وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تظاهر یا توافق ؟! - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 93
کل بازدید : 888076
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث

انتشار یافته توسط حدیث در پایگاه خبری تحلیلی صراط

این روزها اینقدر به فکر مشکلات اساسی جامعه هستیم که شاید دیگر خسته شده باشیم از دست حرفها و موضع گیریهای مسئولان عزیز ! یک روز رسیده که همه چیز را فراموش می کنیم و به دنبال منافع گروهی خود می رویم و آنرا بر منافع کل نظام ارجح می دانیم ... آنروز ، روزی است که آنقدر تشنه قدرت می شویم که حاضر نیستیم به راحتی از آن دست برداریم و به هردری میزنیم تا همچنان تاثیر گذار بر جریانات کشور و جامعه باشیم ....


امام خامنه ای (دامت برکاته ) : حالا مینشینند آقایان وراجى کردن و حرف زدن و استدلال کردن، که نبود رابطه‌ى با آمریکا براى ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه‌ى با آمریکا براى ما مفید است. آن روزى که رابطه‌ى با آمریکا مفید باشد، اول کسى که بگوید رابطه را ایجاد بکنند، خود بنده هستم .

آقای احمدی نژاد : ایران، آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است می‌توانیم با یکدیگر رابطه داشته باشیم اما موضوع به رسمیت شناختن و یا نشناختن رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی به روابط ایران و آمریکا ندارد... جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا چنانچه دولت آمریکا قدمی برای ایجاد تفاهم بین دو کشور بردارد در ذهنیت منفی خود نسبت به آمریکا تامل کرده و کمک کند تا سریع‌تر روابط دو کشور بهبود یابد

 آیت الله هاشمی رفسنجانی : آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟

حالا در این روزها چرا و به چه دلیل رئیس جمهور مملکت بدون هیچ مقدمه چینی و بر خلاف برنامه های 7 سال گذشته خود ، اینچنین از رابطه با آمریکا دم می زند جای تعجب دارد ... البته در تمام این سالهای دولت نهم و دهم راهبرد منسجم  شکل یافته ای در سیاست خارجی از آقای احمدی نژاد شاهد نبودیم ولی این دیگر از آن شاهکارهایی بود که فقط از ایشان بر می آید ... موضوعی که دیگر برای ملت و نظام جمهوری اسلامی تمام شده است و دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست نیات و اهداف ایالات متحده از این بازیهای کثیف در منطقه ... اینکه آقای احمدی نژاد بعد از هفت سال که به عنوان نماد عدم رابطه با آمریکا مطرح بود ، چگونه به یکباره می گوید : بالاخره باید یک روز و یک جا این عدم رابطه پایان یابد !!!فرضیه اول این است که : شاید هنوز در شوک دستگیری مشاور ارشد مطبوعاتی خود بوده که اینگونه بی پروا و فراموشکارانه صحبت از رابطه با دشمنی که به قول رهبر فرزانه انقلاب ، دشمنی حساب شده و برنامه ریزی شده دارد ، می زند !!! در این مورد حتی شاهد موضع گیری مشاورارشد مقام معظم رهبری هم بودیم که فرمودند ؛ سیاست کلی جمهوری اسلامی مثل گذشته است و هیچ تغییری نکرده و هر تغییری هم در این زمینه بخواهد صورت گیرد باید از طرف مقام معظم رهبری اعلام شود .... حالا آقای احمدی نژاد کار را به جایی رسانده اند که برتری بر دستگاه مقننه برایشان کفایت نکرده و دنبال این هستند که بگویند عملاً فرد اول مملکت هستند !!! آقای احمدی نژاد ، درست است که از نظر شما مجلس در رأس امور نیست ، ولی آیا شما در رأس امور هستید ؟! ای کاش در هیئت صد و چند نفره تان در سفر به نیویورک ، یک کارشناس و مشاور زبده  حقوقی را همراه خود می بردید ... آقای احمدی نژاد بعد از این همه سال که از انقلاب گذشته ، هنوز نمی دانید مشکلات آمریکا با ما در ساختارهای کلی و اعتقادی است که  تا زمان اصرا ما بر حقانیت دین مبین اسلام  ، از طرف دشمن قسم خورده مان به رسمیت شناخته نخواهد شد .... تا البته این بازیی که ایشان به راه انداخته اند به همین سادگی هم نیست ، در فرضیه دوم به آن خواهم پرداخت .

فرضیه دوم این است که : آقای احمدی نژاد ، شاید روزی با اتخاذ تصمیمهای نابجا در حوزه سیاست خارجی و با جو سازی و تحریک احساسات ملی و مذهبی مردم ، آب به آسیاب دشمن ریختید و لی امروز این رفتارتان چه معنایی می تواند داشته باشد ؟! اصلاً دوست ندارم فکر کنم اینها فقط به دلیل بازیها و سیاستهای انتخاباتی است ، ولی مجبورم کردید اینگونه بیاندیشم ... به نظر شما اینتغییر موضع ایشان ، ارتباطی با مواضع آقای هاشمی در رابطه با آمریکا ندارد ؟! به نظر شما آیا هاشمی و احمدی نژاد در دیدارهای خصوصی اخیرشان چه گفتند ؟! آیا برای انتخابات آینده طرحی دارند؟! آیا استفاده از نیروهای آقای هاشمی ( که قبلا توسط آقای احمدی نژاد و حامیانشان  از عوامل فتنه و فساد در کشور معرفی شده بودند ) در مناسب دولتی توسط آقای احمدی نژاد دلیل خاصی دارد ؟! آیا گماشتن داماد آقای احمدی نژاد به عنوان  معاون مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل خاصی دارد ؟! آنهم دامادی که از حوزه خط قرمز آقای احمدی نژاد است و مهمتر اینکه وی در کنار گوش آقای محسن رضایی ( مخالف اصلی سیاستهای آقای احمدی نژاد ) قرارگرفته ! در واقع این انتصاب نمی توان چیزی جز توافق پنهانی احمدی نژاد با هاشمی باشد ! حالا کم کم نمایان می شود که چرا آقای احمدی نژاد بعد از سالها آنهم با چهره ای شاداب در کنار یار دیرین خود آقای هاشمی ! در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرد !!!

هاشمی و احمدی نژاد

حالا ببینید روزگار را ، یکروز در أس ستاد انتخابتی آقای هاشمی ، روز دیگر دشمن اصلی هاشمی ، روز دیگر دوباره همسو با مخالف اصلی ... خدا به خیر کند ... به نظر شما بوی چیزی به جز توافق به مشام می رسد ؟! حالا این اتفاقات را بگذارید کنار اتفاقات زمان اظهار نظر هاشمی در مورد آمریکا . در آن روزها همین آقایانی که امروز از اظهارات احمدی نژآد حمایت میکنند از اظهارات هاشمی اعلام انزجار می کردند !!! حالا چه شده که هاشمی و احمدی نژاد دست به اعلام مواضع تقریباً یکسان می زندد و خبری هم از این آقایان نیست ؟!

امام خمینی (ره) : ما ذلت را نخواهیم پذیرفت براى خاطر اینکه یک رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم. شرافتى نیست رابطه داشتن با امثال امریکا. دولت امریکا یک شرافت انسانى مع الأسف الآن ندارد که ما بخواهیم به واسطه آن شرافت انسانى‏ اش با آن رابطه داشته باشیم‏ ، ما هر گز نمى‏ خواهیم که رابطه با اینها داشته باشیم. نه با اینها، نه با هر کس که بخواهد تحمیل به ما بکند .

با امید رؤیت نظرات و اعتقادات شفاف مسئولین محترم ...آیا رسیدن و ماندن در کرسی قدرت ، ارزش این را دارد که اعتقادات خود و مردم را به بازی بگیریم ؟!!!




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->