وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حزب یا جناح ، چه فرقی می کند ؟! - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 46
کل بازدید : 887785
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

بنیانگذار آسمانی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی  : "این طور نیست که حزب بد باشد یا هر حزبی خوب باشد. میزان ایدة حزب است و اگر ایده چیزی دیگر باشد این حزب شیطان است، هر اسمی هم داشته باشد، بنابراین ما باید کوشش کنیم حزبمان را حزب الله کنیم. "(امام خمینی(ره)، ج17، صفحه 45)


 متاسفانه به اسم حزب سیاسی در جامعه کنونی ما جریانات و حزبهای مختلف فعالیت دارند ( که البته نمی توان آنها را مطلق حزب دانست ) . متاسفانه از این بابت که هرگز نتوانسته اند مسئولیتهای حقیقی یک گروه سیاسی اجتماعی را با توجه به تعریف سازمان یافته گروهی ، ایفا کنند . همین مسئله سبب شده که در هنگام نزدیک شدن به اتفاقات خاص انقلابی که انتخابات نمادی از روشنی آن است ، علی رغم تلاشها هم سیخ را می سوزانند و هم کباب را . ایران اسلامی در این دوران حساس منطقه ای و جهانی قطعاً نیاز بیشتری به آرامش فضای سیساسی اجتماعی ، جامعه دارد نه شایع  پراکنی و جناح بندیها و درگیریهای زودرس . بهتر است  تمرین کنیم که بتوانیم اندیشه هاو حضور یکدیگر و جریان مخالف را تحمل کنیم البته تمام این تعاریف و درخواستها فقط و فقط باید در چهارچوب اهداف و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشد . به قول آیت الله  مهدوی کنی  :  افرادی از اصلاح‌طلبان  که  صلاحیت دارند و  انقلاب و نظام را قبول دارند و در  مقام براندازی نیستند ، به میدان بیایند. چه اشکالی دارد که آنها هم کاندیدا داشته باشند؟ بنای ما پاسداری از انقلاب است، نه مسامحه!!!

آقایان : احمدی نژاد ، خاتمی ، هاشمی ، قالیباف ، رحیمی ، مشایی ، لاریجانی ، عارف... بحثها و جدلها ... گهگاه  ، تهمتها و دروغها .... کارهای خوب و قابل احترام ... همه و همه مسائلی ست که با نزدیک شده به زمان انتخابات ریاست جمهوری ، مدام خبرهایی از آنان می شنویم ... جناح بندی های جدید .. مرزبندیهای غیر قابل تصور ...ائتلافهای ساختگی ... اتحادهای غیر قابل دسترسی ...نتیجه اش چه شده و می شود ؟! فقط بهم ریختن آرامش جامعه ... .

چند قبل را یادتان هست ؟ فضای نسبت دادن های ناروای سیاسی و اقتصادی ؟ به راحتی آب خوردن تهمت پشت تهمت بود که مثل نقل و نبات بین مسئولین رد و بدل می شد . چرا دور می رویم ... همین چند ماه قبل ....حالا چه شده که در خی از جایگاه ها کار به جای رسیده که برای همدیگر نوشابه باز می کنند ... یک روز بدترین فرد ، روز دیگر بهترین یاور ... یک روز ضد نظام و انقلاب و روز دیگر یاور امام و امت !!!

احمدی نژاد و هاشمی

برای مثال ، آقای هاشمی را یادتان هست ، یک روز نماد فعالیت و تلاش برای آقای احمدی نژاد بود ، و روز دیگر سرچشمه تمام ناپاکیهای کشور !!! آقای لاریجانی را یادتان هست ، یک روز یاور و حامی آقای احمدی نژاد بود و روز دیگر ، عالم اصلی تاخیر در برنامه های دولت !!! آقای جاسبی را یادتان هست ، یک روز از عوامل اصلی فتنه 88 و روز دیگر نماینده آقای احمدی نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی !!! آقای مصلحی را یادتان هست ، یک روز بهترین وزیر آقای احمدی نژاد و روز بعد ( بعد از یک شام کاری با مشایی ) ، نا آشناترین فرد به امور اجرایی و اطلاعاتی در کشور !!!

واقعاً عجب کثیف است این راه و رسم سیاست غربی ! تعجب نکنید ، بله سیاست غربی !

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) : " اگر ما مسئولان کشور - بخصوص این دیگر مربوط به ما مسئولان است - دچار خودمحورى شویم، دچار تکبر شویم، دچار خودشگفتى شویم، تودهنى خواهیم خورد. دنیا اینجور است، سنت الهى این است. در پى کسب محبوبیت نباشیم، دنبال تمتعات دنیوى نباشیم، دنبال پرداختن به اشرافیگرى و تجملات نباشیم. ما مسئولین، خودمان را حفظ کنیم؛ همچنان که این مرد بزرگ ( امام خمینی (ره) ) خود را حفظ کرد. اگر ما اینجا دچار اشتباه شویم، مصداق همان آیه‌ى شریفه خواهیم شد که:  و احلّوا قومهم دار البوار. جهنّم یصلونها و بئس القرار ."

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ، صف بندی های جالب و اظهار نظرهای بعضاً خنده داری را می شنویم ... ولی هرچه هست ، تنها چیزی که در این برخوردها و سیاسی بازیها نمیبینیم ، احترام و آبروداری و مصلحت اندیشی ست ، برای همین می گویم سیاست غربی . گمانه زنی ها کماکان ادامه دارد ... بازار داغ شایعات ... خوب خیلی هم بد نیست ، البته یک جامعه پویا و سرزنده به این فعالیتهای سیاسی و اجتماعی سازمان یافته نیاز مبرم دارد ولی حرف اینجاست که این جناهها هرگز نتوانستند این وظیفه را به درستی ایفا کنند ... البته نبای دفراموش کرد که ما به معنای واقعی کلمه هرگز جناح یا حزب سیاسی نداشته ایم ، برای همین بوده که مرتباً این با اصلاح جناه ها ، وابستگی شدید به چره برتر و شناخته شده داشته اند ...

چیزی که به خوبی مشهود است ، ظرفیت و سعه صدر بالای نظام است که همیشه عامل خنثی سازی برنامه های غربیها جهت دخالت در امور داخلی ایران بوده . البته تحلیل درست از وضعیت آرایش انتخاباتی سال 92 کمی سخت و غیر واقع می نمایاند ، چرا که هنوز جریانات سیاسی مواضع روشنی از خود در این زمینه ابراز نکرده اند و تمام مسائل مطروحه در حد حدث و گمان است .

به جرأت می توان گفت یکی از افراد با سابقه و قابل تأمل در این روزها آقای هاشمی رفسنجانی است . بسیاری از تحلیلگران سیاسی ، انتخابات آینده را میدانی برای نقش آفرینی مثبت ایشان میدانند ، البته امیدواریم رویه ایشان در انتخابات 88 تکرار نشود . در این روزها اصلاح طلبان سعی بر این دارند که هر طور شده خود را زیر جتر حمایتی آقای رفسنجانی قرار دهند و از سابقه و نفوذ ایشان سوء استفاده کنند ... حال با توجه به این موضوع که  اصلاح طلبان بر اساس پیش بینی خودشان ، نمیتوانند با ظرفیتهای موجود ، شانس زیادی در انتخابات داشته باشند ، باید دید آقای هاشمی چه موضعی در قبال این سیاست اصلاح طلبان خواهد گرفت ، آیا برگ برنده خود را در بازی از پیش باخته ، خرج می کند یا اینکه علی رغم اختلافات به ظاهر گسترده با اصل اصولگرایان ، مانند سالهای دور مدافع نظام خواهند ماند ؟! البته موضع گیری های چند روز قبل ایشان در باره ایجاد مرز بین خود و فرزندانشان ، واقعاً قابل احترام و ستودنی است . مسئله ای که این روزها باعث عصبانیت شدید شبکه های خبری آمریکا شده است همین موضع گیری های عاقلانه و به جای ایشان است . امیدواریم ایشان همانند همیشه دشمنان این مرزو بوم را سرخورده و سرشکسته از برنامه هایشان کنند .... انشاءالله ...

هاشمی و رهبر

 تحلیلهایی در این زمینه از کارشناسان سیاسی دیگری دیده ام که بیشتر شبیه جوک است و زایده ذهن و فکر جهت دار شان است . مانند گمانه زنی هایی که ورود مهدی هاشمی را به عدم حضور آقای رفسنجای نسبت می دهند ... سابقه و گذشته آقای رفسنجانی چیزی غیر از این نشان می دهد . آقای هاشمی شیر پیر بیشه سیاست است ، اگرچه شاید برای حضور خودش دلیل محکمی نیابد ولی هرگز نمی تواند با روحیه ای که از وی سراغ داریم ، وی را نسبت به انتخابات اینچنین بی تفاوت دید .

و اما آقای خاتمی قرار دارد که این روزها به  جایگاهی که بر خلاف ساده لوحی  موسوی و کروبی ، بدست آورده سخت می بالد !!! و خود را همچنان رهبربلامنازع جریان شکست خورد اصلاحات می داند .... البته نباید این را نادیده گرفت که خاتمی بسیار باهوش تر از دو عنصری است که نام برده شدند و به سادگی آنان وارد عمل میدان سیاست نخواهد شد . در این طرف جریان ، آقایان خرازی و عارف بعنوان نمایندگان اصلاحات مد نظر هستند . خاتمی نشان داده که ملاحظه کار تر از سایر دیوانگان اصلاحات است و همیشه خود برخلاف دیگر سیاسیون دیوانه اصلاحات ، مدافع نظام و جمهوری اسلامی ( حداقل در حرف ) می داند و سعی دارد این نکته را برجسته کند که قائل به اصلاحات در چهار چوب نظام اسلامی و لی خاتمی مانند چای کیسه ای می ماند که چند بار با آن چایی درست کرده باشی !!!

 احزاب اصلاح طلب که اعتقاد دارند به آقای خاتمی  برای ایفای نقش ستون خیمه اصلاحات !!! این نکته را فراموش کرده اند که ، احزاب و جریانات اصلاح طلب حتی قادر به هدایت و رهبری درونگروهی خود نیستند ، چه برسد به انتخاب فردی برای هدایت دستگاه اجرایی کشور !!! بازیهای حزبی از جمله تشکیل اتاق فکر و تشکیل خیمه اتحاد و ... بیشتر شبیه لطیفه سال است !!! این جریان نا آگاه به خود هم دچار توهم و دروغ پردازی شده اند ، یک روز بین جبهه اصلاحات و جنبش سبز  مرزبندی می کنند ، روز دیگر بین جنبش سبز و نظام  مرزبندی می کنند ، روز بعد می گویند مرزی بین آنها نیست ... خود عبدالله نوری هم احتمالاً هنوز به آرامش فکری لازم برای ائتلاف جبه اصلاحات نرسیده است . این درگیری های درون حزبی به جایی رسیده که خاتمی ( که ما از حضورش کمی و فقط کمی نگران هستیم ) هم از ورود عبدالله نوری به سیاست ابراز نگرانی شدید کرده است . این در حالی است که از کارگزاران کسی به دعوت عبدالله نوری پاسخ درستی نداده است .

خاتمب

باید منتظر بود ، دید که چه حرکتهایی از مهره چینهای اصلی  صورت خواهد گرفت . البته هنوز هم امیدوارم که هاشمی با پررنگ کردن مرزبندی ها بین خود و همان کسانی که روزی وی را عالیجناب سرخپوش و روز دیگر حامی سرسبز شان معرفی کردند ، بار دیگر دل مردم متعهد را به درد نیاورد ... صد بار اگر توبه شکستی بازآ .... گر کافر و گر تو بت پرستی ، بازآ ....

 شاید هاشمی و شاید خاتمی و شاید .... . اگر دقت کرده باشدی خیلی از شاید سوم حرفی نیست در این روزها ... شایدی که طبق پیش بینی های قبلی تقریباً به دودسته تبدیل شده اند ... شاید در ظاهر خیلی مهم به نظر نرسد ، ولی اصولگرایان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که فعالیتهای اینچنینی و دو دسته شدنها و اظهار نظرها و گهگاه هم تهمت هایی که بین شان ردو بدل می شود ، فقط گل آلود  کردن آب توط خودشان برای ماهیگیری جریان شکست خورده اصلاحات است ... از موضعگیری های عجیب در این روزها که به گوش می رسد ، این است که ، جریان اصلاحات تمایل شدید و عجیبی به حمایت از کاندیاهای اصولگرایان دارند ! به نظر شما چه ارتباطی بین اصول اولیه و حاکم بر جریان اصولگرا و اصلاحات _ با شکل و شمایل سبز وجود دارد ؟!

این مسائل را بگذاریم در یک طرف ماجرا و بریم سراغ طرف دیگر خط ! یعنی جریانی با اصطلاح انحرافی که به نظر من دیگر نمی توان اسم انحراف را رویشان گذاشت ، باید به آنان گفت از خط خارج شده گان ! انگار قرار نیست  دل نگرانیهای اصولگرایان از این جریان تمام شود ، مدارا کردن کجدار و مریض با این آقایان هم نتیجه ای نداده است و امروز شاهد این هستیم که علناً در حال مرزبندی مشخص با اصولگرایان هستند . تحرکاتی که متاسفانه از این گروه به چشم می خورد اصلاً  امیدوار کننده نیست . البته باید بیشتر منتظر بود و دید که در موضع گیریهای بعدی شان چگونه برخورد خواهند کرد . باید بمانیم تا آقای احمدی نژاد از دغدغه سفر نیویورک فارغ گردد تا ببینیم چه حرفها و اقدامات محیرالعقولی در آستین دارد ! شاید این بهترین فرصت باشد برای فیلتر اصولگرایان واقعی !

مشاعی

امام خامنه ای ( مدظله عالی ) : بعضى از افراد از حالا مسائل انتخابات را شروع کردند - با اینکه هنوز خیلى هم مانده، عجله کردند - این مسائل انتخاباتى خیلى مهم است و اهمیتش در نزدیک انتخابات، از جهت حضور در عرصه‏‌ى انتخابات است؛ اما اهمیت امروزش از جهت مشغول کردن افراد به یکدیگر، گلاویز شدن با هم، بدگوئى کردن از همدیگر و منصرف کردن ذهن‏ها از مسائل اصلى است. مراقب باشید."

نکته بسیار مهمی که تمام این سیاست بازها فراموشش کرده اند(حتی کسانی که دائیه ولایت مداری دارند ) این است که هرگز حرفهای ولی امرشان را جدی نگرفته اند ... مگر نسبت به عواقب خطرناک شروع زودرس فعالیتهای انتخاباتی از نظر رهبر عزیز مان هشدار داده نشده بود ؟! آیا این شروع زودرس ، با توجه به فرهنگ بالای سیاسیون ما چیزی جز درگیری و تهمت گسترانی و متشنج کردن اوضاع مملکت در این شرایط حساس به دنبال دارد ؟! پس آقایون را بیشتر به حفظ آرامش دعوت میکنم . اینکه در هر حال و هر صورت تمام اقداماتشان را در چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستورات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه (مدظله عالی ) تنظیم کنند ، باشد که مورد ببخش مردم و امام عصرمان قرارگیریم .




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 91/7/5
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->