وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشانی از بلوغ سیاسی رهبران عراق - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 29
کل بازدید : 886998
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

غیر قابل انتشار در مجله پارسی نامه 

لینک مطلب در حرف تو 

امیر محمد

بر خلاف گمانه زنی های فراوانی که در خصوص عکس العمل نوری المالکی به انتخاب حیدرالعبادی به عنوان نخست وزیر ، وی صحنه نا آرام عراق را به سمت تنش آفرینی بیشتر پیش نبرد .

فارغ از خواست ایران و ایالات متحده آمریکا در خصوص کناره گیری مالکی ، حرکت عاقلانه و منطقی نخست وزیر سابق عراق در انتقال قدرت ، نمادی از توسعه روند همگرایی میان گروه های مختلف سیاسی عراق بود که امروز به نمایش عمومی گذاشته شد .

دولت و ملت عراق در دهه اخیر با کشمکش های فراوانی دست و پنجه نرم کرده اند و لزوم برقراری اتحاد میان گروه های مختلف که خود صد البته نمودی آشکار از سختی و دشواری کار در عراق است را بیش از پیش آشکار می نماید .

عراق با داشتن ظرفیت های بالای سیاسی ، اعتقادی و اقتصادی ، متاسفانه هم اکنون در شرایط مناسبی به سر نمی برد و حرکاتی از قبیل حرکت نوری المالکی می تواند مرهمی باشد بر تن زخم خورده ملت عراق تا با همگرایی بیشتر گروه های سیاسی و مذهبی ، تلاش ها برای دفع تهدیدات امنیتی ناشی از توطئه بیگانگان افزایش یافته و عراق به دوران ثبات و آرامش برگردد .

مبارزات طولانی مردم عراق در طی سالیان دراز ، هم اکنون بلوغی قابل تقدیر را در حوزه سیاست و دموکراسی برایشان به ارمغان آورده است و این دستاورد مهم نباید به این سادگی دستاویزی برای تضعیف اراده جاری ملت قهرمان عراق تبدیل شود .

نوری المالکی با اقدام خود در خصوص کناره گیری از نامزدی برای نخست وزیری عراق در مهمترین مقطع تاریخ سیاسی این کشور ، تمام تلاشهای دشمنان خارجی را برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین گروه های مختلف عراق ، ناکام گذاشت و نشان داد که هنوز برای رهبران عراق ، منافع ملی و امنیت عراق از مهمترین الویت هاست .

 

 




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->