وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شرمنده ، فراموشت کردیم - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 105
کل بازدید : 888836
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : حدیث

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) : "  اگر منکری می‌بینید، نهی از منکر کنید؛ اگر چنانچه معروفی هست که زمین مانده، امر به معروف کنید؛ اما این موجب نشود که آدم این منکر را یا این نقطه منفی را بهانه قرار بدهد و راهش را جدا کند، یا فرض کنید که فاصله ایجاد شود، یا تعارض کند، یا تخریب کند؛ کمااینکه بعضی‌ها هم همین‌جورند ... "

جمهوری اسلامی ایران در این روزهای حساس تاریخی ، اکنون به الگویی برای رسیدن به وحدت اسلامی در دنیا تبدیل شده است ... الگویی که یادگار مرد با ابهت و آسمانی مان ، حضرت امام خمینی (ره) ست ... الگویی که تمامی مردم عزیز کشورمان  برای الگو شدنش خون دلها خورده اند ... الگویی که حفظ و تداومش به قیمت موهای سپید نائب امام زمان (عج) تمام شده ... الگویی که الگویی که به آسانی بدست نیامده ، پس به آسانی هم نباید بگذاریم خدای نکرده از دست برود ...


برای اینکه یک ساختار بتواند نقش الگو بودن خود را کماکان حفظ کند ، باید از درون استحکام خود را تقویت کند ... یکی از عوامل اصلی استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران ، مردم عزیز هستند که مانند همیشه ، محکم و استوار بر سر عهد خود با امام (ره) مانده اند ... اما نکته ای که این روزها بیشتر جلب توجه می کند ، لزوم رعایت اصول اولیه حفظ وحدت میان سکانداران قسمتهای مختلف این کشتی بزرگ است ... تلاش برای این حفظ وحدت در فروع ، قطعاً در این روزهای حساس فقط به نفع مردم و کشور خواهد بود ...

در این زمینه همیشه نظرات مختلفی وجود داشته ... برخی ها این اختلاف را قبول دارند و برای رفع آن تلاش می کنند ... برخی این اختلاف را اصلاً قبول ندارند و عملاً کاری را هم لازم نمی دانند برای رفع آن ! ... گروه سوم ، اختلاف را قبول دارند ولی همچنان بر سر مواضع خود می مانند ، که این شکل بدترین نوع در قبول یا رد وجود اختلاف است ... یکی از نمودهای التزام عملی به جمهوری اسلامی این است که از هر گونه حرکت اختلاف افکن و شبهه بر انگیز در جهت بر هم زدن آرامش و امنیت عمومی جامعه پرهیز شود ... خوب به نظر شما اگر مسئولی حرکتی انجام دهد و حرفی بزند که سبب شود آرامش عموم مردم برهم زده شود ، مجازاتش چیست ؟! ... اینقدر این بی ادبی ها و بی احترامی های برخی از مسئولین نسبت به مردم زیاد شده که دیگر بدون هیچ پروایی آن را انجام می دهند و جالب اینجاست که دست آخر مدعی هم می شوند ...!!!

حالا شما تمام این حرکات آقایون سیاسیون را بگذارید در یک طرف و در طرف دیگر جملاتی که مدام بر سر زبان می آورند را در ذهن بیاورید ... از یک سو ندای وحدت شان گوش مردم را کر کرده و از سوی دیگر فقط طرف مقابل را برای التزام به وحدت مجاب می دانند !!! ... از نظر ایشان ، فقط طرف مقابل باید دست به کار شود و پا پیش بگذارد و عامل وحدت شود !!! ... توصیه های زیادی را هر روزه از طرفهای مختلف جریانات سیاسی در داخل می شنویم مبنی بر لزوم حفظ وحدت ولی هر وقت که پای عمل می رسد ، فقط منافع حزبی و شخصی مهم است و آنوقت است که وحدت را خطاب می کنند به کیلویی چند !!!

در تمام این سالها رهبر معظم انقلاب ، بارها و بارها ضمن روشنگری های فراوان ، و مشخص نمودن ابعاد وظایف و حدود لازم برای رعایت حریم ها توسط مسئولین ، آنان را به تلاش برای خودسازی و تمرین برای جان وحدت دعوت نمودند ولی دریغ از کمی حرف گوش کنی آقایون که اگر اینگونه بود ، اینقدر باعث آزردگی خاطر آقا را فراهم نمی آوردند ... در رأس مسئولین کشور ، سران قوا جایگاه ویژه ای در این مقوله دارند و در واقع به نوعی نوک پیکان التزام عملی به اصول وحدت هستند ... البته روابط بین سران قوا در طول این سالها دستخوش تغییرات فراوانی بوده ، با اینکه در ظاهر جلسات فراوانی برای نزدیک شدن راهکارهای کلی برای حل مسائل و مشکلات مردم توسط این آقایان برگزار می شود ولی در عمل می بینیم که خروجی این جلسات فقط چند خبر از لبخند ایشان است !!!

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ، وجود اختلاف نظر بین سران ، امری طبیعی و بسیار عادی است و نباید طوری وانمود شود که مشکل بر سر اصول و قواعد کلی نظام است ... طبیعی است که بین دولت و مجلس بر سر مشکلی اختلاف باشد و اصلاً اگر نباشد غیر طبیعی است ولی اعلام این اختلاف در بوق و کرنا و اعلام مواظع نه چندان حساب شده طرفین در مجامع عمومی و ایجاد رعب و دلهره در قلوب مردم به نظر کاری عاقلانه نمی رسد ... بهتر نیست این دوستان تمامی مشکلات ریز و درشت شان را بین خودشان و در پشت درهای بسته حل کنند و مردم را با شنیدن خبر های خوبی که از تلاش برای حل مشکلات شان شده است ، شیرین کام کنند ؟!


وقتی می بینیم که آقایان بدون در نظر گرفتن مصالح نظام و بدون اینکه حتی کوچکترین دلهره ای از حضور مردم داشته باشند ، اینچنین بی مهابا به جان هم می افتند ، دلمان می شوزد برای اینهمه دلهای پاکی که بدون منت و چشم داشت ، صبح تا شب برای عزت و سربلندی کشور عزیز اسلامی مان تلاش می کنند و انتظاری هم ندارند و شاید اصلاً دیده هم نشوند ...

مسئولین محترم کمی ، فط کمی وقت بگذارید و به یاد بیاورید روزهایی را که عزیزترین هایمان را برای حفظ همین وحدتی که امروز برای شما به بازیچه ای تبدیل شده ، فدا کردیم ... فکر نمی کنم انسان آزاده ای باشد که آن روزها و آن فرشته های آسمانی را به یاد بیاورد و بتواند بی تفاوت باشد ... شما می شناسید همچنین انسانی را ؟!




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->