وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آزاد ، مثل هر کی به هرکی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 56
کل بازدید : 887189
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد

این روزها دیگر اینقدر در داخل کشور شنیده ایم که انتخابات باید آزاد برگزار شود که دیگر کم کم و علی رغم میل باطنی مان باید به برخی از خواص داخلی مشکوک شویم . باور کنید من نمی خواستم تا این لحظه هم در این باره چیزی بنویسم ولی خوب وقتی دیدم که مهره های سوخته خارج نشین هم یکصدا این واژه را فریاد می زنند ، کمی حس کردم که ... فعلاً بگذریم ( انشاءالله که اشتباه باشد ) .


 

در روزهای اخیر شاهد این بودیم که متاسفانه خواص جامعه بر خلاف نظر مقام معظم رهبری در خصوص عدم شروع فعالیت های انتخاباتی قبل از موعد ، فعالیتهای پنهان خود را که از مدتها قبل شروع کرده بودند ، علناً در حال اجرای آن هستند . در واقع به نوعی می خواهند رو بازی کنند .

در مرحله اول و برای اولین بار در این دور از بازی ، شروع کننده ، مهره سفید بود ،حرکت اول ... چراغ اول را در این خصوص آقای احمدی نژاد روشن کردند . ایشان در همایشی ملی با عنوان " قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران " که در اواسط پاییز امسال برگزار شد گفتند : " انتخابات آزاد حق مردم است ، انتخابات آزاد هم اصالت دارد و هم ضرورت و اینکه حدود انتخاب رئیس جمهور بر اساس اعتقادات یک گروه محدود شود درست نیست و این مغایر با روح قانون اساسی است "

در اینجا سوالی مطرح می شود که از نظر آقای احمدی نژاد لزوماً انتخابات آزاد به چه معناست ؟ یعنی نظر ایشان این است که تا کنون در این سالهای پس از انقلاب ، انتخابات آزاد نداشته ایم ؟ البته این سوالات فقط در خصوص حرف اول ایشان نیست ، که اگر چنین بود که حرفی نداشتم ، خیلی هم به جا و متین بود فرمایش ایشان ، ولی نکته اینجاست که آقای احمدی نژاد در ماههای بعد ارائه نظریه هوشمندانه " انتخابات آزاد " را جزء اصلی تمام سخنرانی هایشان کردند و در کنار آن جملاتی آوردند که کمی نگران کننده است . ایشان در سخنرانی بعدی شان کمی پا ار فراتر گذاشتند و در برنامه تلوزیونی زنده ، اعلام کردند که در خصوص صیانت از انتخابات آزاد در خدمت مردم هستند ! با ها و بارها در آن برنامه تاکید کردند که ؛ احدی حق ندارد مانع برگزاری انتخابات آزاد شود و این انتخابات آزاد حق مسلم همه مردم است و کسی نمی تواند در آن منعی ایجاد کند ...

هاشمی احمدی نژاد خاتمی

 اینهمه سراسیمگی در تکرار مکرر انتخابات آزاد یعنی چه؟! مردم قرار بود از آقای احمدی نژاد در آن برنامه زنده تلوزیونی راه حل هایشان را در خصوص عبور از بحرانهای اقتصادی بشنوند نه اینکه مدام و برنامه ریزی شده ، از طرف آقای رئیس جمهور برای یک انتخابات آماده شوند ، انتخاباتی که از نظر ایشان احتملاً آزاد نخواهد بود که اینهمه حرص و جوش می زنند !!! بد نیست عین سخنان آقای احمدی نژاد در این زمینه را یک بار دیگر بخوانیم " انتخابات باید آزاد باشد وهیچ کس نباید حتی در ذهنش این باشد که در انتخابات اثر بگذارد یا دخالت بیجا کند و ما هم در همین رابطه در خدمت ملت هستیم " –  " احدی هم نباید تلاش کند که تاثیر بگذارد و به جای مردم تصمیم بگیرد. انتخابات آزاد حق ملت ایران است و هیچ کس حق ندارد در اراده ملت کوچکترین تاثیری بگذارد "

روزهای اول حضور ایشان در مسند ریاست جمهوری ، قرار بود که از ریشه خاندان آیت الله هاشمی رفسنجانی را از بیخ بر کنند ، حالا چه شده است که آقای احمدی نژاد در این ماههای آخر ( البته اگر قبول داشته باشند که تمام می شود ) با آیت الله هاشمی رفسنجانی اینجور پسر خاله شده اند و مدام برای هم نوشابه باز می کنند ؟! از حضور مجدد ایشان در مجمع تشخیص ( که آنهم البته یکی در میان برگزار می شود ) گرفته ، تا دیدارهای بی وقفه نمایندگان شان با همدیگر در خصوص رایزنی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری . البته این تفاهم های جدید ایجاد شده به اینجا ختم نشده است ، آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی هم بعد از این صحبتهای آقای احمدی نژاد برای اینکه نشان دهند چقدر از لحاظ استراتژی سیاسی ، به هم نزدیک هستند ، در سخنانی فرمودند : " رفع مشکلات با دولت بر آمده از انتخابات آزاد میسر است "

در روی دیگر سکه شاید خواندن سخنان آقای ا.ر.م در خصوص تبانی شان با اصلاح طلبان بد نباشد . البته ذکر این نکته هم مهم است که این رمز استراتژی سیاسی آقای احمدی نژاد ، علاوه بر اشتراک با آیت الله هاشمی ، با محمد خاتمی هم ، کم یکی نیست ! خوب برویم سراغ دلیل این اشتراکات آریالای احمدی نژاد با اصلاح طلبان . آقای ا.ر.م در سخنانی دلیل را اینگونه تبیین فرموده اند : " من خودم از جنس شما بسیجی ها و هیئتی ها هستم  اما از آنجایی که رای دوم خردادی ها برای نگهداشتن دولت در سالهای آتی لازم بوده بنا داشتیم تا با بیان این نظرات و مواضع به هواداران اصلاح طلبان و مخالفان ، این پیام را انتقال دهیم که کارهایی را که خاتمی شعارش را داد ولی عملی نکرد، توسط احمدی نژاد صورت خواهد گرفت ... بخش زیادی از افرادی که پای صندوق های رای خواهند آمد همین جوانان و حامیان جریان دوم خرداد هستند اظهار داشت: به هر حال بیان کردن برخی صحبت ها و موج سازی ها از سوی بنده تنها به دلیل جذب هواداران اصلاحات بوده و برنامه ریزی ما جهت اخذ رای آنها در پای صندوق ها چاره ای جز اتخاذ این مواضع نداشت و الا مواضع من هم مثل شما بسیجی هاست " شما خودتان بخوانید حدیث از این مجمل ... !!!

چگونه می شود آقای احمدی نژاد اعلام می کنند که هیچ برنامه ای برای انتخابات ندارند و لی اینگونه سراسیمه سعی می کنند همراهی احزاب مختلف ( اعم از موجه و غیر موجه ) را به خود جلب کنند ؟! تاکید بر سخنانی که مردم آنها را سالها قبل از دهان افرادی غیر موجه شنیده اند ، از سوی شما ،  برای مردم مومن و انقلابی ایران سخت است . جا دارد خواص عزیز و محترم بیشتر به رفتارها و گفتار هایشان توجه کنند تا با دقت بیشتر نقاط اشتراک لفظی ( البته انشاءالله فقط لفظی باشد ) شان را با عوامل معاند نظام ، تغییر دهند و راه خود را به سوی راه ملت استوار ایران ، ادامه دهند . باشد در زیر سایه ولایت ، مقام معظم رهبری به سوی پیشرفت نظام اسلامی گام برداریم .




نویسنده : منتظر
تاریخ : یکشنبه 91/10/17
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->