وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وارثان پیامبران - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 887116
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

«لولا من یبقى بعد غیبة قائمکم من العلماء الداعین الیه، والدّالین علیه، والذّابین عن دینه بحُجج الله، والمنقذین للضعفاء من عبادالله من شباک ابلیس ومردته، لما بقى احد الا ارتد عن دین الله. ولکنهم یمسکون ازمه قلوب ضعفاء الشیعة کما یمسک صاحب السفینة سکانها، اولئک هم الافضلون عندالله عزوجل».

بحارالانوار، ج 51، ص 156.

اگر نبودند علمایی که بعد از غیبت قائم شما را به سوى او دعوت مى کنند و مردم را به حضرتش سوق مى دهند و از دینش با استدلالهاى الهى حمایت مى کنند و ضعیفان از بندگان خدا را از افتادن در دام ابلیس و یارانش، رهایى مى بخشند، پس به تحقیق احدی نمى ماند جز اینکه از دین خدا مرتد می شد . ولى آن عالمان زمام دل ضعفا را به دست با کفایت خود می گیرند ؛ همانگونه که ناخداى کشتى، زمام کشتی را به دست می گیرند و سرنشینهای کشتی را از خطر مرگ حفظ می کنند  و پس آنها نزد خداى عزوجل از همه برترند.

تحقیقاً در عصر غیبت عاشقان ظهور برای جلوگیری از سقوط در ورطه گمراهی ، لازم است یا شم ولی شناسی داشته باشند یا اینکه به کسانی رجوع کنند که ولی شناس هستند.

آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم .....

گاهی وقتها ، حرفها و یادآوریها اینقدر برایمان عادی می شود که حتی یادمان می رود با همین اخلاقیات به ظاهر ساده می شود غوغایی در زندگی مان ایجاد کرد. از جمله این اخلاقیات ، رفتارها و منش علماء بزرگوار و مراجع تقلید معظم  است . گوهرهایی که اینقدر به ما نزدیک هستند که گاهی فراموش شان می کنیم و نمی ادیشیم که فراموشی علماء عصر غیبت به چه قیمتی برای امت اسلام تمام خواهد شد !!!

به  راستی چقدر اخلاقیات مراجع و علماء بزرگوارمون ، برای ما الگو هستند ؟ ...... چقدر حضور نورانی و هدایت بخش علماء رو درک کردیم ؟ مگر نه این است که دانشمندان و علماء دینی وارثان پیامبرانند ؟ مگر نه اینکه علماء بزرگوار اسلامی در هر دوره از تاریخ ، جانشینان بر حق اهل بیت هستند ؟

جوانان عزیز ما چقدر  آیت الله بروجردی را می شناسند ؟چقدر اندیشه های والای عرفانی  وشخصیت برجسته آسمانی اما خمینی (ره) را می شناسند ؟ چقدر سعی شد از دریای معرفت آیت الله بهجت (رحمه الله علیه)به جوانان عزیز مان  ذره ای چشانده شود؟ چقدر جوانان و البته همه مردم عصر حاضر ، جنبه عرفانی و آسمانی و اندیشه های رهبر عالیقدر جهان اسلام ( آیت الله العظمی سید علی خامنه ای - دامت برکاته -) رو می شناسند؟ چقدر جوانان ما آیت الله جوادی آملی را می شناسند .....؟!!!

قدر این گوهر های آسمانی را بدانیم و از حضور با برکت شان نهایت استفاده را ببریم تا ان شاءالله در این دوران پر از تاریکی و ظلالت را حق و حقیقت را گم نکنیم .

چقدر دلم تنگ است برای روح الله ......  چقدر دلم تنگ است برای بزرگ مرد کوچک اندام فومنی مان ..... چقدر دلم تنگ است برای آیت الله بروجردی ..... چقدر دلم هوای آیت الله گلپایگانی را کرده ..... چقدردلم هوای آیت الله فاضل را کرده است ....

برای شادی روح بزگ علماء سفرده به بهشت جاویدان ، صلواتی ختم بفرمائید ..... اللهم صل علی محمد وال محمد

در پایان یک نمونه به ظاهر ساده از زندگی آیات الله بهبهانی (ره) خدمت تون عرض میکنم .... ببینید ما کجا هستیم و ....

علماء

عروس آقا

روزی پسر " حاج آقا وحید بهبهانی " برای همسرش لباس زیبا و گرانبهایی خرید ، آیت الله بهبهانی با این کار پسرش مخالفت کرد  . پسر   که قصد لجاجت یا اهانت به پدر را نداشت ، در پاسخ اعتراض وی آیه 32 سوره اعراف را تلاوت کرد " بگو چه کسی زینت و رزق ها و غذاها ی پاکیزه را که خداوند  بررای بندگانش آفریده ، حرام کرده است "  سپس افزود : پدر جان! مگر پوشیدن لباس زیبا برای زنان حرام است که می گویید چرا این لباس را برای زنم خریده ام ؟  آیت الله بهبهانی با لحنی آرام به پسرش گفت : اینها حرام نیست ، ولی من مرجع تقلید مردم هستم ، از این رو ، مسئولیت بزرگی بر عهده دارم .  شما نیز بعنوان فرزند من مسئولید . در جامعه ما ، افراد   فقیر و نیازمند   بسیاری وجود دارند . وقتی توانایی مالی نداریم آنها را از نظر مالی هم سطح خود کنیم ، باید به گونه ای رفتار کنیم که برای آنان قوت قلب باشیم تا اگر زنی از شوهر فقیرش لباس گران قیمتی خواست و مرد قدرت خریدش را نداشت ، بتواند بگوی مگر زن یا عروس آقا وحید بهبهانی این گونه لباس می پوشند که تو نیز بپوشی ؟!




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 91/5/4
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->