• وبلاگ : حديث منتظران قائم (عج)
  • يادداشت : ساکتين فتنه ، بسم الله ...
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • پارسي يار : 4 علاقه ، 1 نظر
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    حق با شماست خواهرم. بنده حرف هايم را پس گرفتم.

    عَن الامام الرضا - عليه السّلام - قالَ: الْمِراءُ فِي کتابِ اللهِ کفْرٌ.
    «وسائل الشيعه، ج 18، ص 150»

    امام رضا - عليه السّلام - فرمود: مراء (جدال لفظي بر اساس هواي نفس) از ديدگاه قرآن «کفر» است.
    پاسخ

    سلام به شما ... از اين تفسيرتان تعجب مي کنم ... اولاً جدالي نبود ... دوماً بر اساس هواي نفس نبود ... شما انگار علم غيب داريد و از درون انسانها هم آگاهيد که مي فرماييد بر اساس هواي نفس بوده ... ( البته منظورم از طرف من است )
    سلام مطلب شما در سايت زاهدانه منتشر شد
    لينک مطلب شما در سايت :http://zahedaneh.ir/?p=9409
    پاسخ

    با سلام و تشکر از حسن نظرتان ... موفق باشيد
    سلام
    به نظر حقير چند انگاره در نوشته شما غلط است.
    1- شما جوري جمله بندي کرده ايد که انگار کسي يا کساني صحنه چيني کل فضا را در دست دارند. کسي يا کساني بايد اوضاع را درست کنند. درصورتي که فضا را چند قبيله سياسي و افراد مستقلي که درگير سياست اند شکل مي دهند. کسي بجز مردم هم نمي تواند مسير اين فضا را عوض کند.
    2- شما راه چاره را در تحزب و کاناليزه کردن سياست در حزب بازي دانسته ايد و در عين حال دم از ولايت مداري هم زده ايد درحالي که امام خميني ره و حضرت آقا حزب و حزب بازي را نجات بخش نمي دانند و واضح است که حزب بازي قدرت را در دست قدرتمندان و قبايل بزرگ تثبيت مي کند.
    3- جوري که شما از همه طرف هاي درگير در سياست انتقاد کرده ايد، چه کسي مي ماند که شايسته اعتماد مردم باشد؟ کاش اشاره اي هم به آن کس يا کساني که به زعم شما شايسته اعتماد مردم اند مي کرديد. صرف انتقاد و تاريک انگاري فضا کاري ساده و البته عبث است.
    4- تعريف تان از خواص و عوام هم با تعريفي که مقام ولايت مي دهند فرق دارد. حضرت آقا خواص را هر کسي که بر مبناي بصيرت تصميم مي گيرد و عمل مي کند مي دانند خواه باسواد باشد يا بي سواد، خواه معروف باشد يا ناشناخته، خواه صاحب منصب باشد يا نباشد. شما - آنچه از نوشته تان بر مي آيد- خواص را همين آدم هاي معروف و مشهور اهل سياست مي دانيد جايي که مي نويسيد: «...مي طلبيد که خواص مدعي ، کمي از نقش کارکردي احزاب را بر عهده بگيرند...»

    پاسخ

    سلام بر شما و تشکر از اينکه تشريف آورديد و نقطه نظرات تان را فرموديد ... عرض کنم خدمت تان ، به نظر مي رسه که دچار سوء تفاهم شديد ، جسارتاً مطلب را اينبار با دقت بيشتري مطالعه بفرمائيد ... در ضمن کجا حضرت امام خميني و آقا ، با حزب مخالفت کردند که ما خبر نداريم ؟! با تفسير کدام داده به اين نتيجه رسيديد که "واضح است که حزب بازي قدرت را در دست قدرتمندان و قبايل بزرگ تثبيت مي کند " ؟!
    از کجاي يادداشت بنده تفسير کرديد که تنها راه چاره ، کاناليزه کردن سياست در حزب بازي است ؟!! تعجب مي کنم ، متن کاملاً روشنه ، به همين سادگي تحريف مي کنيد !
    بنده که تعريفي از خواص ارائه ندادم ولي تعريف ي شما منتسب کرديد به آقا کاملاً جعليست ! يعني هرکي با بصيرت تصميم بگيره جزو خواصه ؟ پس آنجايي که مي فرمايند " ...در اين ميان وظيفه خواص بويژه خواصي که تأثيرگذاري بالايي دارند، بيش از ديگران است. موضع گيري دو پهلوي خواص مطلوب نيست و خواص بايد مواضع خود را در قبال سخنان و اقدامات دشمن، شفاف بيان کنند " منظورشان از خواص کيست ؟
    به نظر هرچه را که خودتان دوست داشتيد از يادداشت برداشت کرده و تفسير نموديد ...
    در ضمن اگر بگويي تاريک انگاري عبث بنده در يادداشت در کجا بوده ، آن را اصلاح مي کنم !
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ يكشنبه 8 بهمن 91 نوشته (ساکتين فتنه) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    با سلام و تشکر از حسن نظرتون ...