وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وقت بیداری - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 29
کل بازدید : 887004
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد

امام خمینی (ره ) : " ... آنچه که بر سر مسلمین آمده است، از این قدرتهای بزرگ است و آنچه که باید این مشکلات را حل بکند وحدت کلمه مسلمین است. این مسلمین که باید همه دولت هایشان و ملت هایشان دست بدست هم بدهند و مهاجمین به اسلام را، صهیونیسم را که مهاجم به اسلام و دشمن سرسخت اسلام است و در صدد این است که یکی بعد از دیگری کشورهایی را از شماها بگیرد... و تا اتحاد بین همه مسلمین نشود ، این گرفتاری های هست ... "

این روزها و این دورانی را که بر ملت اسلام در کشورهای مختلف دنیا و بخصوص در منطقه خاورمیانه می گذرد ، دورانی سخت و سرنوشت ساز است . دورانی که بعد از قرنها ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی ها ، امروز نیاز به حفظ وحدت و یکپارچی در آن بیش از پیش احساس می شود . برنامه هایی که از قرن گذشته تا به امروز از سوی دشمنان اسلام به اجرا در آمده است ، هموراه در قالب نفوذ در لباس خودی بوده است . بعنوان مثال علم کردن وهابی ها ، علم کردن سلفی ها ، علم کردن تکفیری ها و ... .


این سیاست استفاده از نیروها و گروه ها و اعتقادات به ظاهر خودی ها ، لزوم آگاهی رسانی ، ایجاد و تداوم وحدت میان مسلمانان را بیش از بیش می نمایاند . شاید وقتی برنالد لوئیس طرح خود را که در خصوص اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی ارائه کرد ، فکرش را هم نمی کرد که به تظاهر به مسلمانانی کنندگانی نادان ، همانند آل سعود ، تا این حد از خودش پیشی بگیرند و سردمدار این جریانات انحرافی در جهان اسلام شوند . همین جریانات بودند که در روزهای اولیه ایجاد تنش در سوریه وارد میدان بازی شدند و از یک جرقه کوچک ، آتشی بزرگ را به راه انداختند . بی شک اوج گرفتن این ناآرامی ها در سوریه را می توان به آتش افروزی گروه های سلفی و تکفیری عربستان و قطری در آن منطقه دانست . در دو جریان اخیری که در خاورمیانه روی داد می توان ردپای این سیاست کثیف را به وضوح مشاهده کرد . ایالات متحده آمریکا با موج سواری بر روی این موج سهمگین وارد میدان شد و با تشدید اختلافات در سوریه ، منازعات آن منطقه را به منازعات قومی و مذهبی تبدیل کرد . این همان چیزی بود که می توانست گروه های انحرافی به ظاهر و مدعی مسلمان را دوباره وسوسه کند .  در اینجا یک اصل کلی برای آمریکا در خصوص ورود و مداخله در اینگونه جریانات وجود دارد و آن هم  استفاده از تبلیغات رسانه ای وسیع و دامنه دار برای مسلمان نشان دادن این گروه های انحرافی است . در این میان افکار عمومی دنیا مشاهده خواهد کرد که دو کشور مسلمان به جان هم افتاده اند و در این میان ایالات متحده آمریکا که خود را دایه مهربان تر از مادر می داند ، برای ایجاد صلح و آشتی وارد میدان می شود !!!

در این میان برنامه اصلی ایالات متحده آمریکا وغرب که در واقع در جهت حفظ منافع رژیم اشغالگر قدس در نطقه است ، این بود که نگذارد جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو در جهان اسلام مورد شناخت و تایید قرار گیرد که به یاری خداوند هم در این کار موفق نشد . این نفوذ عقیدتی ، آرمانهای جمهوری اسلامی ایران که همانا اعتقاد راسخ به اسلام و اصول اسلامی است را به وضوح می توان در انقلابهای منطقه مشاهده کرد . برای جلوگیری از گسترش نفوذ این ایدئولوژی ناب در این سالهای اخیر دشمنان اسلام در انواع مختلف ترفند و حربه به کار بردند برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان که در آخرین اقدام هایشان ، شروع کردند به تجهیز نیروهای انحرافی و علم کردن آنان در منطقه که برای رویارویی با حلقه های مقاومت اسلامی ناب در خاورمیانه . هرچند این گروه ها هیچگاه نمی توانند در برابر قدرت ایمان پایگاه های مقاومت در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشند ، اما لااقل می توانند هیزمی باشند برای آتش افروزی میان امت واحد اسلام .  اینجاست که لوزم شناخت این گروه ها و برنامه های کلی مستکبران و اسلام ستیزان ، بیشتر احساس می شود .

وحدت اسلام

در مرحله بعد ، برنامه آمریکائیها این بود که کشورهای منطقه را از حضور این گروه هایی که خود آنان را ساخته و پرداخته کرده بودند، بترسانند و اینطور القاء کنند که برای مقابله با آنان راهی جز مذاکره و باج دهی به آمریکا وجود ندارد . در واقع یا به آمریکا باج می دهند یا با این گروه های منحرف و تجهیز شده ، روبرو خواهند بود . به همین بهانه ها بود که آمریکا توانست در چندین کشور منطقه خاورمیانه برای خود موقعیت حضور فیزیکی را فراهم آورد . حضوری که بیشتر بر محاصره فیزیکی جمهوری اسلامی و قطع نوار مقاومت در منطقه استوار است . برنامه اصلی غربیها و به خصوص آمریکا بعنوان حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس در منطقه این است که مسلمانان را به همدیگر مشغول کنند و به نوعی قصد چندین تکه کردن جهان اسلام را دارند ، چون خوب می دانند که اگر این نیروی بالاقوه به کار گرفته شود ، توانیی عظیم در برخواهد داشت و قطعاً هیچ نیروی اهریمنی نخواهد توانست در برابر آن مقاومت کند . به همین منظور است برنامه هایی که برای کافر نشان دادن مسلمانان ایران ، سوریه ، لبنان و ... دارند ، می خواهند از این طریق و ایجاد فتنه میان مسلمانان نوعی از خود زدگی ایجاد کنند . 

در رفتار کشورهای تند روی اسلامی هم می توان این روزها کمی اعتدال را یافت . این رویه اعتدال به این منظور است که خود آنها هم فهمیده اند که این بازی بی شک به سمت و سویی در حال حرکت است که برای خودشان هم خطرناک است . به طور مثال کشور مصر را در نظر بگیرید ، این که گروه های سلفی بعد از مدتها از لانه بیرون بیایند و برای اینکه کنترل اوضاع مصر در دست غربیها بیفتد ، وارد مذاکر با اخوان المسلمین شوند ، شاید در کوتاه مدت و در ظاهر  موفقیت برای مسلمانان مصری بود ولی بی شک این هم توطئه ای بیش نیست برای تقسیم کردن مناطق مختلف مصر . تحولات سوریه می تواند زنگ خطری باشد برای کشورهای مسلمانی که هنوز خود را به خواب می زنند و قصد بیدار شدن هم ندارند . قطعاً چند تکه شدن سوریه به ائتلاف همان گروه های کوچک جدا شده از حکومت مرکزی با هم مسلکان و هم پیمانان خود در نقاط مرزی کشورهای همسایه خواهد شد و این یعنی چند تکه شدن همان کشورهایی که در حال اعمال فشار به سوریه هستند و در اوج نادانی نمی دانند که در حال بازی برای تیم حریف هستند . ادامه این روند قطعاً باعث گل آلود شدن روابط و مسائل بین کشورهای مسلمان خواهد شد و این هم بی شک بهترین فرصت برای ماهیگیری دشمنان قسم خورده اسلام  ، همانند اسرائیل و آمریکاخواهد بود .

البته این کشورهای شیخ نشین نادان هم دیگر شورش را در آورده اند . انگار خیلی از این دم تکانی ها برای کاخ سفید و اسرائیل خوششان آمده که دست از تکرار آن بر نمی دارند . آخرین این اقدامات نابخرادنه بیانه مشترک کشورهای عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، کویت و عمان، در خصوص اعلام ناراحتی از دخالت ایران در کشورشان است !!! با این اقدامات جاهلانه موازنه تعادل حفظ وحدت بین جهان اسلام برهم خواهد خورد . تنها راه گذر از این مرحله حساس تاریخ ، ایجاد وفاق و همدلی بین مسلمانان جهان است . مسلمانان جهان باید با افزایش بینش و آگاهای خود نسبت به مسائل جاری دنیا و برنامه های مستکبرانه دشمنان اسلام ، خود رابرای مقابله با آنها و انشاءالله پیروزی نهایی و تشکیل امت واحده اسلام که از آرزوهای امام خمینی (ره ) بود ، آماده سازند ... اللهم عجل لولیک الفرج

امام خمینی (ره) : " ... یک دسته از مسلمانان شیعه هستند و یک دسته ای از مسلمانان سنی، یک دسته حنفی و دسته ای حنبلی و دسته ای اخباری هستند. اصولاً طرح این معنا از اول درست نبود. در یک جامعه ای که همه می خواهند به اسلام خدمت کنند و برای اسلام باشند این مسائل نباید طرح شود. ما همه برادر هستیم و با هم هستیم، منتها علمای شما یک دسته فتوا به یک چیز دادند و شما تقلید از علمای خود کردید، شدید حنفی، یک دسته فتوای شافعی را عمل کردند و یک دسته دیگر حضرت صادق را عمل کردند اینها شدند شیعه. اینها دلیل اختلاف نیست ... "

 




نویسنده : منتظر
تاریخ : دوشنبه 91/12/14
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->