وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرانجام تناقض گویی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 56
کل بازدید : 887246
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : سرانجام تناقض گویی

دسته : سیاست 

این مطلب در سایت حرف تو منتشر شده است .

امیر محمد

بدون هیچگونه تردیدی فشارهایی که از گوشه گوشه نقاط تحت سلطه فیزیکی و رسانه ای آمریکا به کاخ سفید می رسد باعث شده است که مقامات کاخ سفید دچار نوعی هذیان و تناقض گویی های آشکار شوند و بار دیگر نشان دهند که به هیچ وجه من الوجوه قابل اعتماد نیستند .

هر وقت که کوچکترین حرکت به ظاهر مثبتی ( البته آنهم فقط در گفتار ) از سوی مقامات آمریکایی شنیدیم ، در اقدامی تعجب انگیز ( برای افکار عمومی دنیا  نه ملت ایران ) سایر مقامات کاخ سفید حرفشان را به طرز ناشیانه ای پس گرفتند !

از یاوه گویی و تشطط فکری و کلامی اوباما هم که کم نیدیه و نشنیده ایم . اوباما حدود 2 سال در سخنرانی خود در اجلاس آیپک  اظهارات متناقضی در خصوص ایران مطرح کرده و تصریح کرد که ترجیح می‌دهد از دیپلماسی در قبال برنامه هسته‌ای ایران استفاده کند . جالب اینجاست که وی به همین بخش از سخنانش اکتفا نکرد و در ادامه در حالیکه از دیپلماسی در قبال ایران حمایت کرد ، ادامه داد در شرایطی که دفاع از آمریکا و منافع کشور لازم باشد، در خصوص استفاده از زور علیه ایران تردید ندارد !!!

نکته ای که در اینجا باید مورد تاکید قرار بگیرد این است که اوباما نمی تواند این سیاست دو پهلو  و متناقض را بیشتر از این ادامه دهد . در صورت ادامه این روند یا باید وجهه بین المللی خود در بین متحدانش را مخدوش شده بپذیرد و یا باید با تندروهای صهیونیستی در اسرائیل و کنگره کنار بیاید .

برای ارائه تحلیل صحیح  از این جریان باید حال و روز این روزهای آمریکا درخاورمیانه و سایر مناطق جهان را مورد بررسی قرار داد . حضورهایی که عمدتاً با شکست های دیپلماتیک در این سالها همراه بوده است . نمونه این شکستها را می توان در مناقشه سوریه و مسئله هسته ای ایران دانست . با فرض هر دو وجه از این ناگزیرها و با توجه به نیم نگاهی به اوضاع و احوال جاری آمریکا ، سرانجامی جز سقوط برایش نمی توان متصور شد .

البته در روزهای آغازین فعالیت جدید دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا و متحدانش ، این مسئله به سادگی قابل پیش بینی بود . یاد نرفته که مقام معظم رهبری در همان روزها فرمودند "   هر ملت و دولتی به امریکا اعتماد کند ضربه خواهد خورد حتی اگر از دوستان امریکا باشد ، توصیه قبلی خود را یک بار دیگر تکرار می‌کنم؛ نباید به دشمنی که لبخند می‌زند، اعتماد کرد "

حال در این روزها این سوال مطرح است که چه برخوردی باید با این نوع به اصطلاح دیپلماسی ناشیانه آمریکا داشت . قطعاً از ابتدا هم جمهوری اسلامی بر روی تغییر رفتار آمریکا حساب باز نکرده بود و الان هم همینطور است . حتماً موضع گیری های آقای ظریف را در این خصوص شنیده اید که عواقب هر گونه اقدامی در جهت نقض توافق نامه ژنو را متوجه خود ِ آمریکهائی ها دانسته بود .

تردیدی نیست که یگانه راه مبارزه صحیح و اصولی با این تناقض گویی ها حفظ روحیه مقاومت و تلاش و کوشش بی دریغ در داخل برای رسیدن به توانمدی های بی نظیر و مورد نیاز کشور است . همانگونه که رهبر معظم انقاب در این خصوص فرمودند " تکیه بر تواناییهای درونی به معنای نفی دیپلماسی نیست اما باید توجه داشت تحرک دیپلماسی تنها بخشی از کار است و محور اصلی، اتکا به توانایی داخلی است که می تواند پای میز مذاکره نیز اعتبار و اقتدار بیاورد ... سوابق عملکرد امریکا نشان می دهد موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای ادامه دشمنی با ایران است. لبخند فریب گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند. اگر از مذاکرات نتیجه گرفته شود چه بهتر اگر نه، اثبات این توصیه مکرر است که برای حل مشکلات باید نگاه به درون داشته باشیم "

 

انشاءالله با تدوام موضع گیری ها و اقدامات خوب و قابل دفاع دستگاه دیپلماسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری با هوشیاری بیشتر و دقت عمل بالاتر در مواجهه با این سیاستها ، به پیروزی نهایی دست پیدا می کنیم .




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 92/9/20
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->