وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشعل رو به خاموشی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 8
کل بازدید : 886222
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد          این مطلب در سایت خبریبولتن نیوز و سایت حرف تو لینک شده است .

امام خمینی (ره) " برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همه دول اسلامیه و ملت های اسلام می دانند که درد چیست ، می دانند که دستهای اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند ، می بیند که با این تفرقه ها ضعف و نابودی نصیب آنها می شود ، می بینند که دولت پوشالی اسرائیل در مقابل اسرائیل ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد ، معذالک در مقابل او زبون هستند ، معما اینست که با این که اینها را می دانند، چرا به علاج قطعی که ان اتحاد و اتفاق است روی نمی آورند؟ چرا توطئه هایی که استعمارگرها برای تضعیف آنها به کار می برند، آنها توطئه ها را خنثی نمی کنند؟ آیا این معما چه وقت باید حل شود ؟ و پیش کی باید حل بشود؟ این توطئه ها را کی باید خنثی کند غیر از دولت های اسلام و ملت های مسلمین ؟ این معمایی است که شما اگر جوابی دارید و حل کردید ، این معما را به ما هم تذکر بدهید . "  بیانات امام خمینی (ره) در دیدار با وزیر خارجه سوریه ، صحیفه نور ،ج 8 ،ص 236 – 235 .

این روزها در معادلات و جریان سازی های جهانی و منطقه ای ، کم نیستند خبرهای نامتعارفی که در پاره از موارد هم باعث ناراحتی مان می شوند . شاید باید تجدیدنظر کنیم در این اعتقاد که همیشه نیروی ایمان می تواند در گروه های انقلابی عربی منطقه پایدار بماند .


در این میان و این روزها در بین کشورهای عربی منطقه ، قطر به وضوح در حال تسخیر جایگاه عربستان سعودی در میدان معادلات خاورمیانه است . شاید از اقدامات این روزهای قطر در سرزمین های اشغالی بتوان از حساس ترین جریان سازی های کنونی نام برد . جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملتهای مقاوم در برابر استکبار در همه جای دنیا به خصوص در خاورمیانه بوده است و به هیچ وجه از این حمایت شانه خالی نکرده است ، زیرا انقلاب اسلامی ایران برای برقراری یک حکومت اسلامی در منطقه و جهان ایجاد شده و امروز هم بی شک تنها گزینه مورد اعتماد و الگوی ناب مقاومت و اسلامیت در بین ملتهای آزاده جهان است .

 بدون فوت وقت ، یک راست برویم سراغ جناب خالد مشعل که هرزگاهی برای دریافت پول تو جیبی اش به ایران سفر می کند . شاید باید تلاشهای شدید حماس را برای بیرون آوردن نام این گروه از گروه های تروریستی به فال نیک گرفت ، نه اینه گمان کنیم  حماس قصد دارد با این کار برای خود وجهه ای بین المللی به دست آورده و راه گروه فتح به رهبری ابومازن را در پیش بگیرد !!!! با اینکه دوست ندارم اینچنین فکری کنم ولی شواهد چیز دیگری می گوید . این انحراف از معیار ( انحراف از اصول مقاومت ) گروه حماس از آنجایی شروع شد که امیر قطر درست بر طبق برنامه از پیش تعیین شده ایالات متحده آمریکا وارد سرزمین های اشغالی شد . نمود بیشتر این سفر کاری ! آنجا بود که ابومرزوق در جریان  حمایت ایران از سوریه ، اعلام کرد که این کار به تیره گی روابط حماس با ایران خواهد انجامید ( البته مثل اینکه حماس کمی در توهم به سر می برد که می خواهد برای ایران تعیین تکلیف کند ) .

در این بازی و بعد از اصرار ایران نسبت به حمایت ازمقاومت مردم و دولت سوریه ، سران حماس در یک حرکت عجولانه و صد البته بی خردانه ، دمش را ترک کردند و وارد دوحه شدند ، جایی که امیر قطر برای شان فرش قرمز پهن کرده بود ، البته خیلی هم نمی شود ایراد گرفت به خالد مشعل ، شاید تا حالا فرشی به این قرمزی ندیده بودکه رنگ از رخسارش برود والا زودتر از اینها ، رو بازی می کرد . چیزی که به وضوح نمایان است ، چرخش آرام حماس از اعتقادات گروهی اولیه ای است که داشته و انگار دلارهای قطری به آنان مزه کرده است که قصد دارد شریک و حامی دیگری به جز ایران و سوریه برای خود برگزیند . در این میان شاید مصر هم گزینه خوبی باشد ، که البته با توجه به رایزنی های موجود حماس با اخوان المسلمین به نظر این چنین می رسد . البته این گستاخی حماس به این جا ختم نشده است ، رئیس دفتر سیاسی حماس در صحبت هایی ، ضمنی ایران را مانع به نتیجه رسیدن گفتگوهای منتهی به صلح !!! بین حماس و فتح معرفی کرده است .

دور جدیدی از این حرکات نسنجیده حماس را باید در روزهای آتی منتظرش بود . روزهایی که قرار است اوباما به سرزمین های اشغالی سفر کند . باید دید آیا خالد مشعر بازهم مانند سفر آل ثانی ، وی را به بازدید از مناطق مختلف سرزمین های اشغالی خواهد برد یا نه ؟!! به هر حال حماس به شدت به دنبال این است که با لابی های منطقه ای ( طبق معمول این روزها کسی نیست جز امیر قطر ) و بین المللی به اصلاح دم آمریکا را ببیند و او را راضی کند که نام این گروه به اصطلاح مقاومت را از لیست گروه های تروریستی خارج سازد و این برنامه برای التماس و سازش نمودی آشکار از تغییر رویه جریان مقاومت در این گروه است ، تغییر رویه ای که اصلاً با روح مقاومت در هیچ کجای دنیا سازگاری ندارد . سرانجام این سازش به آنجا ختم خواهد شد که حماس بتواند با خروج از این لیست با ابومازن ( شما بخوانید اسرائیل !) مذاکره کند و این یعنی حرکت به عقب برای گروهی که ادعای مقاومت در برابر استکبار را داشت  و این یعنی به رسمیت شناختن ابومازن و این یعنی قبول مرزهای 1967 و این یعنی به قبول کردن شروط رژیم اشغالگر قدس و این یعنی سازش و پذیرش اسرائیل به عنوان یک کشور و این یعنی فاتحه ای برای این گروه که همیشه فتح را متهم به همکاری با استکبار می کرد !!!

اینطور نیست که با عقب گرد این گروه ، مقاومت پاک و مقدس مردم مظلوم فلسطین هم پایان یابد ، نه ، این مردم غیور سرزمین مقدس قدس بودند که در تمام این سالها پشت گروه های مقاومت ایستادند و آنها را در مبارزه با استکبار یاری رسانند و البته در بسیار ای موارد فهمیده تر و پخته تر با جریانات جاری در آن سرزمین برخورد نمودند . در واقع این مردم بودند که هیچ گاه عقب ننشستند و برای این مقاومت خود هم تاوان های سنگینی را پرداخت کردند ، اینطور نیست که این ملت مقاوم بخواهند با عقب نشینی یک گروه ، تمام دستاوردهای نیم قرن اخیر خود را به آسانی از دست بدهند . انشاءالله با این مقاومتی که از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و حمایتهای ملت تاریخ ساز ایران اسلامی سراغ داریم ، پیروزی نهایی از آن حزب الله که همانا همین ملت مقاوم هستند ، خواهد بود ... یادمان نرود آرمان امام موصی صدر عزیز را که فرمود "... بدان ای ابوعمار ! شرف قدس ابا دارد از این که به دست غیرمومنین آزاد شود ...  "

... اللهم عجل لولیک الفرج ... یادمان نرود ......




نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 91/12/22
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->