وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کابوس آمریکا در نیمکره غربی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 72
کل بازدید : 887610
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

  نویسنده : حدیث

حضور کشورهای نیمکره غربی دنیا ( که 20 درصد کل اعضاء جنبش هستند ) در گردهمایی جنبش عدم تعهد در تهران ( 25 کشور ) بهانه ای شد برای ارائه این یادداشت ...حیات خلوت آمریکا ... واژه ای که خیلی زود تغییر کرد .... یعنی ایران آنرا تغییر داد ... مناطق تحت پوشش اکثر نیم کره غربی ، بجز آمریکا و کانادا و کشورهای غیر اسپانیای زبان حوزه کارائیب ... منطقه ای که سالها تحت استعمار اسپانیا و کشورهای دیگر استعمارطلب بود ... منطقه ای که آمریکا اجازه ورود هیچ کشوری را به آن نمی داد ... ولی اکنون ایران برنده بازی پیچیده روابط سیاسی در این منطقه است ... البته هنوز هم حجم  روابط با این منطقه با پتانسیل بالای ذخایر انرژی و مواد معدنی ، مطلوب نیست و باید با برنامه ریزی دقیق تر ، شکل بارزتری به خود بگیرد ... ولی آنچه که مسلم است ایران توانسته سد محکم ورودی این منطقه را بشکند و کشورهای منطقه نیمکره غربی را با خود همسو  کند و این یعنی شکستن سکوت حیات خانه آمریکا .... و اکنون فرصت به دست آمده در اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران بهترین زمان برای گسترش این روابط است ....


قسمت اول :

اوباما چند وقت پیش به سئول رفته بود تا جامعه بین المللی را برای مبارزه با گسترش تسلیحات هسته ای  بسیج کند . او در حاشیه این سفر با مقامهای روسی و چینی دیدار کرد و از آنان خواست تا از تحریمهای دیپلماتیک و اقتصادی جامعه بین المللی علیه ایران حمایت کنند . ولی هنوز و در حالی که سایه قدرت کشور عزیز مان ایران بر منطقه در حال مشاهده است ، خود آمریکا برای قطع شریان حیاتی جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین بسیار در مانده شده است .

آمریکای لاتین

ایران از سال 2005 میلادی به این سو و با ایجاد شش سفارت خانه و 17 مرکز فرهنگی تازه ، گسترش یافته و کشور عزیز مان حتی تعداد کارکنان خودش را هم در همه تاسیسات دیپلماتیک خود در منطقه را به شدت افزایش داده است . خوشبختانه این دیپلماسی تهاجمی ایران ( البته به تعبیر غربیها )  به بار نشسته است . اگر یادتان باشد  در سال 2010 در یک کنفرانس مشترک در ایران ، نمایندهای کشورهای ، بولیوی ، کوبا ، اکوادور ، نیکاراگئه  و ، ونزوئلا ؛  از قصدشان برای تداوم همکاری و توسعه روابط اقتصادی و سیاسی خود با ایران خبر دادند و این امر در واقع نوعی دور زدن تحریمها علیه کشورمان بود . رئیس جمهور کشورمان نیز با سفر به کوبا ، نیکاراگوئه ، اکوادرو و ، ونزوئلا ؛ دوباره از این حمایت ها اطمینان حاصل کرد . این سفر پنج روزه ، پنجمین سفر وی از سال 2007 به منطقه بود . به اعتراف اکثر کارشناسان و رسانه های غربی ؛ ایران به طرز ماهرانه ای به این اقدامات دیپلماتیک خود صورت قانونی بخشیده است .

همکاری های مختلف با کوبا در زمینه های متعدد از جمله کشاورزی ، بانکی ، بهداشت و درمان ، در حال افزایش است .

در نیکاراگوئه در حال ساخت یک بندر عمیق در سواحل دریای کارئیب ، همراه با خطوط لوله ، راه آهن و بزرگراه ، سرمایه گذاری صورت گرفته است . این در حالی است که تجارت با این کشور از مرز 2 میلیون دلار بخ مبلغ 50 میلیون دلار رسیده است .

قدرتمندترین این روابط با ونزوئلاست . چاوز و دکتر احمدی نژاد بارها از کشورهای یکدیگر بازدید کرده اند و در این رفت و آمدها مرتبا آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند . این روابط تا آنجا پیش رفته که یک خط مسقیم پروازی میان کاراکاس و تهران برقرار شده است . ایجاد خطوط تولید انواع خودروهای سواری و کشاورزی در این کشور نیز از جمله اقدامات قابل تامل بین این دو کشور است .

در کنار تمامی این فعالیتها ،  کشور های غربی حدث می زنند که جمهوری اسلامی در این نیمکره ، در حال ساخت یک شبکه از عوامل محلی حزب الله و سازمان های ضد آمریکایی دیگر ، برای حمله متقابل به اهداف آمریکا و اسرائیل ، در صورت اقدام احمقانه و دور از شعور اسرائیل در حمله به تاسیسات هسته ایران ، است .( البته خیلی هم بیراه نمی گویند طفلکی ها ) ..... و آمریکا در برابر تمام این تمهیدات غرورآفرین  جمهوری اسلامی  چه کاری انجام داده است ؟!

در قسمت بعدی این مقاله به بررسی طرح کنگره آمریکا در این زمینه می پردازم .




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->