وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توهم عثمانی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 17
کل بازدید : 886278
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان: توهم عثمانی 

دسته : سیاست

این مطلب را در پایگاه تحلیل سیاسی باصر و بسته بهترین های حرف تو بخوانید .

امیر محمد

پس از رسوایی های اخیر در ترکیه که مستقیماً قلب حزب عدالت و تسعه را نشانه رفته است ، اردوغان بارها و بارها با اشاره به توطئه بودن این برنامه ها علیه دولت ، قصد در توجیه افتضاحی داشت که به نظر برایش گران تمام خواهد شد .

اردوغان لحظاتی پس از استعفای سومین وزیرش ، سعی کرد برخلاف روزهای گذشته که این جریانات را عملیات کثیف علیه دولت عنوان می نمود ، با پذیرش ضمنی اشتباهات  و اعلام اینکه پرده دولت حرب حاکم خیلی هم سفید نبوده ،کمی از بار ندانم کاریهایش کم کند . وی برای نیل به این مقصود از این عبارات استفاده نمود : ممکن است اشتباهاتی در گذشته از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه رخ داده باشد، اما ما در تصحیح آن به هیچ‌ وجه کوتاهی نمی‌کنیم .

البته آقای اردوغان اشاره ننموده که آیا این اشتباهات فقط در حوزه سیاست های داخلی صورت گرفته یا دیپلماسی بین المللی ترکیه نیز به تبع این خودخواهی ها ، راهی اشتباه و پر مخاطره را پیموه است .

اردوغان که برای پاک نشان دادن خود به هر دلیل موجه و غیر موجهی چنگ می زند ، آمریکائیها را دلیل صلی این ناآرامی ها در ترکیه اعلام کرده است . همان آمریکائیهایی که روزی اردوغان چشم و گوش بسته به دنبال شان در نقاط تاریک مناقشات منطقه به راه می افتاد .

به طور مثال می توان از نحوه بازی کودکانه حزب اعتدال و توسعه در جریان مناقشه سوریه یاد کرد . آنجایی که با مطرح شدن احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه تبلیغات رسانه ای شدیدی توسط ترکیه به راه افتاد . اینک که دولت آمریکا به صراحت اعتراف کرده این سلاح‌ها توسط گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده استفاده شده، اردوغان هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد .

البته اشتباهات دیگر اردوغان در قبال مسائل مصر و اسرائیل هم دست کمی از افتضاحش در جریان سوریه ندارد . یکی از اعضاء ارشد حزب ناسیونالیست ترکیه در این خصوص اردوغان را بازیگر نابلد معرفی می کند . تورکش می گوید : در ترکیه حکومت‌ها بر سر کار می آیند و می‌روند، ولی ساختار دولت به قوت خود باقی می‌ماند. دولت اردوغان کاری به میثاق ملی ندارد و در واقع مجری پروژه خاورمیانه بزرگ آمریکا در منطقه است.

تبعات سنگین این سگ دست آموز بودن به همین چند مورد ختم نمی گردد . قطعاً یکی دیگر از مشکلاتی که ترکیه در آینده با آن روبرو خواهد بود ، مسئله بازگشت جنگجویان اعزام شده از سوریه است .

از زمان آغاز بحران و جنگ در سوریه، ترکیه نخستین کشوری بود که حمایت خود را از مخالفان دولت سوریه اعلام کرد؛ اما اخیرا مخالفان دولت در ترکیه، از چیرگی گروه هایی مرتبط با القاعده امثال جبهه النصره و داعش (سازمان دولت اسلامی در عراق و شام) بر مناطقی در شمال سوریه که نزدیک اراضی ترکیه واقع شده است، ابراز نگرانی کردند.

احزاب مخالف دولت اردوغان بر این باورند که وجود جنگجویان بیگانه، خطری تهدید کننده به شمار می رود و زمینه انتقال درگیری به خارج از مرزهای سوریه را فراهم می کند، که نمونه چنین مساله ای در لبنان اتفاق افتاد، آن ها با استناد به این دیدگاه، دولت رجب طیب اردوغان را مسئول کوتاهی در مقابله با این تهدید می دانند .

البته اردوغان بارها اعلام کرده است که تروریست ها را به ترکیه راه نخواهد داد ولی با این نحوه بازی دولت ترکیه ، رخ دادن اتفاقاتی از این دست به هیچ وجه محتمل به نظر نخواهد رسید .




نویسنده : منتظر
تاریخ : پنج شنبه 92/10/5
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->