وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش عملی ولایتمداری - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 20
کل بازدید : 887032
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : حدیث

قبل از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، مفاهیم و ارزشهایی بود که از یاد رفته بودند ، البته بهتر است بگوییم تلاش کردند که آنها را از یاد ببرند ولی ...  در این میان امام خمینی (ره) نظریه پرداز بزرگ و اصلی این انقلاب در طول تمام سالهای مبارزه و به خصوص بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تلاشهای گسترده ای را در خصوص معرفی دوباره این ارزشها به مردم آزادیخواه جهان ، به کار بردند ... قسمت اعظم این تلاشها به دوران بعد از پیروزی انقلاب بر می گردد که این نظریات و تفکرات اسلامی در معرض نمایش ، نقد و تحلیل مردم سراسر دنیا قرار گرفت ... انقلابی که تمامی تحلیل گران دنیا را مبهوت و شگفت زده کرد ... در این بین و با این همه فعالیته های هدفمند و گسترده ای که انجام شده بود ، امام خمینی (ره) همیشه ، مردم را از پایه های اصلی این انقلاب می دانستند و همیشه در تحلیل ها و تفسیر های خود ، پر رنگ ترین نقش را به مردم اسلامی و آزادیخواه ایران می دادند ... مردمی که امروز نشان دادند با وجود تمامی فشارها و تحریمها از خارج و بی اخلاقی های برخی از مسئولین در داخل ، همچنان محکم و استوار بر سر پیمانی که با امام خمینی (ره) بستند و با امام خامنه ای (دامت برکاته ) تجدید نمودند ، هستند ...  ولایتمداری مردم یکی از نقاط عطف در حرکت انقلاب و پیروزی آن بود ... ولایتمداری مردمی که امروز طعنه می زند به ولایتمداری برخی از آقایان ...


عوامل پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی :

1 ـ مشیت الهی ( اتکال به خدا ، امدادهای غیبی و ایمان و وحدت )

ما به قدرت بر این مشاکل و بر این مصیبت‌هایی که وارد شده است فائق نیامده‌ایم برای اینکه قدرت ما به حسب طبیعت یک قدرت بسیار ناچیزی بود در مقابل قدرت‌های بسیار بزرگ ، مثل قدرت آمریکا و قدرت شاه سابق با آن ابزاری که این‌ها در دست داشتند . ما به این‌ها که غلبه کردیم ، ملت ما که در این نهضت پیروز شد این فقط اتکال به خدا بود (نقل از صحیفه نور ، ج 5 ، ص 262 ، تاریخ 17 / 1 / 58 )

ما می‌دانیم که این انقلاب بزرگ که دست جهان خواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد . با تاییدات غیبی الهی پیروز گردید . (نقل از وصیت نامه )

روی موازین مادی ، روی موازین عادی باید با یک یورش ، ما از بین رفته باشیم ... لکن قدرت ایمان ، پشتیبانی خدای تبارک و تعالی ، اتکال به ولی عصر ( سلام الله علیها ) شما را پیروز کرد . (نقل از صحیفه نور ، ج 5 ، ص 141 ، تاریخ 14 / 12 / 57 )

2 ـ اسلام خواهی و ساده‌زیستی مردم

همین تحولی که ملت ما در ظرف مدت کمی پیدا کرد ، ... یک روز جرات نمی‌کردند که توی خانه‌شان اسم شاه را به ناگواری ببرند ، یک روز هم در خیابان‌ها ریختند و گفتند مرگ بر این . همچو متحول شد ، کی این کار را کرد ؟ اسلام ، قوت ایمان ، و الا انسان که نمی‌تواند این کار را بکند ، کار من و تو و این‌ها نیست که ، کار اسلام است . (نقل از صحیفه نور ، ج 5 ، ص 151 ، تاریخ 15 / 12 / 57 )

اگر می‌خواهید بی‌خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح‌های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه‌های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند خود را به ساده‌زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید ... امروز هم قشر فعال در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها همان طبقات محروم ساده‌زیست هستند و در بین آنان از آن وابستگان به علایق دنیا اثری نمی‌بینید . ( نقل از صحیفه نور ، ج 19 ، ص 11 ، تاریخ 7 / 3 / 63 )


راهپیمایی 22 بهمن در رشت

3 ـ وحدت اقشار ملت

یکی از رموز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود ... رمزی که همواره بین مردم حفظ شد و برای مسئولین از سوی مردم هم دعوت شد ...

ما تجربه کرده‌ایم در این دو ، سه سال که آن وقت که توجه به خدای تبارک و تعالی مجتمعا نداشته‌ایم ولو یکی یکی هم داشتیم نتوانستیم کاری انجام بدهیم ... ، و دیدیم که این قیامی که ملت ایران کرد و نهضتی که ملت ایران کرد و کم کم از تفرقه به وحدت رو آورد ... و دست رد به سینه ظالم زدند و ظلم را و ستمکار را و همه اشخاصی که می‌خواستند این کشور را چپاول کنند ...

... ؛ آن‌ها [ نسل‌های آینده] باید توجه داشته باشند که سند پیروزی ما همین وحدت کلمه و همین توحید کلمه بوده است و آن‌ها باید بدانند که رسیدن هر یک از آن‌ها به هر مقامی برای خاطر همین ملتی است که به پا خاستند و وحدت کلمه را ایجاد کردند و با هم یک کلمه گفتند و آن"آزادی ، استقلال ، جمهوری اسلامی" و همه همین مقصد را داشتند .( نقل از صحیفه نور ، ج 14 ، ص 103 و 104 ، تاریخ 17 / 12 / 59 )

4 ـ اعتماد به نفس و نفی خودباختگی

ـ اگر ملت این باور را داشته باشد که ما می‌توانیم در مقابل قدرت‌های بزرگ بایستیم ، این باور اسباب این می‌شود که توانایی پیدا می‌کنند و در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادگی می‌کنند ... این پیروزی که شما به دست آوردید ، برای اینکه باورتان آمده بود که می‌توانید ، باورتان آمده بود که آمریکا نمی‌تواند به شما تحمیل بکند . ...( نقل از صحیفه نور ، ج 14 ، ص 194 و 195 ، تاریخ 31 / 1 / 60 )

مردم هوشمند و انقلابی جمهوری اسلامی ایران ، امروز نشان دادند که دیگر جایی برای بدخواهان خارجی و داخلی نظام ، در افکار و عقایدشان وجود ندارد ... مردمی که همواره پاک و مقدس بر سر عهد خود با خدا و ولی فقیه خود هستند و بی شک دلیل اصلی دوام انقلاب اسلامی بودند و هستند ... مسئولین محترم ، از این الگو روشن تر و واضح تر می خواهند ؟! ... پس اگر هنوز در طرف جریان مردم هستند ، بسم الله ....




نویسنده : منتظر
تاریخ : یکشنبه 91/11/22
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->