وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دٌم خروس ِجو بایدن !!! - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 96
کل بازدید : 887346
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد

امام خمینی (ره) :  " ما ذلت را نخواهیم پذیرفت براى خاطر اینکه یک رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم. شرافتى نیست رابطه داشتن با امثال امریکا. دولت امریکا یک شرافت انسانى مع الأسف الآن ندارد که ما بخواهیم به واسطه آن شرافت انسانى‏ اش با آن رابطه داشته باشیم‏ ، ما هر گز نمى‏ خواهیم که رابطه با اینها داشته باشیم . نه با اینها، نه با هر کس که بخواهد تحمیل به ما بکند. "

 دولت ایالات متحده آمریکا در آغاز دور جدید فعالیتهای دولت منتخب ، این بارهم به سراغ یک نسخه قدیمی و نخ نما رفته است ... نسخه ای که بارها و بارها آن را به کار برده ولی هنوز برایش درس عبرت نشده که مردم ایران دیگر فریب این ظواهر را نمی خورند ... درست 4 سال قبل هم که اوباما با شعار تغییر وارد میدان شد خواست با ادعای طرح دوستی با ملت ایران وارد میدان بازی شود ولی خیلی زود دم خروس بیرون زد ... این آمریکا بود که بار دیگر رسوا شد و ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران ، مانند همیشه سربلند و مقتدر بر قله های رفیع اعتقادات راسخ خود ماندند ...


خوب البته شرایط آمریکا را در حین ارائه همچنین پیشنهادی باید در چند وجه بررسی کرد ...    نکته اصلی و مهم در این جریان همان است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به روشنی و با درایت فرمودند ... آمریکا اولین هدفش از اینگونه برنامه ها برهم زدن وحدت داخلی بین مسئولین و مردم است ... به نوعی که می خواهد با این پیشنهادات نیروهای داخلی را به جان هم بیاندازد و اراده ها را سست کند و یکی از عوامل اصلی ایجاد وحدت در داخل کشور را که همانا مقابله متحدانه با آمریکا بود را از بین ببرید ... وگرنه چه دلیلی وجود دارد که آریکا با این همه سابقه بد در نزد ملت ایران به خودش اجازه می دهد که دوباره این توهمات را مطرح کند ؟!

از منظر مراودات و مناسبات جهانی هم می توان این ادعای آمریکا را اینگونه تفسیر کرد که ؛ بعد از جریانات جنگ سرد ، این آمریکا بود که در دنیا یکه تازی می کرد ... با استعمار و در بند کردن کشورهای مختلف در سراسر دنیا و چپاول ثروت هایشان به چنان قدرتی دست یافت که دیگر خود را رأس هرم قدرت جهانی می دانست ... خوب برای قدرتی به این عظمت و جبروت ( البته از منظر خودشان ) خیلی خوب نبود که یک کشور مسلمان که تا آنروزها به شدت زیر سلطه و چپاول کشورهای قدرتمند منطقه بود ، آنهم با یک رهبر پیر و روحانی ، جلوی یک ابر قدرت جهانی بیاستد ... چه برسد که ابهتش را نیز خرد کند !!!

در اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به نمادی قدرتمند برای مبارزه و نه گفتن به مستکبران در سراسر دنیا تبدیل شده است ، شکی نیست ... همین مسئله هم یکی از دلایلی شده که آمریکا را وادار کند تا دست به این دعوتها بزند ... خوب حالا اگر آمریکا بتواند با هر ترفندی هم که شده ایران را پای میز مذاکر بنشاند ، چه اتفاقی می افتد ؟! ... دیگر کشورهایی که ایران را الگوی خود در مبارزه علیه قدرت طلبان قرار داده بودند ، به چه کسی اقتدا کنند ؟! خوب این مسئله و مورد قبلی که ذکر شد ، برای آمریکا در معادلات جهانی بسیار مورد توجه است ... چرا که در صورت راضی کردن ایران به شرکت در مذاکره ، آنوقت با دست باز تری به کشورهای دیگر سخن خواهد گفت ...

عکس العملی هم که در مقابل بوجود می آید ، خود بن هوعدی تداعی سئوالات فراوانی خواهد بود که در ذهن کشورهای زیر سلطه آمریکا ایجاد خواهد شد ... به نظر شما کشورهایی که فرمانبردار آمریکا هستند ، یک روزی به خود نخواهند گفت ، حالا که ما هرکاری می کنیم نمی توانیم ایران را به زانو در بیاوریم ، پس دیگر چرا خودمان از آمریکا بترسیم ؟! ... تمام این رفتارهای آمریکا برای دعوت به مذاکره را بگذارید یک طرف و تحریمها و دشمنی ها و ترورهای دانشمندان مان توسط ایالات متحده را در سوی دیگر ... به نظر شما یان کفه های ترازو مسخره نیستند با این وضع ؟!!!

جو بایدن

در طول تمام این سالهای بعد از انقلاب بودند افرادی که به بهانه های واهی سخنانی را در این خصوص بر زبان راندند که  البته مقهور قدرت اراده و بصیرت مردم شدند ... در روزهای اول انقلاب که کشور دستخوش تحولات نا خوشایندی بود و آنقدر توان نداشت که بتواند محکم بایستد  ( منظورم همان سالهای اول انقلاب است ) ، هیچ ابر قدرتی نتوانست یه کلمه این ملت و نظام زور بگوید ، حالا بعد از اینهمه سال و بعد از اینهمه پیشرفت و اقتدار در دنیا ، چه دلیلی دارد که بخواهیم گول این مستکبر خودخواه را بخوریم ...؟!

ملت پرقدرت ایران اسلامی دیگر احتیاجی به رابطه با آمریکا ندارد ... آخر چه منافعی از این رابطه برای ایران متصور است که بخواهیم به آن دل خوش کنیم ؟! چه چیزی کم داریم که بخواهیم به واسطه دوستی با آمریکا آنرا بدست آوریم ؟! کما اینکه عملاً هم بعد از ورود به صحنه مذاکره مطمئناً چیزی عاید ملت ایران نخواهد شد ... نه آمریکا تحریمها را رها خواهد کرد و نه از دخالت های خود در ایران خواهد کاست ... البته اگر از منظر دیگر به این رابطه بنگریم فقط و فقط به سود آمریکا باشد ... آمریکا قطعاً دیگر آن آمریکایی نیست که حرفش در همه جای دنیا خریدار داشته باشد و مسلماً ضعیف شده است ... و از این ابراز علاقه ها برای مذاکره می خواهد برای خود وجهه ای دوباره بدست آورد و بگوید ... ملت ایران تصمیم خود را گرفته است و محکم و استوار به راه خود ادامه خواهد داد ... به نظر شما اگر سر سوزنی جلوی این دغل باز کوتاه بیاییم ، در دلش نمی گوید بالاخره مردم از انقلاب کردن و دفاع مقدس شان ، پشیمان شده و کوتاه آمدند ؟! ... آیا واقعاً اینطور است ؟!

اینکه جو بایدن در این روزها به خودش اجازه می دهد همچنین پیشنهادی را مطرح کند ، نشان از آن دارد که آمرکیا واقعاً به این مذاکره احتیاج دارد ... نشان می دهد که این مذاکره ، حتی اگر فقط در حد یک مذاکره بماند ، خیلی خیلی برای ایالات متحده مهم و ضروریست ... شاید همانطور که ذکر شده ، به قصد برگرداندن ابهت قدیمی ایالات متحده است و شاید هم ... هرچه که هست اینقدر این معادله ساده است که فکر نکنم هیچ ساده لوحی هم دیگر با آن مشکل اشته باشد ... اینقدر این پیشنهاد مسخره است که به نظرم  بیشتر شبیه جوک سال باشد ... چگونه می شود کشوری تمام قد و با تمام قوا در حال منزوی کردن و ایجاد فشار به ملتی باشد و از سوی دیگر بگوید ، بیایید دوست شویم ؟!!!

امام خمینی (ره)  در همان سالها و نائب بر حق امام زمان (عج) ، امام خامنه ای ( دامت برکاته ) نیز در این روزها ، چراغ هدایتگر و روشنی بخش برای ملت ایران بودند و هستند و تا اینچنین مشعلهایی استوار و نورافشان داریم ، دیگر احتیاجی به تفسیرهای نا ثواب در این خصوص نیست ... ولی فقیه مان ، راه را برایمان روشن کرده اند ... لبته نه فقط بگویند رابطه نمی خواهیم ، بلکه با بیان این مورد که نظام ، یک نظام استدلالی است ، از جنبه عقلی هم این مطلب را برایمان اثبات فرمودند ... پس بهتر است مسئولین محترم بجای موضع گیریهای بعضاً ناثوابی که در این خصوص دارند ، خود را بیش از پیش مهیای خدمت رسانی به مردم کنند و به قوا رهبر فرزانه انقلاب ، این عامل وحدت را همچنان حفظ کنند ...




نویسنده : منتظر
تاریخ : یکشنبه 91/11/15
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->