وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیاست کثیف آمریکایی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 96
کل بازدید : 887306
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد      لینک این مطلب در پایگاه تحلیلی خبری صراط نیوز

یکی از مباحث مهم و حیاتی دنیای اسلام که کانون آن در منطقه خاورمیانه مستقر شده است ، بحث حربه جدید ایالات متحده آمریکا و اسرائیل است برای بازیابی قدرت از دست رفته شان در منطقه . حربه ای کثیف و البته قدیمی ، حربه ای انگلیسی اما با نسخه و ورژن جدید آمریکایی .


 

پیر خرفت سیاست

طراح اصلی این تئوری به ظاهر مدرن که می تواند آثار مخربی را بر کشورهای اسلامی بگذارد ، کسی نیست ، جز استاد بزرگ تئوریسین های نامدار  و البته سیه روی برای مردم خاورمیانه ، همانند فوکویاما و هانتینگتون . شخصی که اینچنین در سالهای پایانی عمرش بر افکار و برنامه های ایالات متحده آمریکا حکمرانی می کند ، بله درست حدس زدید ،  رئیس شورای امنیت ملی آمریکا ،  برنارد لوئیس .

این حربه ایجاد تفرقه های قبیله ای و مذهبی و دینی ، چیزی نیست که نا آشنا باشد برای مسلمانان . از روزهای اول صدر اسلام تا کنون متاسفانه کم ضربه نخورده اسلام از این نادانها و بی بصیرت ها . دور جدید این برنامه های تفرقه افکنانه مدتی است که شروع شده است . شروع این کار در دور جدیدش را برنارد لوئیس در سخنرانی که به طور اختصاصی برای ناتو داشت ، اعلام کرد . دشمنی آشکار . لوئیس در این سخنرانی یاد آور می شود که تنها راه متوقف کردن قطار پر سرعت بیداری اسلامی در منطقه این است که با ظاهری خودی وارد آن قطار شویم و با ایجاد تفرقه های قومی و مذهبی واگنهای مختلف قطار را تقسیم بندی کنیم و آنوقت دیگر نوبت آن است که واگن های تقسیم بندی شده را از هم جدا کنیم . فقط در این صورت است که می توانیم جلوی این موج سرکش را بگیریم .

برنالد لوئیس و تجزیه طلبی

دشمن با برنامه وارد میدان می شود

ببینید ، دشمن آنقدرها هم که برخی فکر می کنند بی برنامه نیست . همین آقای لوئیس کسی یود که برای منطقه خاورمیانه نقشه ای تهیه کرده بود که بر روی آن کشورهای مختلف منطقه به واسطه دارا بودن قومیت های مختلف ، تجزیه شده بودند ! این مسئله ای درست است که لوئیس می گوید ، غرب نتوانست آنطور که باید این موج بیداری اسلامی را به نفع خود تمام کند . این مسئله و همچنین تقارن آن با روزهای سختی که غرب و مخصوصاً آمریکا از لحاظ اقتصادی و بحرانهای اجتماعی در آن به سر می برند ، مزدی بر علت شدند که آمریکا دوباره به فکر استفاده از حربه قدیمی خود بیافتد . حربه ای که متاسفانه برای کشورهای عربی منطقه به سان ریسمان سیاه و سفید است ، ولی چطور این مارگزیده ها بازهم از این ریسمان نمی ترسند ، جای تاسف دارد .

حکومتی با مرزهای نژادی

از زاویه ای دیگر نیز به این مسئله و حربه جدید ایالات متحده می توان نگریست . همانطور که می دانید رژیم اشغالگر قدس ، نظامی نژاد پرست است که بر مبنای همین مسئله شروع به تصرف اراضی بیت المقدس نموده است . خوب حالا اگر آمریکا در این منطقه خاورمیان بتواند برنامه های جدید خود را پیاده کند و به خیال خودش همان نقشه لوئیس را خوب از آب در بیاورد ، نتیجه اش در افکار عمومی چه خواهد بود ؟ خیلی سخت نیست تحلیل این مسئله که با این کار به نوعی کشورهایی تشکیل می شوند که بر پایه تفوتهای نژادی تقسیم بندی شده اند و در این حالت می توانند رژیم اسرائیل را که بر مبنای نژاد پرستی بنا شده ، مشروع اعلام کنند و بگویند این تنها کشوری نیست که مرزهای نژادی دارد .

سوریه اولین قربانی

برای همین دست به کار شدند .  مرحله جدید این بازی در کشور سوریه کلید خورد . در جایی که توانستند با همراه کردن " عاطف نجیب " که از نزدیکان بشار اسد در شهر  " درعا " بود ، آتشی به راه بیاندازند که الان دودش به چشم خودشان هم رفته است . در این بازی عاطف نجیب با بی احترامی که به ریش سفید شهر درعا  بهانه ای را که " عمری " روحانی دستنشانده سلفی عربستانی می خواست به دست او داد و او هم با کمک اطلاعاتی آمریکایی ها به مرکز نظامی درعا حمله کرد و نظامیان را کشت . اینجا بود که آمریکایی ها مستقیماً وارد بازی شدند . گروههایی را که از قبل آماده کرده بودند وارد میدان نمودند و دراین میان با به سر زبان انداختن این شعار که " چون بشار اسد نظامی علوی درست کرده ، پس باید سقوط کند " گروههای مختلف قومی سوریه را به جان هم انداختند . آتش بیار این معرکه هم کسانی نبودند جز سلفی های کافر که  مستقیماً از عربستان حمایت می شدند .

بحرین مظلوم

در بحرین هم از سوی آمریکا با  اقدامی مشابه اما با رویکردی متفاوت روبرو هستیم . آمریکا که دید مردم بحرین برای خواسته مشروع خود دست به تظاهرات زده اند وارد میدان شد و چون جو را مناسب دید با تحریک مذاهب مختلف این کشور ، آنها را که عموماً تحت حمایت قطر و عربستان بودند ، به جان شیعیان انداخت و شعله افروخت که تا امروز هم در حال سوختن است .

عراق در روزهای حساس

قطعه اصلی پازل این بازی در حال جاگذاری در عراق است . عراقی که به خواست مردم و با یاری خداوند توانست بر مزدوران و اشغالگران فائق آید . این مسئله برای آمریکائیها بد جور گران تمام شده بود . پس تصمیم گرفتند با تحریک گروههای قومی مختلف در عراق که سالهاست در کنار هم با آرامش زندگی می کنند ، امنیت اجتماعی و ملی عراق را به مخاطره بیاندازد . حمایت از گروههای کرد شمال عراق و تحریک شان برای دست یابی به حقوق از دست رفته شان از یک سو  و تحریک سنی های عراق برضد شیعیان از سوی دیگر ، از جمله برنامه هایی است که اگرچه در تاریخ ریشه دارد ، اما متاسفانه مثل اینکه بازهم جواب می دهد .

عربستان ، سگ دست آموز آمریکا

در این میان نمی توان از نقش پر رنگ عربستان سعودی و قطر در این بازی به راحتی گذشت . عربستانی که با حمایتهای مالی و نظامی و اطلاعاتی خود به آمریکا در منطقه به سگ دست آموز و خوش رقصی برای اوباما تبدیل شده است . تحریک گروههای مختلف سلفی و وهابی و حمایت مالی آنان برای مقابله با شیعیان به پا خواسته در عربستان و بحرین از این نمونه خوش رقصی های عربستان برای ارباش است . قطر هم که به تازگی وارد میدان بازی شده است ، به همراه ترکیه فریب خورده ، قصد دارند به ستون و خیمیه اصلی و یگانه عمل وحدت کشورهای اسلامی در منطقه ، یعنی ایران یورش ببرند . شتر در خواب بیند پنبه دانه ، گهی لف لف خورد ، گه دانه دانه ...!!! قطعاً این آخرین حرکات کشورهای عربی خواهد بود و انشاءالله با این حرکت به زباله دان تاریخ خواهد پیوست .

تمام این مطالبی که عنوان شد ، تنها دلایلی بود بر این که بدانیم چه خطراتی در این روزها دنیای اسلام را تهدید می کند . خطراتی که جز با حفظ وحدت و تجمع زیر پرچم وحدت آفرین اسلام ناب محمدی ، خنثی نخواهد شد .




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->