وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلارهای کثیف عربی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 887119
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : دلارهای کثیف عربی 

دسته : سیاست بین المللی

این یادداشت را از همین نویسنده در پایگاه تحلیل سیاسی باصر بخوانید .

امیر محمد

قصه تکراری خود خواهی و زیاده خواهی اعرابی که به جزتغییر در ظاهر زندگی شان ، نشانی برای عدم تطابق آنها با دوران جاهلیت و بادیه نشینی وجود ندارد ، دیگر این روزها حوصله همه را سر برده است .

خاورمیانه ای که آمریکا سعی داشت با دلارهای نفتی کثیف اعراب و تزریق آنها به رسانه هایی از جنس رسانه های غربی ، به حیاط خلوت خود تبدیل کند ، این روزها به دردسری برای خودش تبدیل شده است . البته به نظر می رسد بیشترین اشتباه آمریکا در این خصوص استفاده از اعراب بادیه نشینی بود که هیچ رنگ و بویی از دموکراسی و احترام به آزادی ملتها و دولتها ، نبرده بودند ( مثل خود آمریکا ) و این سرآغاز حرکتی بود که امروز دیگر برای خود آمریکا هم قابل تحمل نیست .

در این میان  کشورهای حوزه خلیج فارس که  اتفاقاً از درآمدهای نفتی بسیار زیادی هم سود می بردند با توهم اینکه می توانند به ابرقدرت منطقه تبدیل شوند ، با پشت سر گذاشتن دوره های متعدد به سگ دست آموز آمریکا تبدیل شدند تا شاید از این طرف ، سودی هم به آنها در ابراز دشمنی و کینه توزی تاریخی شان با ایران اسلامی ، بر بندند .

پایگاه تحلیل سیاسی باصر

به نظر می رسد سران این کشورهای عربی که حتی در خواندن یک متن ساده و نگارش آن ایراد اساسی دارند دیگر این روزها زیاد به خود فشار آورده اند و در نوشیدنی های سردشان هم زیاده روی کردند اند تا آنجا که این روزها می بینیم در بیشتر موارد می خواهند با پشت سر گذاشتن آمریکا ، خود به تنهایی به مسیری ادامه دهند که بزرگتر از آنها مثل چهارپا در آن گیر کرده است . جنایاتی همانند کشتارهای مردم مظلوم سوریه ، بحرین و .. . از جمله این حرکات وحشیانه اعراب است .

در این میان رسانه های غربی در اقداماتی جریان ساز و البته کنترلی به ارائه مدارکی در خصوص تندروی های این اعراب جاهل در خصوص مسائل خاورمیانه پرداخته اند . این سیاست آمریکا نشان می دهد که دیگر این دولتها و گروه های تروریستی تحت حمایتشان از کنترل امثال سیا خارج شده اند و در حال تبدیل شدن به سنگ های بزرگی جلوی پای آمریکا هستند در نیل به اهداف سلطه جویانه خود در منطقه .

ایالات متحده آمریکا در مناقشت منطقه مخصوصاً در درگیری های سوریه به عینه این عدم تعادل را مشاهده کرده است و دریافته که باید در مقابل این گروه های بیش از حد مغرور که با دلارهای نفتی و گازی اعراب و حمایت های تسلیحاتی ترکیه فربه شده اند ، بایستد وگرنه تکرار شکست هایی همچون جریان سوریه ، به شدت قدرت کنترل آمریکا در مناطق تحت سیطره اش را کاهش خواهد داد و این یعنی حرکت سریع رو به سقوط .

آمریکا در این بین بارها و بارها با صدور بیانیه هایی به این نگرانی خود پرداخته است و حتی به شورای همکاری خلیج فارس هم در این خصوص تذکر داد هاست ولی انگار این اعراب که در قامت پروفسور و تحصیل کرده هم در نهایت جهالت به سر می برند ، با این حرفهای استادشان ، شیر فهم نشده اند .

این مسئله و نحوه برخورد آمریکا با آن ، به وضوح نگرانی عمیق آمریکا در خصوص منافعش در خاورمیانه را نشان می دهد .




نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 92/10/3
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->