وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تولید ملی ، از شعار تا عمل - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 93
بازدید دیروز : 108
کل بازدید : 887477
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

در تمام دوران تاریخ انقلاب اسلامی ، مرده همیشه پشت دولتمردان بودند وآنها را در اجرای برنامه هاشان تنها نگذاشتند ، ولی این روزها شاهد اتفاقاتی هستیم که قطعاً توهین مستقیم به فهم و شعور ، مردم عزیز و فهیم و با شعور ایران اسلامی است ....


امسال هم توسط مقام معظم رهبری ( دامت برکاته ) برای برنامه ریزی در طول سال ، نامی برگزیده شد تا راهنما و نشانگر سیاستها و فعالیتهای کشور  باشد . ایشان امسال را سال " حمایت از کار و سرمایه ایرانی " نامگذاری فرمودند .

تولید ملی

به محض پایان پیام نوروزی ایشان ،  ارسال پیامهای تبریک و نصب پلاکاردها و پیامهای تلوزیونی و تبلیغاتی ، آغاز شد .... .در این مدت تا کنون ، اکثر تیرهای نشاندار به سوی مردم روانه بود و از مردم می خواستند که به تولید ملی کمک کنند ، آنهم با خرید کالاهای ایرانی ... همونطور هم که حتما ملاحظه کردید ، تقریباً تمام شبکه های تلوزیونی نیز ، همیشه این قسمت کمک مردم رو بیشتر تاکید می کنند و مردم عزیز هم مثل همیشه یار و یاور دولتمردان بودند ، اما دریغ ..... !!!! در این میان تولید کنندگان هم کم نگذاشتند و خوب جواب مردم را دادند ..!!!

1-       برخی از تولید کنندگان ، سنگ تمام گذاشتند و محصولات تمام ایرانی را تحویل مردم دادند .... برای مثال من خودم یک کالای پزشکی خریداری کردم  که واقعاً برام جالب بود .... روی جعبه با فونت درشت نوشته شده بود : " تولید ملی  ، افتخار ملی " .... در طرف دیگر جعبه مشخصات دستگاه ذکر شده بود : " قطعات اصلی : آلمان – قطعات دیگر : ایران  - مونتاژ : چین  -  طراحی : مصول مشترک ایران و چین " .... به نظر شما این وسط مقصر کیست ....؟!!

2-     در مورد دیگر ، یکی از کارخانجات بزرگ کشور که در ساخت محصولات خانگی شهرت زیادی هم دارد مورد پرس و جو قرار دادم .... نکات جالبی داشت .... مثلا در ساخت کولر آبی آن کارخانه ، تنها قطعه ایرانی " آرم شرکت بود " !!!!! و جالب تر اینکه در تبلیغات تلوزیونی ، نقطه تاکید شان بر روی تولید و برند ایرانی است !!!

3-     مثلا این خودرو سازهای ما به دنبال چی هستن که عکس فوتوشاپ خودروی ملی !!! ( شما بخوانید چینی ) رو چند سال قبل از به تولید رساندش وارد تبلیغات گسترده می کنن ..... حالا این که چیزی نیست ..... ما هم که از این فن آوری نوین و تولید ملی با افتخار ، هیجان زده شدیم ، میریم و این عکس فوتو شاپ رو پیش خرید می کنیم ...... تازه اگر خودرو سازها وقت بکنن اون عکس رو با زحمت زیاد به خودرو تبدیل کنن ، بعد از 4 سال خودرو مال ما میشه ( اونهم چه خودرویی ... با کیفیت وایمنی بالا  !!!! ) ولی اگه ما فشار بیاریم  و مسئولین دنبال بازده زودرس پولشون باشن که دیگه اوضاع محشر میشه .... اونوقته که عکس رو به چین میفرستن و بعد از چند ماه خودرو تحویل میگیریم ...!!!!! اگر این کار هم جواب نداد یه خودروی آماده چینی رو به جای خودرو ملی !!!!! به ملت آگاه جا می زنین ..... کی به کیه ...... یکی از خودروسازهای بزرگ کشور دیگر کار را به جایی رسانده که رسماً خودروی تمام چینی را به نام ملی به مردم معرفی می کند !!!!

در ابتدای سال جاری قرار بر این شد که ، همه دست به دست هم بدهیم و شعار این سال را تحقق ببخشیم .... مردم چه گناهی دارند که باید جنس تمام چینی را به اسم تولید با افتخار ملی خریداری کنند ؟!!!! آیا  با این روش و فروش به ظاهر بیشتر تولیدات به ظاهر داخلی ، دردی از دردهای اقتصاد کشور دوا می شود ؟!! یعنی با این کار ، تولید ملی و کار ایرانی ، ارتقاء پیدا می کند ؟!!

پیشنهاد می کنم دولت محترم با حمایت بیشتر و همچنین نظارت دقیق تر بر این امر ، هم فضای کسب و کار کشور را رونق ببخشند و هم به شعور مردم فهیم ایران احترام بگذارند ، چون هرچه دارند از این مردم دارند .....




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->