وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اسلام را کمتر از غربیها می شناسیم - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 130
کل بازدید : 889171
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

نویسنده : حدیث   این مطلب در سایت خبرگزاری دانشجو لینک شده است .

چشم تمام ملتهای آزاده دنیا به در پیچ آخر تاریخ به دستان پر توان و علی گونه انقلاب اسلامی ایران است ... این نقش پر رنگ جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی چیزی نیست که ما فقط  آن را اعلام کنیم ، این مورد به شدت مورد تاکید موکد دشمنان مان نیز هست ... در طول تاریخ کم نبود دورانهایی که می توانست به نفع اسلام پیش رود ، ولی با بی تدبیری سران کشورهای اسلامی و عدم شناخت دقیق دشمن و حیله هایش ، متاسفانه به شکست انجامید ... ولی امروز دیگر جای اشتباه نیست ... باید بدانیم دشمنان مان در مورد ما چگونه فکر می کنند و چگونه می اندیشند ... آنگاه از منظر خودشان و نگاه شان ، در برابر شان سربلند و با عزت قد افراشته کنیم ...


هدف اصلی دشمنان خارجی و داخلی نفی حکومت دینی و اسلامی است و به کمتر از این راضی نیستند . آن‌ها میدانند تا وقتی قدرت در دست دین و احکام دینی است و تا این قانون اساسی منطبق بر دین است ، کاری نمی‌توانند بکنند . تا وقتی مسوولان پایبند به دین و فقاهت هستند کاری نمی‌توانند بکنند . هدف از بین بردن دین است . ... .

امروز به برکت هوشیاری ملت ایران دشمن قادر نیست ، در دنیای اسلام حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن ( ع ) را تحمیل کند . امروز دشمن اگر خیلی فشار بیاورد ، حادثه‌ای مثل حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد .

( سخنرانی مقام معظم رهبری دربین بیش از 200 هزار نفر جمعیت جوان به مناسبت هفته جوان در مصلای تهران ـ پنجشنبه 1 /2 / 79 )

اسلام در افکار آمریکایی‌ها :

خوب دارا بودن قسمت اعظم قدرت رسانه ای دنیا شاید کافی باشدبرای تخریب وجه اسلام و مسلمان ، با توجه به این هجمه تبلیغاتی سنگین  ، بیشتر آمریکایی‌ها از فرهنگ اسلامی تلقی خصمانه دارند و آن را تهدیدی نسبت به منافع و ارزش‌های فرهنگی‌شان می‌دانند. به علاوه در افکار بسیاری از آمریکایی‌ها واژه اسلام رادیکال تداعی کننده تروریسم داخلی و بین‌المللی و کابوس بمب هسته‌ای است . همچنان که ریگان گفته است : " فکر نمی‌کنم بتوانید اهمیت تاثیر ظهور بنیادگرایی اسلامی بر سایر نقاط جهان در قرن آینده را دریابید به ویژه اگر عناصر افراطی‌تر آن بتوانند به تسلیحات هسته‌ای و شیمیایی و ابزار به‌کارگیری آنها علیه دشمنانشان دست یابند . (نقل از Miller )

 دشمن آنقدرها هم فکر می کنیم ، بیکار ننشسته .. حتی تا آنجا پیش رفته اند که مراکز تخصصی برای تحلیل قواعد و قوانین شرعی ما دارند ... هیات ویژه تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تروریسم و جنگ‌های غیرمتعارف در گزارش 19 مارس 1990 خود هشدار دادند که مسجد ، خط مقدم جهاد اسلامی علیه جهان معاصر غرب است . ترکیبی از اسلام احیاگر رادیکال و اهمیت اساسی نفت برای اقتصاد غرب مبارزه برای خاورمیانه نزدیک را در اولویت نخست رویارویی میان اسلام احیاگر و جهان مسیحی - یهودی قرار می‌دهد . از منظر این گروه اسلام به عنوان یک تهدید راهبردی عمده در دوره پس از جنگ سرد جانشین کمونیسم شده است . تهدید جدید به اندازه‌ امپراطوری اهریمنی شوروی ، شرور است . دانیل پایپز بر این نکته تاکید می‌ورزد که چالش بنیادگرایان اسلامی نسبت به غرب ژرف‌تر از چالش کمونیست‌هاست . ... بر این اساس اسلام نه تنها دشمن جدید غرب بلکه دشمن سایر بشر نیز است .

با این وجود ، در مجموع انقلاب اسلامی در ایران و بحران گروگان‌ها تاثیری فوق‌العاده منفی بر تصورات آمریکایی‌ها از اسلام و مسلمین داشت . در نگاه ایالات متحده ، ایران اسلامی امنیت و ثبات منافع منطقه‌ای آمریکا و منافع متحدین خاورمیانه‌ای‌اش را تهدید کرد . ... در اندیشه آمریکایی ، اسلام انقلابی مردم با تروریسم و ترویج فعالیت‌های براندازانه و ویرانگر پیوند خورده است

البته در دیدگاه های آمریکائیها  تلاش شده در بخشهای مختلف اینگونه تلقین گردد که رئیسان جمهور مختلف آمریکا و مسئولان دیگر به اسلام احترام قائل هستند . آن‌ها در مقاطع مختلف گفته‌اند با تروریست‌ها مخالفند . خواه مسلمان باشند و خواه سکولار !!!

نقش اسرائیل در جهت‌دهی افکار عمومی غرب بر ضد اسلام:

در این میانه بازی نمی توان از نقش پر رنگ رژیم جعلی اسرائیل  چشم پوشی کرد ... نویسنده اسرائیلی حیم بارام : از زمان فروپاشی شوروی و سقوط کمونیسم ، رهبران اسرائیل کوشیده‌اند با ارائه تصویری از اسلام به عنوان دشمن دیرینه ،ایالات متحده و اروپا را در جنگ علیه بنیادگرایی اسلامی وارد کنند و استراتژی‌ آن‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که افکار عمومی و سیاستگذاران ایالات متحده را به ارزش استراتژیک دائمی و مستمر اسرائیل در یک جهان آشوب‌زده متقاعد کنند .

رئیس جمهور پیشین اسرائیل ، هرزوگ ، در پارلمان لهستان : بنیادگرایی اسلامی به سرعت گسترش می‌یابد و نه تنها خطری برای یهودیان ، بلکه برای کل بشریت محسوب می‌شود.

رابین(اسحق) نخست‌وزیر وقت اسرائیل : "تا کنون ایران تهدیدی همانند مسکو در دوران جنگ سرد است ."

شیمون پرز ، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل :"پس از سقوط کمونیسم ، بنیادگرایی بزرگترین خطر زمانه ما شده است ."

شناخت اسلام

چشمها را باید شست :

ناپلئون بناپارت(1821-1769 .م) - نابغه نظامی فرانسه که بعد از انقلاب 1987 آن کشور امپراتور فرانسه شد - در بازدید از کتابخانه‌ای در مصر ، وقتی بخشی از قرآن را برای وی ترجمه کردند گفت : وای به حال ما اگر مسلمانان این کتاب را بخوانند و به آن عمل کنند و وای به حال مسلمانان اگر ما میان آنها و این کتاب فاصله بیاندازیم .

برنامه های بلند مدت :

ریچارد نیکسون - رئیس جمهور پیشین آمریکا - چندی قبل از مرگش کتاب "در فراسوی آشتی" را که وصیت‌نامه سیاسی نام گرفته منتشر کرد . در این کتاب قسمتی را به ایران اخصاص داده و نوشته است : "ایران بیشتر از هر کشور دیگری در خلیج فارس از توانایی بالقوه برای تبدیل شدن به قدرت مسلط منطقه‌ای برخوردار است . با 60 میلیون جمعیت ، 10 درصد از مجموع ذخایر نفت دنیا و ... ."

سیاست بلندمدت ما در قبال ایران باید در جهت مهار زدن بر نفوذ ایران در داخل و خارج از حوزه خلیج فارس سیر کند . ما باید امکان بهره‌برداری مستقیم از ضعف‌های ایران را در صورت ادامه پیکار از وحشت و ارعاب بر ضد منافع غرب از طرف این کشور ، همواره در مد نظر داشته باشیم ... ،(ایران) اگر هم‌چنان در دنبال کردن روش‌های تروریستی و خرابکارانه خود مصر باشد ، ما هم باید آماده باشیم تا از ناخوشنودیها و نقارهای** مذهبی و قومی در میان گروه‌هایی که با رژیم تهران مخالفند دامن زنیم و به این ترتیب موجبات ضعف رژیم و عدم توانایی آن را در تهدید منافع ما در خارج فراهم آوریم .

توطئه‌های استکباری در سرزمین‌های اسلامی :

دشمنان اسلام به خوبی دریافته بودند که تنها از راه قطع حلقه اتحادی ما بین کشورهای اسلامی  و ایجاد تفرقه بین شان است که می توان قدرت بالاقوه اسلام را مهار کرد ... در طول تاریخ هم کم نیستند شواهد این ماجرا ...

1 - تجزیه قدرت‌های اسلامی ؛ تجزیه دو امپراطوری بزرگ اسلامی عثمانی و ایران به بیش از 50 کشور کوچک و اکثرا ضعیف ،

2 - ایجاد یک کشور غیراسلامی و غیرعرب بین آسیا و آفریقا ؛ کشور پیر استعمار ، انگلیس،حکومت صهیونیستی را در سرزمین فلسطین ایجاد کرد ،

3 - مذهب‌سازی و مسلک‌سازی ؛ در جزیره‌العرب وهابیگری ،در ایران بهایی‌گری و جریان آقاخان محلاتی و در دیگر نقاط جهان قادیانی‌گری و مسلک‌های دیگر را راه انداختن ،

4 - ایجاد اختلاف در پاکستان و افغانستان بین شیعه و سنی ،

5 - نفوذ در نهضت‌های دینی و ایجاد انحراف در آن‌ها ؛ به عنوان مثال حزب اخوان‌المسلمین در مصر و ایجاد انحراف در نهضت آزادی‌بخش فلسطین ، یا نفوذ انگلیس در نهضت مشروطیت و نهضت ملی کردن نفت ایران،

6 - انتخاب عناصر سرسپرده برای اسلام‌زدایی در مناطق خاص مثل رضاخان در  ایران ، آتاتورک در ترکیه ،فیصل برای عراق و شعار پان ایرانیسم ، پان ترکیسم و پان عربیسم در این کشورها برای جدایی دین از سیاست و تحریف اسلام  .

ضرورت و مهم‌ترین دلایل ارتباط در اسلام :

تا کنون مشخص شد که این اتحادی که عنوان می کنیم باید بین کشورهای اسلامی باشد امروز بعنوان یک نیاز مطرح شده است که می تواند عواید زیر را عایدمان کند :

1 - حفظ منافع  که مراد منافع یک کشور(دولت - ملت) است . در اسلام ، منافع دارالاسلام مد نظر است .

2 - ترساندن دشمن ، به این معنی که با عقد پیمان با کشورهای دیگر ، از اتحاد دشمنان جلوگیری می‌شود و در واقع برای ترساندن دشمن مشترک است . واعدوا لهم مستطعتم من قوه و ...(قرآن کریم) ،

3 - گسترش صلح  در سایه ارتباط دعوت به صلح میسر می‌شود ،

4- دعوت به دین اسلام در سایه ارتباط .

دیگر دلایل مهم ارتباط :

1 - مبادله اسرا

2 - دستیابی به اطلاعات

3 - روابط تجاری گسترده

4 - حل اختلافات از طریق گفتگو

5 - کنار گذاشتن دشمنی ها

6 -  کمک به یکدیگر در دورانهای حساس مانند جنگ و ....

به امید اتحاد ملتهای مسلمان دنیا و عبور با افتخار از پیچ حساس تاریخ بشریت ... به امید ظهور منجی قلوب خفته ...




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 91/9/1
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->