وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شروعی به قیمت پایان - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 46
کل بازدید : 887801
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

این روزها بازار شایعات حمله نظامی اسرائیل علیه ایران داغ است ... شاید کمی دیوانگی ... شاید کمی مست شدن ... هر چه هست نشان درماندگی و از خود بی خود شدن اسرائیل از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی است ... . اقدام احتمالی که قطعاً پایان روزگار رژیم اشغالگر قدس را رقم خواهد شد .... این یادداشت به بیان و تحلیل دیدگاه متقابل اسرائیل ، آمریکا دراین مورد خواهد پرداخت و  برداشتی تحلیل گونه است از رسانه های بزرگ آمریکایی و اسرائیلی  و کشورهای دست نشانده شان در منطقه همچون ؛ واشنگتن پست – واشنگتن تایمز – نیویورک تایمز – الحیات – الجزیره – فاکس نیوز – آسویشتد پرس و ... .


حمله اسرائیل به ایران

تهدید  یا درماندگی

بخش اول :

مسئله ای که اسرائیل را کمی عصبانی کرده است ، پلت فرم حزب دموکرات آمریکا در مورد تفاوتهای واقعی و پنهان اقدام نظامی علیه ایران است . کاخ سفید معتقد است با توجه به پیشرفت ایران در غنی سازی اورانیوم و امتناع از معامله با نیروهای ائتلاف بین المللی ، هنوز زمان و فضا برای دیپلماسی ( با تمایل موافق ) وجود دارد .

نتانیاهو  در آخرین دیدار خود با اوباما ، به وی گفته بود که ایران در حال نزدیک شدن به منطقه مصونیت است و به زودی این سیگنالینگ واقع بینانه ایران ، وی را به عنوان یک رویین تن در مناقشاق جهانی تبدیل خواهد کرد . پر بیراه هم نمی گوید نتانیاهو ، چرا که ایران با سیاستهای هوشمندانه خود می تواند در ماههای آینده به جایی برسد که به طور یک جانبه ، برنامه های مذاکرات را پیش ببرد ( البته این نظر اسرائیلیها هم هست ) .

مایک راجرز رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا  در مصاحبه ای در ایستگاه رادیویی دیتروید ( WJR  ) اظهار کرده است که خود شاهد درگیری بین  " نتانیاهو  " و  " دن شاپیرو ( سفیر آمریکا در اسرائیل ) "  در نشست 24 آگوست بوده است . اگرچه این دو شخص این درگیری را انکار کرده اند  ولی بسیار روشن است که اسرائیلی ها صبر خود را از دست داده اند . جالب اینجاست که وزیر دفاع اسرائیل ( ایهود باراک ) در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرده است که اختلاف نظر بین آمریکا و اسرائیل مثل تیک تاک ساعت در سرعتهای مختلف است !! و باید این سرعتهای مختلف ، به یک سرعت ثابت برسد و آنهم اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران است .

بسیار از تحلیلگران اسرائیلی بر این باورند که نتانیاهو ، علی رغم مخالفتهای شدید داخلی و همچنین فشار واشنگتن ، تن به اقدام نظامی جنون آمیز خواهد داد . روزنامه های اسرائیلی اغلب این تیتر را انتخاب کرده اند در این روزها ؛ آمریکا به جای اینکه جلوی ساخت بمب اتم توسط ایران را بگیرد ، در حال جلوگیری کردن اسرائیل از حمله به تاسیسات هسته ای ایران است !!

البته آمریکا با انتشار بیانه ای در باره تفکرات اسرائیل ، نشان داد کمی در ظاهر نرم تر شده است ( البته فقط در ظاهر ) . اینکه اوباما اعلام کرده است که اگر ایران از خط قرمزهای مسئله هسته ای عبور کند ، گزینه های روی میز را بررسی خواهد کرد  ، نشان از آن دارد که آمریکا به شدت در مسئله هسته ای ایران دچار  درماندگی شده است و سعی دارد با این تهدید به ایران بگویید که دیگر آخرین فرصت برای سازش است . این تهدیدات دیگر برای کشور مقتدر جمهوری اسلامی ایران و البته همه مردم دنیا تکراریست . فکر می کنم اوباما هم دچار توهم گزینه های روی میز شده است .!!!

تهدید یا توهم

بخش دوم :

وقتی نظرات رسانه ها و مردم سرزمینهای اشغالی ( اسرائیل ) را مطالعه کنیم  به نکات جالب توجهی دست پیدا خواهیم کرد . اکثر مردم اسرائیل از اینکه ایران به بمب اتم دسترسی پیدا کند به شدت می ترسند . در واقع از اینکه مکان جعلی زندگی خود را از دست بدهند هراس دارند و این هراس آنها را وا می دارد که اوباما را مسئول بدانند برای حل مسئله ایران . اکثر مردم و رسانه های اسرائیلی در مورد اینکه آمریکا در مورد حمله نظامی به ایران مقصر است ، اتفاق نظر دارند . در این بین اسرائیل که از رسیدن به مقاصد خود ( با توجه به عدم استقبال جامعه جهانی و آمریکا از طرحشان ) به نظر نا امید شده است در اقدامی خنده دار ، توقف برنامه ، اقدام نظامی علیه ایران را منوط به رعایت خط قرمزهای جامعه جهانی کرده است !!! البته نباید از این نکته گذشت که حضور مقتدرانه حزب الله لبنان ، همچون تیری آتشین در قلب اسرائیل خواهد بود . تیری که از هم اکنون رعب  و  وحشتش جان اسرائیلیها را فرا گرفته است .

این دستپاچگی اسرائیل از وقتی قوت گرفت که تصاویر ماهواره ای پارچین توسط اسوشیتدپرس منتشر شد . تصاویری که که با تحلیل آمریکائیها ، ایران را نشان می دهد که با سرعت بسیار زیاد در حال کار بر روی برنامه ای است  ( غنی سازی نوعی اورانیوم )که به زودی به بمب اتم خواهد رسید !!! همچنین مذاکرات مقددرانه ایران در استامبول هم مزید بر علت شد برای عصبانیت مجدد اسرائیلی ها نسبت به قدرت و هوشمندی ایران .

اسرائیل از اقدامات اینچنینی چند قصد و هدف دارد : یکی این است که تحریمها را بر علیه ایران تشدید کند ، دیگری اینکه جوامع جهانی را متقاعد کند که ایران قصد سازش ندارد .

بخش سوم :

حال چرا همچنان آمریکا اصرار دارد که راه حل دیپلماتیک در مسئله هسته ایران جوابگوست ؟ چراسعی دارد به اسرائیلیها بفهماند که صبر کنند تا تحریمه اثر کند ؟ به نظر اوباما در چند راهی سختی به دام افتاده است ، از یک طرف نشان دادن حسن نیت خود به کمیته مرکزی یهود در آمریکا ؛ از طرف دیگر انتخابات پیش روی ؛ از طرف دیگر مشکلات وحشتناک اقتصادی داخلی و .... . شاید با کنار هم گذاشتن این موادر بتوان به پاسخی دبرای این اقدامات اوباما رسید .

اگر به سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای ( مدظله عالی ) که در نماز جمعه فرمودند توجه بفرمائید ، به خوبی دلیل این کوتاه آمدن ظاهری آمریکا مشخص می شود . رهبر معظم انقلاب در سخنان خود ، آمریکا را فاقد منطق گفتمانی در حد گفتمان ایران دانستند و فرمودند ؛ این تهدیدات نشان عجز آمریکاست . ایشان در ادامه این اقدامات را همان چیزی دانستند که سرنوشت یک رژیم را مشخص می کند . ایشان همچنین فرمودند ؛ به بقاء رژیمی که اینچنین در برابر چشمان مردم خود و دنیا خوار شده است ، امیدی نیست ، همچنان که برای شوروی پیش آمد . نقطه غرور آمیز سخنان معظمه له این بود که فرمودند : " لذا هرچه تهدید کنند، به ضررشان است. البته آنها و دیگران بدانند -می‌دانند هم - که ما هم در برابر تهدید به جنگ و تهدید به تحریم نفتى، تهدیدهایى داریم که در وقت خودش، آن وقتى که لازم باشد، ان‌شاء اللَّه اعمال خواهد شد "

آمریکا در چندین مرحله از بازی تبلیغاتی که علیه ایران به راه انداخته بود ، شکست خورده است ، از جمله در آخرین بازی که مربوط به جو سازی به کمک کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ( بررسی منطقه مشکوک  - به قول آمریکا – به بمب اتم در پارچین ) بود ، شکست سختی را متحمل شد .

برخی از مسئولان نظامی آمریکائیها برای اعاده حیثیت هم که شده ، اعلام کرده اند فقط آمریکاست که می تواند فکر چنین حمله ای را بکند ، نه اسرائیل که در جنگ 33 روزه شکست خورده !!! اینهم توهمی خنده دار است ، آخر یکی نیست بگوید خودتان در افغانستان و عراق ، چه غلطی کردید که این حرفهای گنده تر از دهانتان را می زنید .

حمله اسرائیل به ایران

بخش چهارم :

در این بین چند نکته مهم وجود دارد که مورد بحث خود آمریکائیها و اسرائیلها هم هست :

1 – آیا اسرائیل به اندازه کافی توانایی نظامی برای حمله ( فقط به تاسیسات هسته ای ایران ) به ایران را دارد ؟

2- آیا تجهیزات نظامی که آمریکا در اختیار اسرائیل گذاشته برای این منظور کفایت می کند ؟

3- تجهیزات دفاعی و زیر زمینی هسته ای ایران تا چه حدی است ؟

4- بعد از حمله احتمالی اسرائیل ، وظعیت منطقه به چه صورت خواهد شد ؟

5- عکس العمل متقابل ایران به این دیوانگی چه خواهد بود ؟

6- اگر اسرائیل در این حملات محدود شکست بخورد ( که قطعا اگر دیوانگی کند همینطور خواهد بود ) و آمریکا هم وارد این مناقشه شود ، سرنوشت منافع آمریکا نه تنها در منطقه بلکه در دنیا ، چه خواهد شد ؟

7- در صورت حمله احتمالی اسرائیل ، حزب الله چه واکنش نشان خواهد داد ؟

پاسخ به این سوالات و سوالات دیگر ، چیزی است که هنوز حتی تفکر حمله نظامی به ایران را در ذهن هر جنبنده ای غیر ممکن خواهد نمود .




نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 91/6/21
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->