وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شیوه های دروغ گویی راست گو نماها ! - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 17
کل بازدید : 886246
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

غیر قابل انتشار در مجله پارسی نامه 

لینک مطلب در مرکز تحلیل سیاسی باصر

حرف تو

امیر محمد

  در روزهایی که کانون توجه رسانه ای در دنیا به سمت و سوی تحولات عراق و مخصوصاً پیشروی های داعش در منطقه هدایت می شود و در روزهایی که کشورهای غربی داد ِ انزجارشان از تروریسم و ادعای کمک به مردم خاورمیانه برای حذف نژاد پرستان ، گوش فلک را کر کرده است ، خبری به ناگاه از درون ، مرکز و کانون اصلی این هدایت رسانه ای را دچار شوک می کند ... قتل یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی در منطقه فرگوسن ایالات متحده .

 صبح نهم آگوست سالجاری  یکی از خیابانهای شهر فرگوسن شاهد زانو زدن نوجوان سیاه پوست آمریکایی در برابر پلیس بود ، اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود ، علی رغم تقاضاهای متمادی نوجوان سیاه پوست ، افسر پلیس که انگار دل پری از سیاه پوستان داشت ، بدون وقفه تیر اندازی می کند و لحظه ای بعد ، پیکر بی جان مایکل براون نقش بر زمین می شود تا شاید جرقه ای باشد برای نقش بر زمین کردن ، سیاستها و اعتقادات نژاد پرستانه دولتمردان آمریکائیی .

تا اینجا می شد ماجرا را غیر عمد تصور نمود و برای رفع شبهه و دلجویی از خانواده مقتول و هم نژادهای وی اقدام نمود تا داستان در همان برگ اول به پایان برسد ولی انگار بر ملا ساختن هویت اصلی سران ایالات متحده دورنمایی روشن بود از این حادثه .

در این بین اما گروه های اقلیت نژادی در آمریکا بیش از پیش احساس خطر کردند و برای جلوگیری از تکرار حوادثی از این دست ، لب به اعتراض آرام گشودند اما غافل از اینکه مهد دموکراسی خواهی در دنیا ، حتی سر سوزنی در این ماجرا اجازه ظهور دموکراسی را نمی دهد . شمع های روشن به یاد مایکل آنقدر برای نیروهای پلیس آمریکا سخت بود که از نیروهای ویژه برای خاموش کردن نور آزادیخواهی شمعهای مردم فرگوسن استفاده کرد .

حتی اعلام وضعیت اظطراری و سرپوش گذاشتن بر اصل واقعه هم باعث نشد تا این مسئله از چشم رسانه های جهان پنهان بماند . البته در روزهای ابتدایی رسانه های آمریکایی با برجسته سازی در تیترهای دیگر سعی در کمرنگ کردن ابعاد نژادپرستانه این ماجرا داشتند ولی با ادامه نا آرامی ها و افزایش دامنه اعتراضات ، مجبور به بازگویی ابعاد این ماجرا به افکار عمومی شدند . اما نکته ای که نباید در این بین فراموش شود این است که بازتولید توهمی حوادث طبق آنچه دولتمردان آمریکایی می خواهند از روندهای جاری در رسانه های آمریکاست . جایی که البته در ظاهر به ماجرا می پردازند و لی در عمل سمت و سوی ماجرا را کم کم و آرام آرام به سمت دلخواه خود هدایت می کنند . این است شیوه های دروغ گویی راست گو نماها !

حوادثی از این دست نشان می دهد هنوز ساختار آمریکا بر اصول دوران برده داری استوار است و حتی شخص اوباما که یک سیاه پوست است نمی تواند تاثیر مثبتی در بهبود این روند داشته باشد . جالب اینجاست که با تمامی این احوال هنوز هم آمریکا ادعای دفاع تمام قد از حقوق بشر را دارد و به همین بهانه هم ، مدام در امور داخلی کشورهای دیگر سرک می کشد و البته در مواردی این سرک کشیدن ها به وسیله هواپیماهای جنگی و نوازش بمبهای خوشه ای انجام می شود !

سوال اینجاست که چرا آمریکایی که برای دفاع از حقوق ایزدی ها و اقلیت های دیگر عراق ، اینقدر حساس است و حتی حاضر به مداخله نظامی شده است اما در خصوص مردم خویش هیچ حساسیتی ندارد و ابتدایی ترین شکل مطالبات مردمی با سرکوب شدید همراه می شود ؟!

در این اوضاع و احوال نباید ساکت نشست . با این ابرقدرت پوشالی و دروغگو ، باید مثل خودش رفتار کرد . در این بین موضع گیریهای مسئولین امور خارجه کشورمان نیز به جا بود و نشان داد که هوشیاری در رصد و استفاده به جا از این مسائل در حد خوبی است و ایران همچنان همانند گذشته مصمم است که نقاب را از چهره این فریبکار بردارد .

اظهارات معاون وزیر خارجه کشورمان درهمین راستا ، جالب توجه است ، ایشان آورده اند " باید به خواست مردم توجه شود، نباید از وسایلی استفاده شود که مردم نتوانند حرفشان را در این قضیه بزنند بلکه باید حقوق شهروندی رعایت شود تا مردم بتوانند اظهار نظر و مخالفتشان را با پدیده نژادپرستی به طور واضح اعلام کنند . ما درباره مصادیق مختلف در زمینه حقوق بشر اظهار نظر کرده‌ایم و درباره وقایع اخیر آمریکا نیز نظر صریح خود را اعلام کردیم. قطعاً موضوعاتی از این قبیل را به عنوان امور داخلی نمی‌توان مطرح کرد زیرا این پدیده‌ای شوم است و هیچ کشور و ملتی نباید به خودش اجازه دهد تحت هر عنوانی از آن دفاع کند و بر این اساس از دید ما کاملاً مردود است "

 




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 93/6/19
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->