وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چهره های سرشناس دنیای غرب و اسلام - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 43
کل بازدید : 887130
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

 

irnon.ir
هر روز بر تعداد گروندگان به این دین آسمانی افزوده می‌شود؛ چراکه وعده خداوند قطعاً تحقق می‌یابد: “و در آن‌روز مردم را خواهی دید که فوج فوج به دین خدا داخل می‌شوند.”

به رغم هجمه‌های بزرگ و ناجوانمردانه محافل ضد اسلامی غرب، هر روز تعداد غیرمسلمانانی که به دین اسلام می‌پیوندند و عاشقانه مسلمان می‌شوند در حال افزایش است و روز به روز جامعه مسلمانان بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود.

در این میان، مسلمان شدن چهره‌های مشهور و اثرگذار غربی‌ها از مشاهیر سینمایی، فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری گرفته تا بزرگان مذهبی دنیای غرب، حکایتی خواندنی و سریالی شده است.

شاید بتوان گفت که تغییر دین در این اواخر را “محمدعلی کلی” آغاز کرد؛ این مشتزن معروف امریکایی در اوج شهرت، مسلمان شد و این اقدام او بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

 

اگر بخواهیم از چهره‌های دیگری در دنیا نام ببریم که به درک اسلام رسیده و تغییر دین داده‌اند باید به نام‌های بزرگی اشاره کنیم. “ادواردو آنیلی” پسر مدیر باشگاه یوونتوس و شرکت خودروسازی فیات آنقدر به دین اسلام علاقه‌مند شد که تمام وقت مفید دوران زندگی خود را معطوف به تحقیق در مورد دین اسلام کرد.

 

 

“هانری کربن” فیلسوف بزرگ فرانسوی هم پس از سال‌ها تحقیق در مورد فلسفه، در نهایت دینی را بالاتر از اسلام ندید و مسلمان شد و خودش را شاگرد علامه طباطبایی معرفی کرد.

 

 

در حال حاضر نیز، مشاهیر زیادی در اوج شهرت و ناز و نعمت، با علم و آگاهی، اسلام را می‌پذیرند و از هجمه‌هایی که علیه آنان صورت می‌گیرد هراسی به دل راه نمی‌دهند. طی دو، سه سال اخیر، چهره‌های سرشناسی همچون “دیوید جان رو”(داوود رضا) قهرمان جهانی بیلیارد و سرمربی تیم ملی بیلیارد ایران که اهل انگلستان است، در ایران به دین اسلام – مذهب تشیع-پیوسته‌اند. در تازه‌ترین مورد هم، “شان استون” کارگردان و بازیگر نامدار‌هالیوودی در اصفهان اسلام آورد و شیعه شد.

 

 

هر سه ساعت، یک مسلمان

از هر چهار انسان روی زمین یک نفر مسلمان است و بر اساس آمارهای موجود، هر سه ساعت یک نفر به دین اسلام وارد می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که گرایش به اسلام روز به روز در حال گسترش است و این روند، یادآور این آیه از سوره “نصر” است: “و در آن روز مردم را خواهی دید که فوج فوج به دین خدا داخل می‌شوند.”

طی سال‌های اخیر و با وجود سیاه‌نمایی محافل ویژه غرب علیه اسلام، در کنار افراد غیرمشهوری که از دنیای غرب به اسلام روی آورده‌اند و تعداد آن‌ها بسیار زیاد است، شخصیت‌های نامدار و سرشناس زیادی هم مسلمان شده‌اند.

 

سوپرمدل امریکایی مسلمان شد

“سارا بوکر” هنر پیشه، مدل و مانکن امریکایی از مشاهیری است که در اوج شهرت به تازگی مسلمان شده و از دنیای پرزرق و برق هنر امریکایی خداحافظی کرده است. او در این باره می‌گوید: “به علت افزایش مستمر فاصله میان رضایت شخصی من و سبک زندگی‌ام، من در فرار از الکل و مهمانی‌ها (پارتی‌ها) به مراقبه (مدیتیشن) و مذاهب غیرمتعارف پناه می‌بردم؛ اما یک فاصله کوچک به یک دره تبدیل شد و در نهایت متوجه شدم که تمامی آن‌ها فقط یک مسکّن هستند و نه یک درمان مؤثر.

 

 

یازده سپتامبر ، زمانی که من شاهد رگبار پی در پی اسلام، ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و اعلام شرم‌آور “جنگ صلیبی جدید” بودم، توجهم به چیزی به نام اسلام آغاز شد. تا آن زمان، تمام چیز‌هایی که برای من با اسلام تداعی می‌گردید، عبارت بودند از: زنان پوشیده در “چادر”، کتک زنندگان زنان (همسران)، حرام‌ها و یک دنیا ترور و وحشت. یک روز من با قرآن، کتابی که در غرب به طور منفی کلیشه‌ای معرفی شده است، برخورد کردم.

ابتدا سبک و نحوه برخورد قرآن مرا تحت تأثیر قرار داد و سپس نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش و ارتباط میان خالق و مخلوق مرا به شگفتی آورد. من قرآن را خطابه‌ای مملو از بصیرت و بینش برای قلب و روح، بدون نیاز به هیچ مترجم (مفسّر) و کشیشی یافتم.”

 

بزرگ‌ترین مبلّغ مسیحی کانادا

سال 88 بود که خبر مسلمان شدن دکتر “میلر” بزرگ‌ترین مبلّغ دین مسیحیت در کانادا رسانه‌های غربی و کلیساها را در بهت فرو برد.

 

 

او می‌گوید: در یکی از روزها قرآن را برداشتم و شروع کردم به خواندن آن. با توجه به گذشت بیش از 14 قرن از نزول آن پیش‌بینی می‌کردم، بتوانم به راحتی اشتباهات زیادی در آن پیدا کنم و آن را به رخ مسلمانان بکشم. تصور می‌کردم مطالبی در مورد زندگی اعراب بادیه نشین در این کتاب نوشته شده باشد اما در نهایت پس از ساعت‌ها مطالعه قرآن کریم، نه تنها اشتباهی در آن پیدا نکردم، بلکه چیزهای بسیار زیادی نیز در آن یافتم. آیه‌ای که مرا خیلی به فکر فرو برد آیه 82 سوره نساء بود که می‌فرماید: آیا به قرآن فکر نمی‌کنند، اگر از خداوند نبود در آن اشتباهات زیادی می‌یافتند.

 

سرباز زن امریکایی در ایران

همین چند روز پیش و در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) یک سرباز امریکایی به نام “مونیکا ویت” در حضور امام جمعه قزوین، به اسلام مشرف شد و نام نرگس را برای خود برگزید.

 

 

اسقف بزرگ مسیحی

اسقف فیلیپینی “سانتوس جونیور”، مسؤول کلیساهای فیلیپین و عضو شبکه جهانی کلیساها نیز از اشخاصی است که طی سه سال گذشته به اسلام پیوسته است. او که تمام تلاش خود را برای مسیحی کردن مسلمانان به کار بسته و کلیساهای زیادی را در مناطق مسلمان‏نشین تأسیس کرده بود، بالاترین مقام روحانی مسیحیت خویش را رها کرد و مسلمان شد.

 

فرزند رئیس شبکه BBC

“جاناتان پیرت” فرزند رئیس شبکه BBC هم در جریان پژوهشی که درباره تاریخ ادیان انجام داد، اسلام آورد و نام خود را به یحیی تغییر داد. “جان پیرت” پدر جاناتان البته از این‌که پسرش پس از تشرف به اسلام از او دور شده ابراز ناخرسندی کرده است.

 

 

سرشناس‌ترین مجری آلمان

“کریستیانا پیکر” سرشناس‌‌ترین مجری آلمانی است که سال 89 در گفت‌وگویی از گرویدنش به دین اسلام خبر داد. او که خبرنگار شبکه ماهواره‌ای MTV است، در این گفت‌وگو همچنین اعلام کرد که کتابی با عنوان “از شبکه MTV تا مکه مکرمه” نوشته است.

 

 

او می‌گوید: “پیش از این‌که دین مبین اسلام را انتخاب کنم، هر آن‌چه یک زن غربی آرزوی آن را دارد، در اختیار داشتم. معروف بودم، ثروت داشتم، زیبا بودم، مردان را جذب خود می‌کردم اما در مجموع به هیچ وجه احساس خوشبخت بودن نمی‌کردم تا این‌که مسلمان شدم. اکنون واقعاً احساس خوشبختی می‌کنم.”

 

پروفسور لگنهاوزن

او که در سال 1953 میلادی (1332 شمسی) در خانواده‌ای مسیحی کاتولیک در امریکا به دنیا آمد و بعدها استاد دانشگاه تگزاس جنوبی شد، اکنون در شهر قم است و نامش “محمد”. پروفسور محمد لگنهاوزن پس از این‌که به تشیع گروید به ایران آمد و هم‌اکنون در مجامع علمی ایران به تدریس اشتغال دارد. او در هشتمین همایش چهره ماندگار ایران اسلامی به‌عنوان چهره ماندگار شناخته شد.

 

 

میلیونر امریکایی

این میلیونر امریکایی که از وکلای سرشناس ایالت لس‌آنجلس نیز به شمار می‌آید، “مارک شیفر” نام دارد. وی پس از سفر به مکه مسلمان شد. او گفته است: “احساس می‌کنم دوباره متولد شده و زندگی را از نو آغاز کرده‌ام.”

 

 

مانکن پرطرفدار فرانسوی

“فا بیان” دختر 28 ساله فرانسوی است که تا چندی قبل، مدل لباس بسیار معروفی بود و شرکت‌های بزرگ به خاطر زیبایی‌اش با وی قراردادهای کلان می‌بستند. او در اوج شهرت و ثروت به اسلام پیوست و اکنون در روستاهای دور دست افغانستان بیماران را مداوا و پرستاری می‌کند. او بارها تأکید کرده است: “اگر لطف و رحمت خداوند نبود، هیچ‌گاه نمی‌توانستم مسلمان شوم و تا آخر عمرم مانند یک حیوان زندگی می‌کردم.”

 

 

سوپرستاره موسیقی رپ فرانسه

“میلانی جورجیادیز” معروف به “دیامز” ستاره سرشناس رپ در فرانسه هم مدتی پیش مسلمان شد. این خبر به سرعت منتشر شد و موجی از حیرت آفرید. دیامز در بیان چرایی مسلمان شدنش گفت: “چیزی را که دنبالش بودم در شهرت و ثروت نیافتم، به خدا روی آوردم و آن را نزد خدا یافتم.”

 

 

راهبه سرشناس مسیحی

“خانم مارسیدتا دی ویرا” راهبه سرشناس مسیحی در حالی که مشغول تبلیغ مسیحیت میان مسلمانان فیلیپین بود، به اسلام روی آورد. او در بیان علت گرایش خود به اسلام گفت: “هدف زندگی را در دین اسلام پیدا کردم. البته اگر رحمت الهی نبود، اسلام را نمی‌توانستم درک کنم.”

 

 

خواهر زن “تونی بلر”

زمانی که “لارن بوث” خواهر زن “تونی بلر” نخست وزیر اسبق انگلیس، چندی پیش پس از دیدار اخیرش از ایران و حرم حضرت معصومه(س) در قم اعلام کرد که مسلمان شده است، این خبر برای مدتی، صدرنشین رسانه‌ها بود. او اکنون در خارج از منزل سر و گردن خود را با حجاب می‌پوشاند، مشروبات الکلی و گوشت خوک مصرف نمی‌کند و هر روز قرآن می‌خواند. لارن همواره یکی از منتقدان سیاست‌های دولت تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس به ویژه در زمینه جنگ عراق و افغانستان بود.

 

 

“کاکا” هم آمد

“ریکاردو کاکا” بازیکن ملی‌پوش برزیلی و فوق‌ستاره خط میانی تیم رئال مادرید هم از تازه مسلمان‌هایی است که اسلام آوردنش بازتاب جهانی داشت.

 

 

دختر 19 ساله یهودی

“مارو داویدیو بیچی” دختر یهودی تبار ساکن سرزمین‌های اشغالی پس از پذیرش اسلام، بی‌درنگ محجبه شد. او به روزنامه آلموندو گفت: خوب می‌دانم و اعتراف می‌کنم که مسلمان شدنم خشم بسیار زیاد یهودیان را بر می‌انگیزد و آنان را غمگین و ناراحت خواهد کرد اما وقتی با قرآن کریم آشنا شدم دیگر نتوانستم از قرآن دور باشم.”

 

 

“لیام نیسون” بازیگر محبوب هالیوود

“لیام نیسون” بازیگر مشهور هالیوود، همان بازیگر فیلم جنجالی “فهرست شیندلر” ساخته اسپیلبرگ است که هدفش اثبات هولوکاست و دفاع از رژیم صهیونیستی بود. نیسون هم که یک مسیحی کاتولیک و اصالتاً اهل ایرلند شمالی است، مسلمان شد.

 

 

عکاس زن معروف امریکایی

خانم “نیکل کوئین” یک عکاس زن معروف و ویژه چهره‌های معروف هنری، سینمایی و ورزشی امریکایی است که به تازگی مسلمان شد.

 

 

استاد رشته برق دانشگاه کانادا

“مایکل کیهان” استاد دانشگاه برق کانادا نیز که 40 ساله است، چندی پیش در حرم امام رضا(ع) به اسلام پیوست و اسم “امین” را برای خود برگزید. او که حدود یک سال برای انتخاب دین اسلام تحقیق و پژوهش کرده است، گفت: با مطالعه قرآن و مقایسه این کتاب آسمانی با دیگر کتاب‌های آسمانی همچون تورات و انجیل دین اسلام و مذهب تشیع را کامل‌ترین دین انتخاب کردم زیرا تمام دستوراتی که در آن آمده از مبانی علمی برخوردار است و باعث سعادت فرد می‌شود.

 

از ترانه امریکایی تا معنویت اسلامی

شهرت رؤیایی در امریکا و ثروت بسیار که از طریق ترانه‌خوانی و رقص به دست می‌آورد، نتوانست مانع از اسلام آوردن او شود. “جوسی‌هاوکینز” معروف به “لون” که جزو 10 خواننده برتر امریکا بود، مسلمان شد و نام “امیر” را برای خود برگزید.

او از خوانندگی دست کشید و در حال حاضر، قرآن می‌آموزد. او می‌گوید: “از روزی که مسلمان شده‌ام، احساس آرامش روحی عجیبی دارم و این احساس در همسر و دو پسر و مادر هشتاد ساله و دیگر آشنایانم که مسلمان شده‌اند و هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود به خوبی قابل مشاهده است.”

 

آیه‌ای که افسر انگلیسی را دگرگون کرد

سرهنگ “ریچارد فیرلی”، مسؤول انجمن افسران پلیس بریتانیا، مدیر مبارزه با تروریسم انگلیس و فارغ‌التحصیل رشته زمین شناسی پس از سال‏ها زندگی در یک خانواده مسیحی با یک آیه قرآن مسلمان شد. او می‌گوید: آیه 7 سوره نبأ که می‌فرماید: “و کوه‌ها را ستون و نگهبان زمین قرار دادیم” مرا دگرگون کرد. سؤالی ذهن مرا به خود مشغول کرد که چگونه ممکن است کسی 1400 سال پیش به این مطالب دقیق علمی رسیده باشد؛ جز این‌که قدرتی ماوراء الطبیعه در اختیار داشته باشد.

فیرلی درباره نخستین طوافش به دور کعبه می‌گوید: “نمی‌دانم در آن لحظه چه اتفاقی برایم افتاد. ناگهان متحول شدم. انگار لحظات و زمان برایم ایستاد. دیگر خود را در آن‌جا احساس نمی‌کردم. از خود بی‌خود شده بودم. از محیطی که در آن بودم، خارج شده بودم. پس از انجام اولین طواف دور خانه خدا، احساس کردم که خیلی به خداوند نزدیک شده‌ام. ”

 

سیاستمدار سوئیسی اسلام ستیز

“دانیل استریچ”، سیاستمدار معروف سوئیسی هم که برای تحمیل قانون منع ساختن مناره برای مساجد تلاش کرده و منجر به تعطیلی مساجد در سوئیس شده بود، سرانجام با آغوش باز اسلام را پذیرفت. او کسی است که جنبش ضد اسلامی‌اش را در سراسر کشور سوئیس گسترش داد، بذرهای خشم و تحقیر اسلام را در میان مردم پاشید و راهی هموار برای برانگیختن افکار عمومی در مقابله با منبر و مناره‌های مساجد ایجاد کرد. اما اکنون در تلاش است زیباترین مسجد اروپا را در سوئیس بسازد!

 

 

نویسنده مشهور و ضداسلام یهودی

“هنریک برودر”، نویسنده یهودی و مشهور آلمانی پس از یک سلسله انتقادات و تألیفات شدید علیه اسلام و مسلمانان به اسلام پیوست و نام خود را به “هنریک محمد برودر” تغییر داد. “هنریک برودر” روزنامه‌نگار و نویسنده نشریه آلمانی “اشپیگل”، نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سال آلمان در سال 2007 و برنده جایزه کتاب سال این کشور با نام “بشتابید… اروپا تسلیم می‌شود” است.

 

 

مربی امریکایی الهلال

“پیش از آن‌که امریکا را به قصد عربستان سعودی ترک کنم، از طریق یکی از شبکه‌های تلویزیونی، طواف دور کعبه را در شهر مکه دیدم و عطش من برای شناخت دین اسلام بیش‌تر شد”؛ این را “مارتن پیور” مربی بدنساز تیم فوتبال الهلال گفت.

نام او اکنون “محمد” است. او تأکید می‌کند که پس از مطالعه، دین اسلام را انتخاب کرده و اعتراف می‌کند که در دین اسلام، انسان به حقوق کامل خود دست می‌یابد.

 

 

مربی بلژیکی فوتبال

“اریک گریتس”، سرمربی بلژیکی تیم فوتبال مراکش هم از تازه مسلمانانی است که پس از اسلام آوردن با یک پرستار مسلمان ازدواج کرد.

چهره‌های نامدار دیگری هم هستند که به علت بضاعت (کم جایی) ما در این صفحه، نشد از آنان بگوییم. اما پیوستن به دین اسلام ادامه دارد و هر روز بر تعداد گروندگان به این دین آسمانی افزوده می‌شود؛ چراکه وعده خداوند قطعاً تحقق می‌یابد: “و در آن‌روز مردم را خواهی دید که فوج فوج به دین خدا داخل می‌شوند.”

 




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->