وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای آخرین بار ! - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 8
کل بازدید : 886225
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد

مقام معظم رهبری ( دامت برکاته ) : "  کسانى که تریبون هایى در اختیارشان هست - هر تریبونى؛ از منبرها و روزنامه‏ ها و صدا و سیما و مجلس و نماز جمعه و امثال اینها بگیرید تا هر تریبونى در هر گوشه کشور - مراقب باشید که تهیّج سیاسى براى کشور مضرّ است. فضا باید آرام و متعادل باشد تا دولت و مسؤولان بتوانند به وظایف خود عمل کنند. ... یکى از بدترین عیوب براى فعّالان سیاسى این است که درصدد انشقاق و جدایى و بهانه گیرى از یکدیگر باشند. وحدت کلمه را حفظ کنید ... "

خیلی دوست دارم این آخرین باری باشد که خطاب به مسئولین محرتم می نویسم . نمی دانم چرا همیشه در بازیهای سیاسی هیچ کس قصد ندارد جایگاه واقعی خود را دریابد و در قبال آن پاسخگو باشد ؟! نمی دانم چرا همیشه مرغ همسایه غاز است ! نمی دانم این مسئولین کجا هستند و در چه فکری هستند که تا رهبر معظم انقلاب رهنمودهایی را ارائه می کنند ، یادشان می آید که انصافی هم باید باشد ... که نیست ...


 

فقط کافی است تا مقام معظم رهبری در جایگاهی راهنمایی را ارائه بفرمایند، آنوقت است که انگار آقایان تازه از خواب بیدار شده باشند ، ناگهان سیلی از اظهار نظرها روانه رسانه های داخلی و خارجی می شود . متاسفانه نکته ای که در این اظهار نظرها جلب توجه می کند این است که هنوز هم یاد نگرفته اند آقایان که چگونه نقد کنند و تذکر بدهند . متاسفانه فقط قسمتی از بیانات ربهر معظم انقلاب را برداشت کرده و به هر نوعی خود دوست دارند تفسیر می کنند . نکته جالب دیگر اینجاست که همهیشه این آقایان یکدیگر را مقصر می دانند و از هیچ گونه حمله ای ، چه جوانمردانه و چه نا جوانمردانه نسبت به یکدیگر ، دریغ نمی کنند ، که اگر غیر از این بود ، این نمی شد که مقام معظم رهبری در حواث مختلف ، بخواهند بازهم رهنمودها و تذکر های گذشته شان به مسئولین را گوشزد کنند و شاکی باشند از اینکه چرا مسئولین گوش نمی دهند به حرف حساب .

متاسفانه این ندانم کاریها و عدم کنترل بر رفتار و گفتار از سوی مسئولین عالی رتبه کشور ، اثراتی به مراتب سنگین تر از هر اظهار نظری از هر فرد سیاسی دیگری دارد . متهم کردن یکیدیگر به کوتاهی و در مواردی هم که خیلی اوج می گیرند ، یکدیگر را اصلاً از ریشه می زنند و لقب ضد انقلاب و نظام به همدیگر می دهند . بد نیست کلاسهای توجیهی مداوم برای این آریالایون گذاشته بشه تا تفاوت نقد و تخریب رو بفهمند . بفهمند که سیاه نمایی با دلسوزی برای نظام ، تفاوت داره ... مقام معظم رهبری در این خصوص بیانات قابل تاملی ایراد فرمودند که بد نیست آقایون سیاسی کمی هم به جای ادعاهای کاذبی که دارن د، به این راهنمایی ها گوش بدن ... ایشان می فرمایند  : " آدم یک نقطه‌ى منفى را بگیرد، همین طور هى بنا کند آن را تکرار کردن. مگر نقاط منفى و نقاط ضعف از یک جامعه رخت برمیبندد؟ مگر بکلى ریشه‌کن میشود؟... افتخارى نیست؛ همین طور انسان نق بزند، سیاه‌نمائى کند، یأس بپراکند . شما وقتى زشتى را نشان میدهید، اما آن عامل خیرى را که بناست بر زشتى غلبه پیدا کند یا با آن مبارزه کند، نشان نمیدهید، در جامعه یأس پراکنده میشود و نومیدى به وجود مى‌آید ... "

هشدار رهبر به مسئولین

متاسفانه این روزها حتی حرمت جایگاه با عظمت خطیب نماز جمعه هم آنگونه که باید حفظ نمی شود . کسی مخالف این نیست که ائمه محترم جمعه در تهران و شهرستانها به مسائل روز مردم و جامعه اسلامی بپردازند که وظیفه اصلی شان هم همین  باید باشد که هست . ولی بحث اینجاست که برخی از ائمه جمعه محرتم در گفتارهایشان آنگونه که باید دقت و کنترل ندارند ... چه شده است انسانی که ادعای ولایت مداری دارد  ، جلوتر از رهبر و مولی فقیه خویش حرکت می کند ؟! برخی از ائمه محترم جمعه آنچنان موضع گیری هایی نسبت به مسائل روز دارند که انسان به بی طرف بودن شان در جریانات سیاسی شک می کند؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی مگر بارها نفرمودند که آریالایانی که صاحب تریبون هستند در گفتارهایشان مصلحت نظام و مردم و جامعه را در نظر بگیرند ؟ خود آقا که در صراحت گفتار ، کم از معمار کبیر انقلاب ، امام خمینی (ره) ندارند ، اینچنین بی پروا سخن نمی گویند که برخی از آقایان حرف می زنند !!!

نکته دیگر در خصوص جایگاه قابل احترام روضه خوانان امام حسن (ع) است ... که در این جایگاه هم متاسفانه در این روزها به کرات کشیده شدن پای مباحث سیاسی بی ربط ، به اینگونه مجالسی که همیشه برای ما حرمت دارند را به عینه می بینیم . در این خصوص مباحث زیادی مطرح شده ، چه از طرف مراجع عالیقدر و چه از طرف مقام معظم رهبری و متاسفانه هنوز  هستند افرادی که با ندانم کاری هایشان ، آب به آسیاب دشمنان اسلام و شیعه می ریزند .

در پایان بازهم همه مسئولین محترم را به آرامش بیشتر و گوش فرا دادن به راهنمایی های نائب بر حق امام زمان (عج) ، حضرت امام خامنه ای ، دعوت می کنم ... باشد که در سایه رهبری ایشان و عنایات حضرت ولی عصر و دقت و مراقبت خودمان ، جامعه ای نمونه در دنیای اسلام بنا سازیم ، که خیلی هم دور از دسترس نیست ... انشاءالله

مقام معظم رهبری  : " یکى از بدترین عیوب براى فعّالان سیاسى این است که درصدد انشقاق و جدایى و بهانه گیرى از یکدیگر باشند. وحدت کلمه را حفظ کنید. یکى از بدترین کارها این است که مسؤولانِ موظّف نظام، به وسیله اشخاص دیگر - صرفاً به خاطر این‏که تریبونى در اختیارشان قرار گرفته - مورد تخریب واقع شوند. انتقاد کردن غیر از تخریب کردن است.انتقاد، خوب و نعمت است. اگر دولت یا مسؤولان دیگر، مورد انتقاد قرار نگیرند، عیوب خودشان را نمى‏ فهمند. انتقاد در واقع هدیه کردن عیوب آنها به خود آنهاست. ممکن است گاهى انتقاد درست باشد، ممکن هم هست نادرست باشد؛ اما انتقاد کردن غیر از تخریب کردن است.... باید یکپارچه باشید؛ کما این‏که هدف و خاستگاه فکرى شما یکى است. این معنى ندارد که اگر کمبود و ضعفى در کار دولت و در بخشى ایجاد شد، کلیّت دولت مورد اهانت قرار گیرد و یا اگر کسى به یک حکم قضایى اعتمادى ندارد، قوّه قضایّیه را تخریب کند. بدترین رفتار با قوّه قضایّیه یک کشور همین است که کسى به خاطر نپسندیدن صدور و اجراى حکمى از صدها و هزاران حکم، بنا کند کلّ قوّه قضایّیه و دادگسترى کشور را زیر سؤال بردن و مورد اهانت قرار دادن. یکى هم یک حکم دیگر را قبول ندارد، دیگرى هم حکم سومى را قبول ندارد؛ این‏که مجوّز اهانت نمى‏ شود. اهانت کردن و تخریب کردن و زیر سؤال ناشایست بردنِ قوّه مقنّنه - چه مجلس و چه شوراى نگهبان که جزو قوّه مقنّنه است - برخلاف مصالح ملت و ناسپاسى نسبت به رأى ملت است. همه باید مراقب باشند... "




نویسنده : منتظر
تاریخ : یکشنبه 91/10/24
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->