وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راز موشکهای الکساندر - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 17
کل بازدید : 886271
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد

با آغاز سال نوی میلادی و ادامه بحرانهای اقتصادی و به تبع آن سیاسی اجتماعی غرب و به خصوص آمریکا ، جهان در حال وارد شدن به مرحله جدید از مناقشات بر سر قدرت جهانی ست . در این میان همانند همیشه منطقه خاورمیانه به عنوان منطقه ای مطرح است که هم از لحاظ ژئوپلوتیک و هم  ژئواستاتیک ،  بسیار نقش تعیین کنند های در معادلات جهانی ایفا خواهد کرد . در این مرحله هم مناقشات نظامی و دیپلماتیک موجود بر سر مسئله سوریه  می توانند  نقش بسیار مهمی در تحولات خاورمیانه ایفا کند .


 

مهره چینی آمریکا

در روزهای اخیر شاهد دور جدید از مهره چینی های شطرنج گونه کشورهای حامی سوریه و در طرف مقابل ، مخالف سوریه هستیم . در بین این کشورها ، چند کشور هستند که بازیگران و بازیگردانان اصلی این جریان هستند . جریانی که به پشتوانه رسانه های قوی و یکصدای غرب و نماینده بازی خورده سازمان ملل آقای اخضر ابراهیمی ( که در موضع گیری جالب اخیرش بازهم به طرح آمریکا و استنباط آمریکایی از معاهده ژنو ، اصرار دارد که می گوید حکومت به دست دولت انتقالی سپرده شود ) ، در حال گذر از مرحله جدیدی است . در طرف مخالفین حکومت سوریه ، می توان از آمریکا و اسرائیل بعنوان شعله افروزان بی بدیل این معرکه نام برد . در کنار این دو کشور ، نمی توان از نقش کشورهای همسایه سوریه در منطقه ، چشم پوشی کرد . چه از نقش ترکیه بازی خورده و متوهم و چه از نقش کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان و قطر که کور کورانه شده اند حامیان مالی اصلی جنگ افروزیهای آمریکا در خاورمیانه .

آیا لبنان هم سوریه است ؟

این روزها شاهد مباحثی هستیم که در کشور لبنان به گوش می رسد . البته خیلی هم دولت آقای سنیوره بدش نمی آید که اتفاقات و درگیری های سوریه به لبنان هم کشیده شود و از کنار این درگیری های برای استاد گرگ صفتش یعنی آمریکا خوش رقصی نماید و البته دلیلی هم پیدا کند که به خیال خودش زبان حزب الله قدرتمند را کوتاه کند ( زهی خیال باطل ) . در اقدام قابل تامل و جالب شاهد بودیم که حتی مفتی اعظم لبنان ( آقای ربانی ) هم در حمایت از حکومت سوریه و عدم اقداماتی که باعث کشیده شدن عین مسائل سوریه به لبنان می شود ، مواضع خوبی را اتخاذ کردند . ببینید خصومت و دشمنی تا کجاست ؟!  در این میان سنیوره در پادشاه عربستان خواسته است که با استفاده از سیوه های گوناگونی مثل رشوه ها و حمایت های مالی ، نظر مفتی اعظم لبنان را عوض کند ! البته عربستان اولین بار نیست که اینچنین اقدامات وقیحانه ای از خود نشان می دهد و در مسائل مشابه در کشورهای عربی منطقه بارها این کارها را تکرار کرده است !

القاعده ، سلفی ها و تکفیری ها در سوریه چه می کنند ؟!

در این میان آمریکا و اسرائیل بازهم طرح موزیانه ای را پیاده کرده اند که متاسفانه با فریب خوردن کشورهای منطقه نیز همراه بوده است . آمریکا به دلیل هزینه های بالای جنگ در خاورمیانه و شرایطی که برایش پیش آمده است از لحاظ اقتصادی و البته نیز به دلیل فشارهای مردم در خصوص پایین آوردن هزینه های کشورگشایی اوباما ، طرحی را عملی کرده که در آن با بکارگیری و تجیهز نیروهای القاعده ، تکفیری  و سلفی ها در راه اندازی آشوب در سوریه ، ضمن کم کردن هزینه های دخالت مستقیم ، رد پای خود را نیز در این مسائل کم رنگ کند . دولت ترکیه حدوداً ده سالی است که همیشه دغدغه ورود به اتحادیه اروپا را دارد . بماند که از ترکیه هم به خاطر آرزویی که دارد دارد ، سوء استفاده می کند . گرفتار شدن 4 خلبان ترک توسط نیروهای امنیتی سوریه در خاک سوریه و حتی پوشیدن لباس عربی اردوغان برای نشان دادن جدیتش ( نادانی اش ) در موضع ترکیه در قبال سوریه ، نشان از پیچیدگی اوضاع سوریه برای سردمداران ترک است . بد نیست اظهار نظر متوهمانه و نابخرادنه داوود اغلو را در این مورد بدانید که گفته : ترکیه محل عبور تاریخ در این دوران است !!! ببینید توهم تا کجا رفته !!! این نشان می دهد که اگر ترکیه در مسئله سوریه به جایی نرسد ، با توجه به اینکه پلهای پشت سرش را بد جور تخریب کرده ، باید منتظر چالش جدید در مناسبات داخلی و بین المللی خود باشد . کشورهای عربی که فریب خوردگان همیشگی این بازیها هستند و جایی برای صحبت نگذاشته اند از نادانی هایشان .

استراتژی حامیان سوریه

همزمان با استراتژی های کشورهای دشمن حکومت سوریه و البته به طور مشخص تر دشمن مقاومت در منطقه ، کشورهای دوست و حامی سوریه هم بیکار ننشسته اند . نقش کشور ایران و اشراف اطلاعاتی و نظامی اش که کاملاً واضح و روشن است و تا آنجایی انی اقتدار پیش رفته که موجبات تحیر کشورهای غربی و حتی خود روسیه را بدنبال داشته است . از نقش ایران هم بعنوان یاور اصلی سوریه و مقاوت هم نمی توانیم به سادگی عبور کنیم . حمایتهایی از جنس حمایتهای مالی ، نظامی و اطلاعاتی و رسانه ای و ... که شاید پاسخی باشد به کمکهای بی دریغ سوریه و حافظ اسد در سالهای تنهایی جنگ ایران در برابر عراق ( همه دنیا ) . این بازیگردانی تحولات سوریه توسط ایران ، نشان از قدرت بلامنازع نظام جمهوری اسلامی در منطقه دارد . به عنوان مثال جریان تجمع 40000 نفری مخالفان سوریه در حوالی دمشق و برنامه شان برای حمله به فرودگاه و شهر دمشق را یادتان هست ؟ حتی روسیه با این ادعایش متوجه چنین برنامه ای نشد . این ایران بود که این اخبار را در اختیار روسیه گذاشت و ... .

موشکهای الساندر

راز موشکهای الکساندر

روسیه هم بعنوان حامی بزرگ سوریه در این روزها مطرح است . فقط به جمله ای که وزیر امور خارجه روسیه ( لاوروف ) گفته بسنده می کنم ، شما بخوانید حدیث از این مجمل ، دلیل روسیه را در حمایت از سوریه : لاوروف در نشستی خبری خطاب به سران آمریکا گفت ؛ نظام جدید جهانی مستقیماً به سوریه و تحولات آن بستگی دارد ! روسیه به اینجا هم اکتفا نکرده است و برای اینکه خود را بعنوان یک نظم دهنده نوین جهانی بعد از سابقه شوروی ، نشان دهد ، مانوری دریایی تدارک دیده که تقریباً بی سابقه است . مانوری در دریای مدیترانه و آنهم برای اولین بار بعد از فروپاشی شوروی ! گمان نکنید که روسیه عاشق چشم و ابروی سوری هاست ، بلکه این نشان از نگاه ژئوپلوتیک و ژئو استاتیک روسیه به سوریه است و صد البته نیاز روسیه به برد در این بازی برای رقم زدن معادله جدید جهانی در دنیا .

این عشق روسیه به سوریه باعث شده که این کشور 6 سامانه موشکی ضد بالستیک " الکساندر " که از سامانه های پیشرفته موشکی دنیاست و هیچ سیستم راداری در دنیا نتوانسته آن را رهگیری کند ، را در نقاط مختلف سوریه هدف گذاری و جاگذاری نماید . شاید این پاسخی باشد به سپر دفاع موشکی پاتریوت ترکیه و یا مانور نظامی و موشکی  اسرائیل  که به زعم برخی از کارشناسان آماده سازی اسرائیل برای حمله به سوریه است . این مسئله نشان می دهد که روسیه به هیچ عنوان نمی خواهد در این بازی که پیش آمده بازنده غرب و آمریکا باشد . چه می کند این سودای قدرت طلبی !!!

البته در حال حاضر شاهد آن هستیم که بین خود نیروهای متخاصم داخلی در سوریه ( شورشیان ) هم در گیری های شدید پیش آمده . حتی کار بجایی رسیده که برای همدیگر اولتیماتوم ترک محل صادر می کنند . این نبردها بیشتر در حوالی حلب مشاهده می شود . ادامه این روند درگیرها بین شورشیان می تواند دور جدید از تحولات سوریه را رقم بزند . تحولاتی که انشاءالله به سود مردم سوری خواهد بود .




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->