وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سکوت - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 8
کل بازدید : 886233
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : سکوت

دسته : سیاست 

غیر قابل درج در مجله پارسی نامه

لینک این مطلب در :

پایگاه تحلیل و خبر سیاسی باصر 

عمارنامه 

8 دی 

حرف تو 

امیر محمد

 در گیر و دار این روزهای جهان که مجامع بین المللی و نهادهای به اصطلاح بشر دوستانه ، فقط به نقاطی که ابر قدرتها با نوک پیکانشان اشاره می کنند ، دلسوختگی نشان می دهند ، مردم مسلمان آفریقای مرکزی به وحشیانه ترین وضع ممکن در حال نابود شدن هستند .

شاید نباید تیتر یک ِ خبرهای این روزها ، مسائل مربوط به آفریقای مرکزی باشد . شاید آنقدرها که سرنوشت دویست مسافر هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی باید ردیف خبری را در خبرگزاریها ، پٍٍُر کند ، کشتار وحشیانه هزاران نفر از مسلمانان ، آنهم با آن وضع فجیع  ، هیچ نوع ارزش خبری ندارد . اما حسی که از دیدن پشته های اجساد مسلمانان در خیابانهای آفریقای مرکزی به هر بیننده ای دست می دهد ، هزاران حرف نگفته دارد از بی کفایتی نهادهای بشر دوستانه و مخصوصاً سازمان ملل متحد .

گزارش ، پشت گزارش به تنها راه اعتراض ِ ساختگی ِ نهادهای نظارتی بین المللی در خصوص مسئله آفریقای مرکزی تبدیل شده است . گزارش ِ خبرنگار اسکای نیوز در این خصوص عمق فاجعه های میدانی را به نمایش می کشد " خیابان‌های شهر پر از جسد بود، اجساد تکه‌تکه شده بودند که در ابتدا فکر کردیم سگ‌ها برخی از آنها را خورده بودند، اما بعدها با دیدن فیلم‌ها، عکس‌ها و گزارش‌ها فهمیدیم که شورشیان بخش‌هایی از بدن آن‌ها خورده بودند "

این اوضاع وحشتناک ، جان حدود چهار میلیون مسلمانان آفریقا را با خطر جدی روبرو ساخته است . جمعیت 20 تا 25 درصدی مسلمانان آفریقای مرکزی این روزها در محاصره شدید قرار گرفته اند و با وجود نیروهای فرانسوی که اتفاقاً ادعای بشر دوستانه شان ، گوش فلک را کر کرده ، هنوز هم محاصره تعداد زیادی از مسلمانان و اعمال وحشیانه ترین خشونت ها در خصوص آنان ، ادامه دارد .

نکته قابل توجه در این  این است که بعد از اینکه شورای امنیت قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن اتحادیه آفریقا و فرانسه اجازه اعزام نیرو به آفریقای مرکزی را پیدا کردند، نیروهای فرانسوی 5 دسامبر 2013 به مستعمره سابق این کشور حمله کردند . خیزی که بیشتر برای تسلط بر منابع معدنی بسیاری از جمله منابع طلا و الماس در جمهوری آفریقای مرکزی بود ، نه حمایت از مردم سرزمینی ِ آن کشور . گسترش در گیریها و برافروختن آتش تفرقه از جنس درگیریهای سایر کشورهای آفریقایی تنها نتیجه حضور نظامیان خارجی در آفرقا بوده است .

در حال حاضر حدود دو هزار نظامی فرانسه با پشتیبانی نیروی 6000 هزار نفره‌ی اتحادیه‌ی آفریقا موسوم به میسکا MISCA در جمهوری آفریقای مرکزی استقرار دارند.

بدون تردید ، حضور گسترده کشورهای سلطه طلب در سرزمین های آفریقا ، تنها و تنها به افزایش خشونت و برافروختن آتش درگیریهای قومیتی در این پهنه از کره خاکی منجر شده است .

ابایومی ازیکیوه، مدیر پایگاه خبری «پن افریکن نیوز» در این خصوص به نکته کلیدی اشاره می کند و می گوید " مداخله خارجی در این کشور صرفا با هدف بهره‌برداری از منابع طبیعی آن صورت گرفت . به عقیده من فرانسه و امریکا و سایر کشورها از جمله کانادا می‌خواهند استثمار این منابع معدنی را افزایش دهند و تشدید کنند.

کشتارهای وحشیانه از یک سو  و مهاجرت حدود یک میلیون مسلمان آفریقایی از سرزمین خود ، از معظلات پیچیده ای است که بدون تردید به حمایت بیشتر کشورهای مسلمان ِ در خواب فرو رفته دارد .  کشورهای مسلمانی که که اگر حتی اندکی یکرنگی و یکسویی در عمل بین آنها مشاهده می شد ، اوضاع این روزهای مسلمانان و بلکه جهان به گونه ای دیگر در حال رقم خوردن می بود .




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 93/1/6
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->