وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رشوه شبه قانونی !!! - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 104
کل بازدید : 887527
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

تا حالا  دیدید که پلیس درزدی را که بالای دیوار است ببیند و بگوید : بیا پایین ، جریمه ات را بده ، بعد برو ادامه دزدی ات را انجام بده ....؟!!! شاید تعجب کردید ولی از این دست کارها در جامعه کم نیست ..... تعجب نکنید .... منظوره نیروهای محترم انتظامی نیستند ..... در ادامه خواهم گفت  .....


مگر نه اینکه ؛ اصل تعیین جریمه ، ایجاد تکلیف و اعمال بازدارندگی است ؟

 وقتی شما در رانندگی مرتکب خلافی بشوید ، مثلاً از سرعت مطمئنه تجاوز کنید ، ماموران عزیز راهور ، ابتدا خودروی شما را متوقف می کنند ، یعنی موقتاً از ادامه مسیر باز می ایستید ، بعد تخلف را به شما ابلاغ و با توجه به قانون شما را جریمه می کنند . در صورتی که چند تخلف حادثه ساز را باهم مرتکب شوید ، علاوه بر توقیف  خودرو در پارکینک و پرداخت جریمه تعیین شده در قبض برگ جریمه ، باید به دادگاه اعزام شوید و مجازات این تخلف تان را عهده دار شوید ..... یعنی هم جریمه است ، هم از ادامه کارتان محرومید . اینطور نیست ؟

ویا مورد دیگر ؛ اگر شما چند بار با تاخیر غیر موجه وارد محل کارتان شوید ، نتیجه اش چه می شود ؟ اولش یک تذکر است ، اگر ادامه پیدا کند کارتان با کمیته انظباطی است و اگر هم تشدید شود ، یک توبیخ درست و حسابی در پرونده تان درج می شود . اینطور نیست ؟

مورد دیگر ؛ مثلاً اگر کسی مرتکب تخلفی در زمینه مالی بشود ( مثلاً اختلاس ) ابتدا او را بازداشت می کنند ، بعد از اثبات اتهامش ، می شود مجرم . در این حال بعد از گذراندن مراحل قضایی پرونده ، هم به جریمه مالی محکوم می شود و هم به بازگرداند مال و هم اگر دولتی باشد ، از ادامه فعالیت در دستگاههای دولتی محروم می شود . یعنی ابتدا از ادامه جرم منع می شود . اینطور نیست ؟

در تمامی این موارد و ده ها مورد دیگر ، اگر شخصی دچار تخلفی گردد ، ضمن توبیخ و توقیف ، باید جریمه را پرداخت کند و علاوه بر آن باید در صورت ایجاد ضرر و زیان ، آنها را نیز جبران کند ..... یعنی علاوه بر جریمه و ... از ادامه کار خلافش منع می شود . اینطور نیست ؟

ساخت مسکن

مورد تعجب من ، شهرسازی و شهرداری است .  تا حالا توجه کردید ؟ اگر مسکن ساخته و یا در حال ساخت مسکن باشید ، کاملاً متوجه حرف من می شوید  .

می روی برای گرفتن تراکم ، می گویند این کار شما عین خلاف قانون است و به هیچ وجه نباید انجام شود !!! خوب حالا اگرهم انجام بدهی باید اول و قبل از تخلف جریمه را بدهی و سپس هرکاری خواستی بکن .!!!

در حین ساخت ، می بینی زمین محل اجرای پروژه ات قناسی دارد ، می روی شهرداری ، می گویند اگر از محدوده ثبتی تجاوز کنی ، مرتکب خلاف قانون شده ای و نباید این کار را انجام دهی ، ولی اگر هم دوست داری ، بیا اول جریمه اش را بده و بعد برو چند متری نقشه ات را جابجا کن .!!!

می خواهی در جای غیر معمول در ساخت مسکن ، پنجره بگذاری ، بازهم همان روال . و دهها مورد دیگر .....

به نظر شما  اسم این کار چیست ؟ به نظر شما اگر تخلفی صورت گرفت نباید جلوی ادامه روند خلاف قانون را گرفت و سپس برای این تمرد جریمه تعیین کند ...؟!!




نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 91/5/24
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->