وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رویای خاموش شده هرمس - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 20
کل بازدید : 887060
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

غیر قابل انتشار در مجله پارسی نامه 

لینک مطلب در مرکز تحلیل سیاسی باصر

8 دی

حرف تو

عمارنامه

امیر محمد

شاید صاحبان شبح اسرائیلی فکرش را هم نمی کردند که هرمس اینقدر بی دردسر توسط سامانه های راداری موشکی جمهوری اسلامی شکار شود .

 مطمئناً غرب در وضعیت دوگانه ای در خصوص نقش ایران در منطقه و اعمال فشار بر پرونده هسته ای ایران ، قرار دارد . از یک سو قصد ندارد در مسئله پرونده هسته ای به ایران باج دهد ولی از سوی دیگر ( به اعتراف خودشان ) نمی تواند نقش بی بدیل جمهوری اسلامی در راهبرد اهداف منطقه ای را انکار کند .

اجماع نظر تحلیلگران برجسته سیاسی دنیا بر این است که اتفاقات و حوادث جاری در منطقه خاورمیانه بدون تردید می تواند در شکل گیری و تثبیت بازیگردانان اصلی منطقه در دهه آینده موثر باشد . حرکتهایی از این دست بدون تردید موجب ارتقاء جمهوری اسلامی در جایگاه برتر هژمون در نقشه جدید بازیگردانی خاورمیانه می شود .

به عنوان مثال می توان به سخنان چند روز پیش لوران فابیون ، وزیر خارجه فرانسه ، اشاره کرد .  وی به طور مستقیم از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در تلاش های بین المللی برای نابودی داعش دعوت کرد . اهمیت این دعوت از آنجا ناشی می شود که پاریس همانند سایر هم پیمانانش در سال های اخیر تلاش کرده است از هر گونه نقش و نفوذ ایران در خاورمیانه بکاهد و برای نیل به این هدف از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است ولی در این روزها علی رغم فشارها بر سر حل مسئله هسته ای مجبور به قبول نقش بی نظیر جمهوری اسلامی در منطقه شده اند . ژاک میراد نماینده حزب محافظه کار پارلمان فرانسه ، این درماندگی را به خوبی به این صورت در گفتگو با مجله " پاری ماچ " عنوان کرده است ، وی در این خصوص گفته : از نظر جغرافیای سیاسی ایران از ما وضعیت بهتری دارد و آمریکا این موضوع را درک کرده است؛ از این رو باید در مقابله با "دولت اسلامی" به ایران تکیه کرد، زیرا حملات هوایی آمریکا تاثیر زیادی ندارد. او می افزاید: در شرایط کنونی چاره ای جز کمک خواستن از ایران وجود ندارد.

شکی نیست که رژیم اشغالگر قدس از روند جاری در پرونده هسته ای ایران رضایت ندارد و از نظر رهبران این رژیم ، تحقق خواسته هایشان می تواند از مسیر دیگری به نتیجه برسد . پس به ناچار علی رغم هشدارهای فراوان به ایالات متحده آمریکا ، راه خود را آزمایش می نماید ، آزمایشی سخت و پر هزینه . اتفاقی که به طور کلی می تواند شروع فصل جدید در مناقشات ایران و اسرائیل باشد ، البته این مناقشه با پیش دستی اسرائیل ، فضای بازی در میدان عمل جهت پاسخ برای جمهوری اسلامی فراهم کرده است .

مسئله دیگری که شاید بتوان برای این اقدام جنون آمیز اسرائیل در نظر گرفت ، فشارهای شدید عصبی و روانی حاصله از شکستهای پیاپی در نوار غزه است که سران این رژیم نامبارک را برای ارتکاب اینچنین اقدام دیوانه واری مجاب نموده است . این حرکت نمودی بود از تنگای شدید رژیم اسرائیل در افکار عمومی جهان .

اهمیت وارد نمودن مسئله شکار پهباد رژیم اشغالگر قدس در تحلیل های سطح یک سیاسی این روزها آنجا نمود یدا می کند که بدانیم زمان حمله این پهباد ، مقارن بود با آغاز هفته دولت و روز صنایع دفاعی که این حسن و یا تصادف ! انتخاب زمان عملیات می تواند پیامهای مهمی را با خود به همراه داشته باشد .

مسئله مهم در این بین با لحاظ نمودن اینکه این پهباد نمی توانسته مستقیماً از اسرائیل به حرکت در آمده باشد و به احتمال فراوان از عرشه یکی از ناوهای هواپیما بر آمریکا به سمت ایران برخواسته است ، همراهی غیر مستقیم آمریکا در صحنه عملیاتی و کمکهای ماهواره ای و نوابری این کشور را آَکار می کند که این اقدام نیز در کشاکش مذاکرات فشرده هسته ای ، پیامی جز غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها نمی تواند به همراه داشته باشد . نکته ای که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره مستقیم داشتند . موردی که نباید دز دور جدید مذاکرات توسط دستگاه دیپلماسی از آن چشم پوشی شود .

 

 




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 93/6/5
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->