وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرصتی برای تامل - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 159
کل بازدید : 889237
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) : " هر حرکتی که دشمنان خونی ملت و نظام اسلامی یعنی استکبار و صهیونیزم را خشمگین کند حرکتی صحیح و در مسیر حق است و هر اقدام و مسیری که آنها را خوشحال و ذوق زده کند و در تبلیغات و سیاستهایشان بر آن تأکید کنند، مسیری کج، غلط و زاویه دار است. "

نویسنده : امیر محمد

به وضوح می توان دید در تمامی سالهایی که بعد از انقلاب اسلامی ، با موفقیت و پیروزی طی شده ، همیشه دشمنان اسلام در صدد این بوده اند که نظام قدرتمند و کارآمد جمهوری اسلامی را ناکارآمد و ضعیف جلوه دهند . بطور خاص همیشه در روند انجام انتخابات این شبهه ها را از طریق غولهای رسانه ای خود در سراسر دنیا منتشر می کردند در حالی خودشان به خوبی می دانند که مترقی تر از نظام اسلامی ، هیچ نظامی وجود خارجی ندارد ولی به خاطر این دشمنی ، مدام آن را نفی می کنند . در این میان البته فریب خوردگان داخلی هم بودند که آن فتنه 88 را به راه انداختند و درکنارشان هم خواص قرارداشتند که با روشن شدن راه و هدف آشوبگران ، راه خود را از آنان جدا نکردند . امروز هم متاسفانه هستند خواصی که هنوز خود را به ندیدن و شنیدن زده اند . در این یادداشت در ابتدا به حق رأی وسیستم های نظارتی و تایید صلاحیت غرب ، اشاره ای می شود تا آشکار شود در عمل چه تفاوت فاحشی بین سیستم مترقی و نظام مند اسلامی با این سیستم های به اصطلاح مدرنیسم دارد و در ادامه هم تفسیر و تحلیل رویدادهای فتنه 88 تقدیم می شود به خواص خفته ، شاید ... هنوز هم وقت هست ... شاید اینهم فرصتی دیگر باشد برای اندکی تامل و تغییر مسیر به طرف حق و حقیقت ...


حق رای در غرب :

در انگلستان تا سال 1832.م  در فرانسه تا 1848 برای مردان حق رأی وجود نداشت ( مثلا حق رأی مشروط به داشتن میزان قابل توجه دارایی و درصد همه پرداخت مالیات و ... بوده است )

اولین بار در سال 1906 در فنلاند حق رأی برای زنان قایل شدند و در انگلستان 1928 و ... .

صافی تایید صلاحیت :

در فرانسه برای اینکه فردی به نامزدی انتخابات درآید باید حدود پانصد نفر از نمایندگان ( اعم از شورا یا مجلس یا ... ) وی را تایید کنند و این پانصد نفر باید از سی استان باشند.

صافی کنترل تبلیغات انتخاباتی :

در آمریکا حدود یک پنجم اعضای کنگره از میلیونرها هستند و ... .امروز فتح یک کرسی 556 هزار دلار هزینه دارد - در کشورهای اروپایی نامزدها مجاز به هر میزان هزینه نیستند و سقفی برای آن قایل هستند - در بعضی کشورها یارانه می‌دهند ( انگلستان ) تا نامزدها به شرکت‌ها و ... متوسل نشوند در اسپانیا به ازای آراء کسب شده رایانه میدهند .

کنترل خروجی انتخابات :

در غرب یک نظام ظریف و پنهان صافی وجود دارد . در فرانسه شرط اخذ حداقل پنجاه درصد آراء وجود دارد و در مرحله دوم به سوی ائتلاف می‌روند - ژنرال دوگل در فرانسه برای از صحنه خارج کردن حزب کمونیست که 20 درصد آراء را داشت قانون گروه های هم خانواده را پیشنهاد داد و تصویب شد و حزب کمونیست را گروههای دیگر در خانواده خود نمی پذیرفتند .  

امام خمینی (ره) : " حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است "

برخی اقدامات هدفمند عوامل فتنه در انتخابات دهم ریاست جمهوری و براندازی نرم :  

1 - فضا‌سازی منفی (عملیات روانی و پیروز انتخابات معرفی کردن اصلاح‌طلبان ، تبلیغ کاهش طرفداری از احمدی‌نژاد ، تخریب گسترده احمدی‌نژاد (رئیس جمهور نهم و نامزد ریاست جمهوری دهم) ، جمع‌آوری مشکلات دولت نهم توسط ستاد موسوی و ... ، تبلیغ تغییر در کادر اجرایی انتخابات که نشانگر قصد تقلب است .

2 - تضعیف و تحدید جایگاه مقام معظم رهبری (سفرهای خارجی محمد خاتمی با انگیزه طرح کردن خودش و ... ) و طرح پیروزی موسوی به هر قیمتی .

برخی اقدامات بعد از انتخابات توسط نامزدهای اصلاح‌طلب :

1 - مصاحبه ساعت 23 جمعه 22 خرداد موسوی با رسانه‌ بیگانه و اعلام زود هنگام پیروزی خود .

2 - عدم تمکین موسوی و کروبی در مقابل نتیجه انتخابات و شروع تجمع ، درگیری و اغتشاش در تهران و چند شهر بزرگ دیگر .

3 - دستور بسیج جوانان برای استمرار تجمع و اعتراض .

4 - درخواست ابطال انتخابات و قبل از آن بازشماری آراء ، که خودش تن به آن نداد .

5 - طرح شکست رهبری با رای نیاوردن احمدی‌نژاد .

6 - طرح سقوط نظام با ابطال انتخابات .

7 - استفاده از شیوه‌های بکار گرفته شده در انقلاب‌های رنگی مثل نمادسازی (رنگ سبز) ، استفاده از مذهب(تکبیر شبانه ، شرکت نمادین در نماز جمعه ، حضور در روز قدس با شعار ضد قدس و مخالف نظام و ...) و ... .

8 - طرح جنبش سبز توسط موسوی با عنوان «راه سبز امید» و اصرار بر تداوم آن.

9 - ... .

هاشمی

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) : "  بصیرت، قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز است بگونه ای که اگر کسی این قطب نما را نداشت و نقشه خوانی را بلد نبود ممکن است ناگهان خود را در محاصره دشمن ببیند "

روند ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات :

1 - طرح نامزدی عبدالله نوری ( وزیر کشور دولت اصلاحات ) برای ریاست جمهوری دهم به عنوان شمشیر دو لبه‌ای که با هدف مشروعیت‌زدایی از انتخابات به صحنه آورده می شود . یعنی اگر صلاحیتش تأیید شد ، گام اول جنبش اجتماعی مورد نظرشان برای طرح مطالبات و در صورت رد صلاحیت ، جنبش اجتماعی قادر به تأثیرگذاری بر مناسبات خارج از عرصه قدرت حاکم خواهد بود . مبدأ این ایده دفتر تحکیم است و حمایت کارگزاران .

2 - طرح سیدمحمد خاتمی برای نامزدی که مخالفت‌ها و موافقت‌هایی را در پی داشت . بهزاد نبوی ( عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین ) مدافع نامزدی خاتمی است .

3 - طرح "دولت وحدت ملی " یا عبور از احمدی نژاد و دولت نجات ملی شعار "دولت نجات ملی" که از میانه سال 87 از سوی گروه‌های دوم خردادی اعلام و بر این فرض و تحلیل استوار بود که کشور در بدترین شرایط قرار گرفته و خطرات جدی منافع ملی و امنیت ملی را تهدید می‌نماید ، جریان‌های سیاسی را به نجات کشور فرا می‌خواند . موسوی لاری ( وزیر کشور دولت اصلاحات ) و سیدمحمد خاتمی از مشکلات پیش رو و شرایط ویژه سخن گفتند و کشور را بحرانی معرفی کردند و از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیز به وسیله رمضان‌زاده ( سخنگوی دولت اصلاحات ) خواسته شد برای نجات کشور ، ائتلاف تشکیل دهند . هدف اصلی طرح این شعار ، مرعوب ساختن مردم از روند جاری کشور و روی‌آوری به سمت اصلاح‌طلبان بوده است تا زمینه حضور خاتمی را به عنوان ناجی فراهم نمایند و بهزاد نبوی( عضو سازمان مجاهدین ) خاتمی را سمبل نجات ملی خواند . چهره‌های اصولگرا نیز بدون شفافیت لازم ایده "دولت وحدت ملی"را مطرح کردند . اصلاح‌طلبان حذف احمدی‌نژاد را دنبال می‌کردند ولی اصولگرایان با متوجه شدن هدف طرح دولت نجات ملی (حذف احمدی‌نژاد) با طرح ولایت فقیه به عنوان مایه وحدت ملی ، از احمدی‌نژاد حمایت کردند . استدلال آنها این بود که اگر سیاست‌های دولت نهم کشور را به بن بست رسانده باشد ، غربی‌ها و آمریکائی‌ها باید از تداوم حضور احمدی‌نژاد خوشحال باشند ، در صورتی که کاملا خلاف این است .

4 - نواختن زنگ انتخابات توسط کروبی : مهدی کروبی پس از انتخابات 84 ( که رأی کافی نیاورد ) از مجمع روحانیون مبارز جدا شد و حزب اعتماد ملی را تشکیل داد و در انتخابات مجلس هشتم فهرست نامزدهای مورد حمایت خود را ارایه داد . او در مهر 87 قصد خود را برای نامزدی ریاست جمهوری اعلام کرد . اکثر جبهه دوم خرداد این اقدام کروبی را برنتابیدند و از او انتقاد کردند . طرح تشکیل شورای حکمیت نتوانست به انصراف کروبی منجر شود و او در 15بهمن 87 با صدور بیانیه‌ای به صورت رسمی ، حضور خود را اعلام کرد . ارگان فدائیان خلق طی بیانیه‌ای رسما از نامزدی کروبی دفاع و به احمدی‌نژاد حمله کرد . گروهک حزب دمکرات نیز از کروبی حمایت کرد . خاتمی دربهمن 87 به صورت رسمی  اعلام کرد قصد نامزدی دارد ... و پس از این موسوی به صورت فعاتری وارد صحنه شد . سیاه نمایی ؛ شاه‌بیت موسوی ، خاتمی و کروبی بود ...و بالآخره خاتمی " هوشمندانه آمد و عبرت‌آموز " انصراف داد .

بصیرت

5 - "صیانت از آرا ء" یا توجیه شکست : اصلاح طلبان که نه به عنوان رقیب انتخاباتی ، بلکه در قالب اپوزیسیون پا به صحنه گذاشته بودند ؛ با طرح موضوعاتی چون جانبداری صدا و سیما ، دخالت نیروی انتظامی و ... ، طرح صیانت از آراء را عنوان کردند . محمد هاشمی رفسنجانی ، حسین مرعشی ، مصطفی تاجزاده ، علیرضا بهشتی و ... لزوم کمیته صیانت از آراء را پی می‌گرفتند و ستاد موسوی ، علی اکبر محتشمی‌پور را به عنوان مسئول این کمیته معرفی نمود . [در واقع با این طرح ، موضوع تقلب در انتخابات را ماه‌ها قبل کلید زدند ] . مقام معظم رهبری در این باره از آنان خواست بی‌انصافی نکنند ، دروغ نگویند . لذا دوباره کمیته صیانت تشکیل شد و در مجلس و ... موضعگیری شد .

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) : آن کسی که برای انقلاب ، برای امام ، برای اسلام کار می‌کند ، به مجردی که ببیند حرف او ، حرکت او موجب شده که یک جهت‌گیری‌ای علیه این اصول به وجود بیاید ، فورا متنبه می‌شود . چرا متنبه نمی‌شوند ؟ وقتی شنفتند که از اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی - "استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی" - اسلامش حذف می‌شود ، باید به خود بیایند ، .... باید تبری کنند (دیدار 22/9/88با طلاب و روحانیون )

6 - ورود محسن رضائی به صحنه انتخابات : محسن رضائی که در صدد بود لاریجانی یا  قالیباف را به صحنه بیاورد ، پس از تکذیب لاریجانی  و عدم تمایل قالیباف به نامزدی  به صحنه آمد . شعار دولت ائتلافی را می‌داد ، گفت : اگر در انتخابات پیروز شوم از موسوی در ارشاد ، خاتمی در حوزه سیاست خارجی ، احمدی‌نژاد در زمینه نیرو و انرژی ، از ناطق نوری برای ارتباط با کشورهای میانه ، از ولایتی ، قالیباف هم استفاده خواهم کرد .  

از خواصی که تا اکنون از خود التزام عملی به آرمانهای مقدس مردم ایران اسلامی نشان نداده اند ، دعوت می شود تا با تفکر و تحلیل صحیح از حواث گذشته عبرت بگیرند و خود را به صفوف شکست ناپذیر ملت برسانند وگرنه ملت مسلمان و غیور ایران اسلامی آنان را برای همیشه تاریخ از یادها محو خواهد کرد .




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->