروع و اول آوریل همان سال پایان یافت . این مرحله در جافایه تی ، قره داغ ، کوشک ، نکسیه ، چی سنور ، عمرفلاح و زرده در غرب دوکان اجرا و بیش از 12000 هزار کشته داشت . عملیات با بمباران شیمیایی همراه بود .

انفال سوم :  در 7 آوریل 1998 شروع و در 20 آوریل همان سال تمام شد . در منطقه توز ، خرماتو ، قادر کرم ، سنگاو ، چمجمال و روستاهای منطقه انجام شد و بیش از 2000 کشته ، کوچ اجباری 40 هزار خانوار و تخریب 728 روستا در پی داشت . بمباران شیمیایی نیز داشت .

انفال چهارم :  در 3 می 1998 شروع و در 8 می 1998 پایان یافت . در مناطق گوتیپه پیر مکرون ، باینجان ، دوکان ، تق تق و شوان در شرق رودخانه زاب کوچک انجام شد و بیش از 10 هزار کشته و کوچ اجباری و بمباران شیمیایی به دنبال داشت.

انفال پنجم ، ششم و هفتم : در تاریخ 15 می 1998 شروع و 26 آگوست همان سال تمام شد . و بیش از 50 هزار نفر کشته در 3 مرحله و کوچ هزاران خانوار همراه با بمباران شیمیایی در پی داشت .

انفال هشتم : در 25 آگوست 1998 شروع شد و 6 سپتامبر همان سال تمام شد . در منطقه بادینان انجام شد و بیش از 18000 کشته داشت . بعد از اعلام آتش‌بس جنگ عراق و ایران اتفاق افتاد و با بمباران شیمیایی همراه بود .

در این میان نکته مهم ، وجود گروهها و احزاب قدرتمند مختلف داخلی در عراق است که همواره نقطه حساس تشدید درگیریهای قومیت بوده ... گروه هاو احزاب مختلف از قومیت ها و مذاهب مختلف و البته سوابق نه چندان درخشان آنها در تقریب ،  باعث شده است که مجال بیشتری برای موش دوانی ایالات متحده در منطقه فراهم گردد ...

حزب دمکرات کردستان عراق ( پارتی ) :

از ادغام دو حزب کمونیست کردستان ( شورش ) ورزگاری کرد شکل گرفت (16 اوت 1946 ) . در این هنگام ملا مصطفی بارزانی در شوروی به سر می‌برد . در سال 1952 دچار انشعاب شد ( حزب دمکراتیک کردستان به رهبری ابراهیم احمد و حزب دمکراتیک پیشرو دمکراتیک به رهبری حمزه عبدالله ) ... در سال 1953 دوباره با یکدیگر ادغام و نام حزب متحد دمکراتیک کردستان را برگزیدند ... به دنبال کودتای 1958 و آغاز جمهوری عراق ، ملا مصطفی از شوروی به عراق آمد و رهبری حزب را به دست گرفت و رابطه خوبی با دولت جدید داشت . دفاتر آن در 1961 در بغداد بسته و جنگ مسلحانه آغاز شد . با صدام نیز ابتدا ارتباط و بعد درگیری داشت و سران آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کرج ساکن شدند . اکنون مسعود بارزانی رهبر حزب است ... این حزب در زمان جنگ صدام حسین با ایران اسلامی ، همکاری وسیعی با ایران داشت و حیات مجدد خود را مدیون ظهور انقلاب اسلامی می‌دانند . بعد از انتفاضه 1991 به عراق بازگشتند و حکومت محلی تشکیل دادند .

اتحادیه میهنی کردستان عراق ( انشعابی از حزب دمکرات عراق ) :

از اتحاد دو گروه کوموله و شورشگران شکل گرفت . بعد از اختلاف سال 1958 در حزب دمکرات ، ملا مصطفی ؛ جلال طالبانی و ابراهیم احمد را دستگیر و بازداشت کرد ولی در سال 1964 جلال و ابراهیم احمد از حزب جدا شدند و در منطقه مرزی ایران و عراق (ماووت) مستقر و بعد از شکستی به داخل ایران عقب نشینی کردند ... در زمان درگیری حکومت عراق با بازرانی ، به عراق رفته و با بارزانی‌ها درگیر شدند و طالبانی اصطلاح جاش را گرفت و تا 1971 درگیری داشتند که جلال خلع سلاح شد و طلب عفو از بارزانی کرد و تا سال 1975 به عنوان نماینده بارزانی در خارج بود ... پس از شکست شورش اکراد ، جلال به همراه عده‌ای با استفاده از عقب‌نشینی بارزانی ، اتحادیه میهنی کردستان ( یکتی نشیمانی کردستان ) را تشکیل دادند .

ملا مصطفی با اتحادیه درگیری داشت و در سال 1979 تعدادی از رده‌های  بالا اتحادیه (محمود عثمان ، رسول مامند ، صالح یوسفی و ... ) از آن جدا شده و بعدها حزب سوسیالسیت عراق را تشکیل دادند . جلال در جریان هیأت حل اختلاف دولت موقت (بازرگان) نقش واسطه داشت . در سال 1360 بر اثر اختلاف جلال با ج . ا. ا ، با ایران قطع ارتباط کرد . در سال 1983 با رژیم عراق مصالحه کرد ... جلال پس از آگاهی از شکست ملا مصطفی از رژیم صدام ، به کردستان برگشت و موجودیت اتحادیه میهنی کردستان ( اتحاد الوطنی الکردستانی) را اعلام کرد و بر ضد رژیم عراق جنگ مسلحانه را شروع کرد .

تا اینجا به وضوح دیدیم که شناخت ایالات متحده و اسرائیل از توانمندی های بالاقوه عراق برای بروز و ظهور تفرقه قومیتی ، به درستی آگاه هستند .. این آگاهی حتی در پیش بینی هایشان هم مشهود است ... با هم به چند پیش بینی ایالات متحده در این زمینه دقت می کنیم ....

kifa

پیش‌بینی آینده عراق توسط CIA , MOSAD :

در عراق احتمالا 5 فدرال ایجاد می‌شود :

جنوب 3 فدرال ـ شیعیان ؛ کردستان 1 فدرال ـ کردها ؛ سنی ها 1 فدرال ؛ بغداد ـ بی طرف و مرکزی . نظام انتخابات یک حوزه برای کل کشور است با 275 نماینده

موضعگیریها : 

 1 ـ در شرم الشیخ ، عرب‌ها مخالف انتخابات بودند چون قدرت سنی‌ها کم است .

2 ـ آیت‌الله سیستانی به دو دلیل موافق و پیگیر جدی است  : توجه به حقوق 60 درصد جمعیت عراق که شیعه هستند و نوشتن قانون اساسی که اقلا مغایر اسلام نباشد . 

3 ـ کردها انتخابات را به نفع خود نمی‌دانند به خاطر کرکوک

4 ـ سنی‌ها فعلا نظر قطی نداده‌اند .

  فهرست‌ها  در انتخابات مجلس ملی :

1 ـ شیعه یک فهرست با بیش از 250 نامزد که حتی سنی هم در خود دارد و بین گروههای مجاهدین تقسیم شده و انتظار دارند 240 کرسی کسب نمایند .

2 ـ کردها با 499 نامزد ، انتظار 111 کرسی دارند .

تقسیم قدرت در دولت جدید عراق :

1 ـ 13 وزارتخانه از جمله ؛ کشور ، آموزش و پرورش و دادگستری در اختیار شیعیان

2 ـ  5 وزارتخانه از جمله ؛ آموزش عالی در اختیار اهل سنت

3 ـ 5 وزارتخانه از جمله ؛ از جمله خارجه در اختیار کردها

4 ـ مسیحیان و ترکمن ها هر یک ، یک وزارتخانه به ترتیب ترابری و مسکن

تمامی این اطلاعات و برداشتها از عراق و زمینه های بروز اختلاف قومیی از سالهای بیسار دور برنامه ریزی شده بود و برای آن هیچ عجله ای در اجرا ، پیش بینی نشده بود ...

از ابتدای تاریخ استعماری :

اولین ماموریت رئون شیلوه (عنصر اطلاعاتی نیروی شبه نظامی خاقانه در اسرائیل ، قبل از دولت صهیونیست  ... شیلوه بعدها گروه اطلاعاتی شائی که مقدمه موساد محسوب می‌شود را ایجاد کرد و بعدها مسئول موساد شد ) ... در سال 1931.م به بغداد رفت و در کنار معلمی پوشش واقعی روزنامه‌نگاری نیز پیدا کرد .... سه سال در عراق بود و در شمال عراق با کردها ملاقات کرد .

اسرائیل در کنار آمریکا و ایران به شورشیان کرد بارزانی که بر ضد دولت مرکزی شورش کرده بودند کمک کرد ولی با نگاه استراتژیک(1961 تا 1975)... شیمون پرژ (معاون وزیر دفاع) در سال 1964 . م با دکتر کامران بدیرخان(نماینده اکراد در اروپا) به صورت مخفی ملاقات کرد . بدیرخان در دهه‌های 1940 و 1950 به نام اسرائیل جاسوسی نموده بود . در این دیدار تشکیل پیش‌مرگ و آموزش در اسرائیل مقرر شد (1965). بعدها موساد کمک مالی به شبه‌نظامیان بارزانی کرد و همکاری فی مابین ادامه یافت.   

کردها در سال 1967(قبل از جنگ 6 روزه) همکاری کردند و یک خلبان عراقی ، میگ 21 را به اسرائیل برد ... اسرائیل در 1967 برای کردها اسلحه فرستاد ... مصطفی بارزانی در سال 1967 یک شمشیر کردی برای موشه دایان هدیه برد و ... محمدرضا در سال 1969 همکاری جدیدی را با پیگیری اسرائیل ، با کردهای شمال عراق شروع کرد . ص120 و در جریان تفاهم‌نامه الجزایر قول عدم کمک به کردهای عراق را داد و شورش کردی که از 1961 شروع شده بود در سال 1975 به پایان رسید .

تیر خلاص :

تجزیه عراق

پیتر گالبریس ، سفیر سابق آمریکا در کرواسی ، اخیرا طی مصاحبه‌ای با روزنامه موندا گفته است : برای حل مشکلات داخلی عراق لازم است این کشور به سه حریم جدا(سنی ، کرد و شیعه) تقسیم گردد . ... آمریکا پذیرفته آن‌چه که در عراق باید انجام شود یک جنگ داخلی است و برای حل این وضعیت باید عراق به سه حریم تقسیم شود ... این احتمال وجود دارد که از تمام عراق تنها حریم شیعه در جنوب عراق تحت نظارت و قدرت ایران قرار گیرد .

تفسیر :

خیلی از مواقع ما به دنبال موارد خارق العادع هستیم ... ولی اختلاف افکنی به همین سادگی ( منظورم  به علت ساده لوحی ملتهای مختلف ) صورت می گیرد ... به نظر شما اینهمه اختلاف افکنی و ایجاد شبهه های قومیتی برای چیست ؟! چقدر از این برنامه ها برای تحت تاثیر قرار دادن همسایه مقتدر عراق است ؟! از بروز اختلافات قومیت و ایجاد تحرکات نامنظم در مناطق مرزی ایران و عراق ، چه کسی سود می برد ؟! هدف از آموزش نظامی اسرائیل به کردهای عراق چیست ؟! هدف اصلی آمریکا از تجزیه قسمتهایی از کشورهای عراق ، ایران ، ترکیه و تشکیل به اصطلاح حکومت کرد ، چیست ؟!

پاسخ تمام این سئوالات را می توان در خوی استکباری اسرائیل و آمریکا به وضوح مشاهده کرد ...




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->