وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شِش گانه های بی دردسر ! - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 96
کل بازدید : 887339
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد

در دورانی به سر می بریم که حتی اگر حادثه ای غیر واقعی هم که باشد ، به لطف پیشرفت خیره کننده رسانه و فضای رسانه ای ، می توان آنرا به راحتی واقعی جلوه داد . حتی اگر هم چیزی وجود نداشته باشد ، با جریان سازی و توهم افزایی رسانه ای می توان آن را طوری جلوه داد که مردم طالب آن چیز غیرواقعی شوند !   در این میان همیشه فن آوری های نوین مورد سوء استفاده قرار گرفته اند . رسانه هم یکی از آنهاست . رسانه ای که قرار بود واسطی باشد بین مردم و حکومت و ابزاری باشد برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی . ولی در عمل می بینیم که امروزه این وسیله ابزاری در دستان افراد نادان به وسیله ای برای تزریق افکار نادرست و تحمیل برنامه های استکباری ، تبدیل شده است .


شش گانه ها

رسانه در مفهوم عام ( یعنی هر چیزی که حاوی پیامی باشد برای انتقال ) گستره وسیعی را در بر می گیرد و حکومتهایی که سودای قدرت طلبی دارند از تک تک این رسانه ها برای القاء تفکرات باطل شان سوء استفاده می کنند . در این روزها بیشترین و پر کاربردترین نوع رسانه که مورد توجه غرب قرار گرفته است ، انواع شش گانه سرویسهای اصلی اینترنت ( وب سایت ، ایمیل ، وبلاگ ، یوزنت ، چت روم ، فروم ) است . نظر شما در این خصوص چیست ؟ به نظر شما برای چه این سیستم ششگانه اینقدر مورد توجه غربی ها قرار گرفته است ؟ مگر شیوه های دیگر انتقال اطلاعات و خبر به این اندازه قدرت ندارند ؟

برای پاسخ به این سوال باید چند نکته را مورد توجه قرار داد . اول اینکه در حالت کلی ، دیگر دوران لشگرکشی های فیزیکی به پایان رسیده است. دوم اینکه در میان تمامی اشکال رسانه ، این سیستم شش گانه ای که ذکر شد خیلی مورد توجه است و این توجه هم دلایلی دارد . ببینید ، خوب مثلاً این قدرت و توانی که در چت روم و وبسایت ها وجود دارد را نمی توان در هیچ کدام از اشکال دیگر رسانه یافت . نکته مهم اینجاست که در این حالت ها برای انتقال اطلاعات از هر دو طرف ( جاسوسی ) دیگر نیازی به اجازه از حکمرانان کشورها نیست ، یعنی دیگر مرزی وجود ندارد که بخواهی اجازه بگیری . یک سرویس کامل دو سویه که با این فن آوریهای نوین قادرند هم صدا و هم تصویر را با کیفیت فوق العاده منتقل کنند ، دیگر احتیاجی نیست که بخواهند حجم عظیمی از جاسوسان را روانه کشور مقصد کنند .

نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در فضاهایی از جمله چت روم ها و شبکه های اجتماعی ، به راحتی می توان برنامه های از پیش طراحی شده را محک زد ، آنهم در فضایی کاملاً مشابه با فضای واقعی اجتماعی . می توان در این فضا نظریه ها و فرضیات را تست کرد و راست آزمایی نمود ، می توان به راحتی قرار و مدارهای از قبل برنامه ریزی شده برای برهم زدن امنیت و نظم عمومی کشور مقصد را با تک تک اعضاء گذاشت ،  می توان در این فضا با سرعت خیره کننده ای چنان یک خبر کذب و یا شایعه را گشترش داد که حتی ذهن انشان هم به آن خطور نمی کند .

ششگانه اینترنت

فرهنگ بهره برداری از رسانه

این فن آوری در کشور ما هم محجور نمانده ، تا جایی که استفاده ایرانیان از این فضاهای مجازی و فن آوریهای مربوط به آن در رتبه بالایی در دنیا قرار دارد . عضویت چشمگیر ایرانیان در این شبکه های اجتماعی هم از یک سو خوب است و هم از سوی نگران کننده  . البته نگران کننده نه از بابت پیشرفت در استفاده از فن آوریهای نوین ، بلکه از این جهت که بدون آموزش و بدون آشنایی با فرهنگ آن ابزار ، وارد آن محیط ها شده اند . مع الوصف خیلی نمی توان بر مردم ایراد وارد نمود ، در تمام دنیا این رسانه آنچنان با سرعت چشمگیری رشد پیدا کرده به هیچ حکومتی مجال آن را نداده که بتواند همگام با پیشرفت ، آموزش فرهنگی برای آن داشته باشد و این یکی از جنبه های منفی این رسانه هاست .

مداخله جویی به سبک نوین

یکی دیگر از مواردی که غرب در خصوص این شش گانه ها مورد سوء استفاده غرب قرار گرفته است ، سازماندهی و هدایت نیروهایی ست که بتواند در مواقع لزوم از آنها به جهت فرافکنی و جریان سازی استفاده کند ، حتی می تواند از این راه نیروهای خود را نیز آموزش دهد . از سویی دیگر به دلیل ضریب بالای دسترسی و همچنین جهانی بودن اینترنت ، می توان بر روی آن بعنوان یک رسانه کامل و فوق سریع ، برای فعالیتهای مداخله جویانه ، حساب ویژه ای باز کرد که البته برای ایالات متحده آمریکا ، همینطور است . نقش اینترنت  و مخصوصاً یکی از شش گانه های حیرت آور آن یعنی شبکه های اجتماعی  در جریان اخیر ( حوادث فتنه 88 ) نیز به خوبی قابل مشاهده و تفسیر است .

امروزه قسمت اعظم سرمایه گذاریهای خرابکارانه و مدا خله جویانه غرب و مخصوصاً آمریکا بر روی استفاده از این ابزار معطوف شده است و آنچنان نقش مهمی در اجرای راهبردهای استکباری شان دارد که قابل انکار نیست . برای مثال اگر یادتان باشد در جریان فتنه 88 ، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ، تمام هزینه های مالی تعمیر دوره ای سرویس اینترنتی " تویتر " را دولت آمریکا مقبل می شود و اجازه نخواهد داد در این روزهای حساس این سرویس که دقیقاً بعنوان پلی است بین ما و آزادیخواهان !!! ایران ، از بین برود . همانطور که می بینید این سرویس به علت نقش پر رنگی که در هدایت و ساماندهی جریانات خرابکارانه در ایران بر عهده داشت ، به این شدت مورد توجه ایالات متحده آمریکا بود .

ماجرا به همین جا ختم نمی شود ، مسئله نگران کننده تر اینجاست که تمام دروازه هایی که ایرانیان و اکثر کشورهای دنیا ، از آن وارد دنیای مجازی می شوند از اختیار چند کشور خاص است و این یعنی ضریب بالای نا امنی در انتقال اطلاعات ، این یعنی فاجعه ، این یعنی جاسوسی در ساده ترین و آسان ترین راه ممکن ... یکی از نیازهای اساسی انسان ، نیاز به داشتن همدرد و ابراز احساس توسط زبان است و این نیاز به گفتگو دلیلی شده که به راحتی جاسوسان بتوانند در لوای آن به اهداف سوء خود دست یابند .

اشلون

اشلون

برای روشن شدن عظمت این شش گانه و حسابی که غرب و مخصوصاً آمریکا روی آن باز کرده ، برایتان یک مثال می آورم . خودتان بخوانید حدیث از این مجمل . تا کنون اسم " اشلون " به گوش تان خورده ؟ می دانید چیست این " اشلون " ؟ همانطور که خدمت تان عرض کردم رسانه ها از جمله ، اینترنت از مهمترین ابزارهای پیاده سازی برنامه های استکباری برای آمریکاست و این اهمیت از آنجا مشخص می شود که بدانید بودجه ای که برای این اشلون ( سیستم نظارت جهانی بر ارتباطات ) از سوی کنگره تصویب می شود ، چندین برابر بودجه سازمان جاسوسی آمریکا ، سیا ست ... " اشلون " مرکزی فوق سری و پیشرفته است ( البته در ظاهر فقط به ارائه خدمات رسانه ای ماهواره ای می پردازد ) که مستقیما تحت هدایت و حمایت آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA ) کنترل می شود . البته چند کشور دیگر هم عضو این مرکز جاسوسی هستند ، ولی هدایت و کنترل اصلی آن در جهت اهداف ایالات متحده آمریکاست . این تنها گوشه ای از برنامه هایی است که دولتهای سلطه جو از طریق سوء استفاده از فن آوریهای نوین ، قصد دارند با استفاده از آنها ، نظم و امنیت جهان را به سوی تامین منافع خود هدایت کنند ، منافعی که در کشورهای مقصد از جمله ایران از طریق ایجاد اغتشاش رسانه ای و تحریک مردم آنهم از نوع قومیتی ( به واسطه دارا بودن ایران از قومیت های متنوع ) خواهان بدست آورند آن هستند .

قدرت رسانه ای جمهوری اسلامی ایران

خوب حالا به نظر شما ، این همه برنامه ریزی و سوء استفاد هاز فن آوری های نوین ، هیچ مقابله ای نمی خواهد ؟ یعنی باید همینطور دست روی دست گذاشت و منتظر بود و دید که دشمن چه بلای بر سر هویت ما می آورد ؟ این که باید از فن آوریهای نوین ، مخصوصاً در عرصه رسانه و خبر سازی ، استفاده کرد ، غیر قابل انکار است . الحمدلله جمهوری اسلامی ایران با وجود تمامی این تحریمها و تهدیدهایی که متوجه اش بوده ، توانسته با تلاش و تولید علم ، در این زمینه به جایی برسد که حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد . گذشت آن روزی که ما حصرت می خوردیم که چرا نمی توانیم جلوی اخبار دروغ در دنیا ر ا بگیریم  ... گذشت آن روزی که نمی توانستیم دید مردم دنیا را نسبت به ایران و اسلام عوض کنیم ... امروز جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که حتی انشاءالله در آینده بسیار نزدیک قادر خواهد بود از طریق ماهواره های خود ، برنامه هایش را به دنیا مخابره کند .

دلیل این مدعا هم شکست مفتضحانه غول های رسانه غرب در برابر رسانه های مقتدر و برون مرزی جمهوری اسلامی از جمله العالم ( در حوزه کشورهای عرب دنیا ) و پرس تی وی ( در حوزه وسیع تمام دنیا ) یاد کرد . هنوز که هنوز است نقش شبکه العالم در روشنگری و شناساندن چره واقعی استکبار برای مردم حاشیه خلیج فارس ، را نیمی توان از یاد برد . این اعتماد مردم به جایی رسیده که شبکه قدیمی و با پشتوانه مالی و حمیاتی بزرگ غرب یعنی الجزیره را در رده بندی اعتماد خود به رسانه ، بعد از شبکه العالم ایران ، قرار دادند . وضع پرس تی وی هم همینطور است .این شبکه این روزها به یکی از شبکه های مطمئن در امر خبر رسانی و تحلیل واقع بینانه اوضاع دنیا ، بین مردم سراسر جهان شناخته شده است . با این حال بازهم جای کار بسیار دارد . رسانه های جمهوری اسلامی با توجه به رسالتشان که همانا تبیین حقیقتی که در متن آن تعالیم پیامبر آسمانی رحمت (ص) قرار دارد ، باید بتوانند با استفاده از تکنیک های نوین و همچنین در اختیار گرفتن سخت افزارهای لازم ( که امروزه همه شان توسط ایران ساخته می شود ) بیش از پیش به شناساندن روح عظیم تعالیم آسمانی اسلام به دنیا گام بردارند تا انشاءالله جایی در این پهنه گیتی نباشد که صدای عدالت خواهی اسلام را نشنیده باشد ... تا ظهور حضرت مهدی (عج) ...




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->