وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقابی از جنس بلوف - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 96
کل بازدید : 887285
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : نقابی از جنس بلوف

دسته : سیاست

 

غیر قابل درج در مجله پارسی نامه

این یادداشت در سایتهای ذیل درج شده است :

پایگاه تحلیل و خبر سیاسی باصر  

وبلاگستان 8 دی 

حرف تو 


امیر محمد

در این هیاهوی برداشتهای متفاوت از توافق ژنو و اقدامات عملی آن از سوی طرفین مذاکره کننده ، بیش از هر چیز دیگر رفتارهای طرف آمریکایی و مخصوصاً اوباما ، ذهن ر ا برای ارائه تحلیلی مناسب در این خصوص به دعوت فرا می خواند .

شاید اولین سوالاتی که به ذهن می رسند اینها باشند : اوباما در این تناقض گویی ها به دنبال چیست ؟ آیا این موضع گیریها ، یک ژست سیاسی است یا پشتوانه ای قوی در طرح ریزی برنامه ای بر ضد ایران دارد ؟

برای پاسخ به این سوالات ، کافیست کمی به گذشته و کمی هم به سبک جریان سازی توجه شود .

اوباما از یک سو با به راه انداختن جریانی رسانه ای ، خود را ملزم به پایبندی به مذاکرات می داند و از سوی دیگر مرتبا وعده می دهد که هر اقدامی را که لازم باشد برای جلوگیری از دست یابی ایران به بمب اتم انجام  خواهد داد ! در اینجا شاهد یک سری موضع گیری های دراماتیک ِ دیگری نیز خواهیم بود که یاد آور سیخ و کباب و ضرب المثل معروف آن برای ما ایرانی هاست .

برای راستی آزمایی اظهارات اوباما راه دشواری در پیش رو وجود نخواهد داشت . این ادعا را می توان به سادگی با روند جریانسازی وی در مناقشه سوریه مشاهده نمود ، حتی در نظری جسورانه تر می توان به وضوح به ترس آمریکا از رویارویی با ایران و حزب الله  در حاشیه درگیری های سوریه نیز اشاره نمود .

اوباما در تابستان 2013 با به راه انداختن فضای رسانه ای سنگین در صدد این بود که استفاده سوریه از سلاح شیمیای را خط قرمز خود معرفی نماید و بر روی این موضوع هم به شدت تاکید می نمود و نتیجه آن را اقدام نظامی علیه دولت بشار  اسد عنوان می نمود ولی در انتهای این بازی تنها گزینه ای که از روی میز کاخ سفید برای اقدام عملی برداشته نشد ، گزینه نظامی بود .

اوباما به خوبی می داند که هرگونه اقدامی درا ین خصوص می توانست به رویارویی آمریکا با ایران و حزب الله و درگیر شدن سایر کشورهای در این جنگ بیانجامد و این یعنی ورود به یک جنگ پر هزینه و بی پایان . آنهم در این روزها که ایالات متحده آمریکا از نظر وجهه سیاسی و اقتصادی در داخل کشورش نیز با مشکلات بزرگی مواجه است .

اظهارات اوباما در خصوص مسئله ایران نیز به همین سبک به لفاظی غیر حرفه ای می ماند . در این مورد ، حتی نزدیکترین افراد به کاخ سفید و اوباما هم با توجه به اتفاقات اخیر در روند امضای توافق نامه ژنو و مسئله سوریه ، به گفته های وی در خصوص وجود گزینه های فشار از جمله وجود اهرم نظامی بر روی میز ِ کاخ سفید در مورد ایران ، تردید ِ جدی دارند .

بدون شک ایجاد فضایی مناسب برای به تنگنا کشیدن اوباما و غرب در خصوص زیاده خواهی های یشان ، توسط دیپلماسی خوب ِ جمهوری اسلامی ایران ، اینچنین ، اوباما ونتانیاهو را به هزیان گویی وا داشته است .

دیگر حتی این روزها باور پذیر بودن ادعاهای اوباما که برای دل خوش نمودن اعضای کنگره استفاده می شود نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد . بدون تردید ادامه این روند توسط اوباما ، فقط بلوف های وی را به عاملی برای عدم پذیرش ادعاهایش در سایر میدان های سیاسی ، تبدیل خواهد نمود و این یعنی سرعت گرفتن افول و سقوط امپراتوری آمریکا .





نویسنده : منتظر
تاریخ : یکشنبه 92/11/27
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->