وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حیله گری از نوع 11 سپتامبر - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 46
کل بازدید : 887783
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

شاید کمتر کسی فکر می کد که یک سازمان کوچک مجازی بتواند بعد از گذشت جند سال از فعالیتش ، حدود چند میلیون سند محرمانه و سری را در بایگانی خود جمع آوری کند و انتشار دهد . سازمانی که  با شعار جسورانه " ما حکومتها را شفاف می کنیم " وارد میدان بازی مهرهای تمام سیاه شطرنج شد . این دروازه آتش اطلاعات توانست در تنها جهار سال از فعالیتش رتبه بسیار خوبی در " الکسا " نیز کسب کند .


جولین آسانژ استرالیایی که هدایت این تیم افشاگر را برعهده دارد ، به دنبال تهدیدهای فراوان سران قدرت و دولتهایی که از افشای اطلاعات محرمانه شان به شدت ناراحت بودند ،  تحت پیگرد قرار گرفت .... سرانجام با حمایت  " ریکاردو پاتینیو " وزیر امور خارجه وقت اکوادور ، توانست با عنوان پناهنده دیپلماتیک ، مصونیت سیاسی دیپلماتیک بگیرد و هم اکنون نیز در ساختمان مرکزی سفارت اکوادور در لندن جا خوش کرده است .اگرچه تمام مسیرهای منتهی به این ساختمان و همچنین خود ساختمان به شدت توسط گارد ویژه حفاظت و مراقبت می شوند ، ولی هنوز دست دولت بریتانیا به دست آسانژ نرسده است . گروه " آلبا " هم تهدید کرده که اگر بریتانیا وارد سفارتخانه اکوادور شود ، باید منتظر پیامدهایش باشد ! در هر حال اکوادور اعلام کرده است که اگر انگستان به پافشاریهی خود ادامه دهد ، در آن صورت به آسانژ منصبی دیپلماتیک خواهد داد که در این صورت وی مشمول کنوانسیون ژنو خواهد شد که البته این موضوع هم کمی بعید است چون انگلستان می توانمد این دیپلمات را نپذیرد و آنوقت ، روز ازنو و روزی از نو ....

خوب حالا بعد از مختصر توضیحی در باره آسانژ و اهدافش ، باید این سوال را مطرح کرد که وی چگونه به این چهره تبدیل شد ؟ او که  در سالهای اولیه فعالیتش  جایزه های متتعد کشور ها و رسانه های معتبر دنیا را  به خاطر افشای اسناد محرمانه کشورهای اغلب آفریقایی درو کرده بود  وحتی در سال 2010 از طرف نیویورک دیلی رتبه اول بین پایگاههای موثر خبری در دنیا را کسب کرده بود ، به یکباره با انتشار اسناد علیه وحشیگریهای آمریکا و انگلستان در جنگ عراق ، به دشمن درجه خودشان تبدیل شد ؟! شاید افشای 92000 سند محرمانه نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا ، برای کاخ سفید خیلی سنگین بود ولی کم نبودند اسناد جعلی که در این میان ایران را عامل بی ثباتی در عراق معرفی می کردند ! نظر شما چیست ؟

به نظر شما چگونه قابل توجیه است انتشار همزمان اسناد محرمانه توسط پنج نشریه معتبر و در واقع غولهای رسانه ای دنیا که تحت حمایت و هدایت مستقیم  صهیونیستها و ایالات متحده آمریما اداره می شوند و تلاش برای عدم سرویس دهی ویکی لیکس توسط وزارت خارجه آمریکا و حتی درخواست کنگره آمریکا برای قرار دادن نام ویکی لیکس در زمره تروریستهای دنیا ؟!!!

به نظر شما چرا اینقدر در ابتدا این پایگاه را به وسیله غولهای رسانه ای خود ، مطرح کردند ؟! آیا چیزی جز پیگیری اهداف سیاسی بلند مدت ، مد نظر ایالات متحده آمریکا بوده است ؟ شاید شنیده باشید که بیشتر سهم این افشاگریها متعلق به کدام منطقه  و کدام کشور است ؟!

آسانژ

 به نظر شما چرا " ویلیام هیگ : وزیرامورخارجه انگلستان خواستار تحویل آسانژ به سوئد است ؟ آسانژ یک استرالیایی ست ، مقرش در آمریکاست ، محل نگهدارس اسنادش در سوئد است ، خود پناهده یک دولت آفریقایی !!! در لندن است !!! متهم به آزار جنسی در سوئد است ؟! چرا بعد از تحویل به سوئد ، قرار است به ایالات متحده آمریکا تحویل شود ؟!

تمام پلهای پشت سر ایالات متحده آمریکا را که با قساوت و خوی استکباری با پا نهادن بر روی شرف انسانی ، رد کرده است را به خاطر بیاورید ... حتی در طراحی بازی ویکی لیکس هم با ظرافت خاصی به این امر اشاره شده است ... حال که تمام مردم دنیا آسانژ را یک افشاگر واقعیت می دانند ... دیگر چند قدم بیشتر نمانده است تا شروع بهره برداری از این پایگاه ... دقیقاً مثل بادکنکی که به اندازه بالن باد شده باشد ...!!! حالا بد نیست به این ماجرا از دید سایر تلاشهای آمریکا برای مظلوم نمایی  ، بنگریم ... حادثه 11 سپتامبر را که یادتان هست ؟ ... مظلوم نمایی بزگ تاریخ .... تهمت به گروهها و ملتهای خاص .... اقدامهای وحشیانه به بهانه این مظلوم نمایی ... خوب فکر می کنید راهی که طی خواهد شد برای حل مسئله آسانژ چقدر شبیه به راهی که آمریکا در حادثه 11 سپتامبر طی کرد ،خواهد بود ؟!

سر تیتر برنامه های ایالات متحده آمریکا را در مورد ویکی لیکس می توان بدین صورت بیان کرد :

1- پیدا کردن یک فرد باهوش در فن آوریهای دنیای دیجیتال و اینترنت

2- تشکیل یک شرکت بسیار کوچک با عنوان هکر اینترنتی

3- در اختیار گذاشتن اسناد محرمانه سایر دولتها و به راه انداختن جریان رسانه ای تحت کنترل

4- به اداره کافی مشهور و محبوب کردن ویکی لیکس

5 - ارائه برخی از اسناد محرمانه در باره خودش ( البته کاملا حساب شده )

6 - ارائه اسناد جهت دار از کشورهای نماد مقاومت در دنیا مانند ایران

7- مظلوم نمایی رسانه ای و برجسته کردن اسناد منتشر شده مورد نظر ایالات متحده آمریکا و بهره برداری سوء استفاده گونه از این جریان به نفع خود

پاسخ به این سوال خیلی هم سخت نیست .... کمی به اسناد منتشر شده و ترتیب زمانی آنها فکر کنید ... انتشار برخی اطلاعات محرمانه که خیلی سندیتی در متن آنها یافت نمی شود که اغلب هم بر علیه ایران هستند .... بازیی که آمریکا به راه انداخته خیلی هم پیچیده نیست ... فقط خیلی رو می خواهد که آمریکا هم به اندازه کافی دارد .... در واقع باید گفت روی سنگ پای قزوین را هم سفید کرده !!!

شاید یک روز صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که آسانژ در کنار اوباما در حال گرفتن عکس یادگاری است .... بله شما بیدار هستید ... همه اش یک خواب مصنوعی بود ... امیدوارم در این بازی که در خواب مصنوعی داشتید پیروز شده باشید ...




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 91/7/5
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->