وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دستهای باز ، دستهای بسته - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 75
کل بازدید : 888810
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد شهیدی


 

عبدالرضا داوری ، مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور :

 - مشکل احمدی نژاد میدانید چیست؟ مشکل احمدی نژاد این است که امام(ره) رابیش از حد قبول کرده است !  

- برای آقای مکارم بولتن می برند و می گویند اینها کار انتخاباتی می کنند . آقای مکارم با فرض اینکه در آن بولتن نوشته شده موضع می گیرد . علما اینطوری ان ! 

- روحیه مشایی یک روحیه ای است که  کینه ندارد . اما احمدی نژاد نه ، خود احمدی نژاد خیلی تنده !

 

این روزها بحث عبور از افراد به یک اصلاحی رایج در ادبیات سیاسی کشور تبدیل شده است . در این روزهای پایانی و باقی مانده به زمان انتخابات واژه برنامه های نامزدهای احتمالی جای خود به واژه برنامه نامزدهای خیالی داده است . جریان سازی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کمی بیشتر از دوره های قبل بوده و گمانه زنی ها در خصوص حضور افراد مختلف ، حتی در این روزهای پایانی همچنان ادامه دارد . مهمترین این جریان سازی های عبور ، مربوط است به رابطه آقای رئیس جمهور و آقای مشایی که طبق اظهار نظر اطرافیان آقای مشایی و اقدامات علنی ایشان ، به روزهای گذار نزدیک تر می شود . این روزها به وضوح می توان طرح آقای مشایی در عبور از شخصیت سیاسی آقای احمدی نژاد را مشاهده نمود . جایی که روزنامه های وابسته به آقای مشایی ، یکصدا در یادداشت هایی ، آقای مشایی را فاقد نقص های آقای احمدی نژاد می شمارند ( اشاره غیر مستقیم به بیانات مقام معظم رهبری در خصو خصوصیات رئیس جمهور آینده ) ، جایی که اعلام می شود آقای مشایی در جریان خانه نشینی 11 روزه و جریان افشاگری ناصحیح آقای احمدی نژاد در مجلس ، هیچ نقشی نداشته و اتفاقاً مخالف صد در صد هم بوده ... به نظر شما اینها تطهیر آقای مشایی از آقای احمدی نژاد نیست ؟! نمی دانم آقای احمدی نژاد منتظر چه هستند ؟!


این جریان سازی ها در سه جبهه ی قابل پیش بینی کماکان در حال انجام است . در یک سوی ماجرا حواشی پیرامونی نامزد احتمالی دولت است که متاسفانه با انجام اعمال شبهه انگیز از سوی دولت ، بسیار بیشتر از حد مجاز ناراحت کننده است . در این میان و علاوه بر اقدامات رئیس جمهور محترم در این زمینه ( که قبلاً مفصل در این خصوص صحبت شده است ) دیگر نمی توان به سادگی زیر بار اظهار نظرهای سایر مسئولین دولتی در این خصوص رفت . در یک طرف این ماجرا ، مثل همیشه چهره جنجال ساز دولت ، آقای مشایی ( البته آقای احمدی نژاد و خود آقای مشایی ، اینچنین نظری ندارند !) قرار دارد . ایشان که در این سفرهای فشرده استانی آقای احمدی نژاد ، همیشه در کنار شان پرچم به دست هستند ( به قول مشاور وزیر کشور ، هنگام رفتن بوده و فقط پرچم ها را داده اند دست ایشان و هیچ برنامه ای هم وجود نداشته !!! ) این روزها اظهار نظرهای جالبی را بر زبان می آورند که خود جای تامل دارد .

آقای مشایی به شدت بر این نکته تاکید می کند که دولت هیچ برنامه ای برای انتخابات ندارد و هیچ اقدام عملی هم در این مورد انجام نداده است و از طرح این چنین مسائلی هم به شدت ناراحت می شود ! عجب ! مثل اینکه آقای مشایی یا خودشان را در آیینه ندیده اند و یا نمی دانند در حضور چه ملتی در حال اصدار این افاضات هستند . ملت ایران ، هرچه باشند ، خیلی بیشتر از امثال این سیاسیون مدعی ، پایبند به اخلاق و اعتقادات و آرمانهای امام خمینی (ره) هستند . آرمانهایی که انحراف از آنها سبب شده این روزها اصطلاح " چریان انحرافی " را به آقای مشایی نسبت بدهند . ( البته فقط یک نسبت غیر متشابه است ، فقط همین ! ) .

 آقای مشایی این اقدامات عینی این روزهای دولت ، کم شبهه ندارد ها ... این سفرهای استانی با این فاصله کم ( اگر راه داشت هر روز به یک استان می رفتند ! ) آنهم تماماً با حضور جنابعالی در سمت راست رئیس جمهور ( ببخشید می دانم جایگاه تان بالاتر از این حرفهاست ولی فعلاً که مجبورید همان دست راست بمانید ، شاید به هدف تان رسیدید و یک قدم جلوتر از آقای احمدی نژاد ایستادید ، خدا رو چه دیدی ، آرزو که بر جوانان عیب نیست ) آنهم در روزهایی که به شدت حرف شما به میان است ، چه معنایی دارد ؟! این ترفند افزایش یارانه به سبک شیخ اصلاحات چه مفهومی دارد ؟!  در این که فعالیت های نابه جای دولت در خصوص انتخابات وجود دارد انکاری نیست ، ولی انگار آقای مشایی که این روزها اصلاً هم به فکر انتخابات نیست ، از الان خود را رئیس جمهور می داند و نسبت عدم فعالیت انتخاباتی را به شخص خود می دهد !

مشایی و احمدی نژاد

اینکه آقای مشایی می گوید بهتر است کسی به مردم خط ندهد چون خود مردم خوب می فهمند  هم واقعاً رو می خواهد . بله آقای مشایی ، مردم خوب می فهمند که خواستار عدم حضور شما در برنامه های مختلف همراه رئیس جمهور هستند ولی انگار شما به اندازه همین مردم هم نمی فهمید که دردل دل مردم چیست . بماند که منظور ایشان از این اظهار نظرهای آبکی ، توهین به شخصیت های دیگر بود که در یادداشتی جداگانه به این مورد پرداخته خواهد شد .

نکته جالب دیگری که آقای مشایی مطرح می کند این است که رشته تخصصی تحصیلی اش مکانیک است و اهل حساب و کتاب . خوب ما هم قبول می کنیم ، پس مکانیک را چه به میراث فرهنگی ؟ مکانیک را چه به ارائه نظریان فلسفی مربوط به عهد ساسانیان ؟  مثل اینکه آقای مشایی بازهم دچار آلزایمر شده اند ... مثل اینکه فراموش کرده اند ، آقای احمدی نژاد چقدر به خاطر اظهار نظر های آقای مشایی و حواشی آن ، از رهبر عزیز و ملت آزاده ، حرف شنیده اند !

تمام این فعالیت ها و اظهار نظر ها بگذارید در کنار اظهارات سایر مسئولین دولتی در این خصوص . به وضوح می توان از همین الان پیش بینی کرد که چگونه دست آقای احمدی نژاد در پوست گردو می ماند . می توان از همین الان پیش بینی کرد که آقای احمدی نژاد هم بعد از انتخاب احتمالی آقای مشایی به عنوان رئیس جمهور ( بیشتر به داستانهای افسانه ای شبیه است ) چه حال و روزی پیدا خواهند نمود .

با اینکه دولت هم همزبان با آقای مشایی اعلام کرده که در انتخابات فعالیت غیر قانونی ندارد ولی این چیزی نیست که در لسان مسئولین دولتی مشاهد هشود . اینکه از همین الان اظهار می کنند که حتی یک صفحه هم از آقای مشایی مدرک ندارد ، شورای نگهبان ،یعنی چه ؟ خوب یعنی شروع جوسازی از همین الان . اینکه می گویند آقای مشایی ( با این سابقه عدم التزام عملی به ولابت فقیه) از پاک ترین افراد دولت است ، یعنی چه ؟ یعنی از همین الان فشار برای نامزدی احتمالی به شوراهای نظارتی اعمال شود . اینکه وقیحانه اظهار می کنند که علماء عزیز بدون اطلاع و آگاهی از امورات جاری و فقط به واسطه یک خبر ، اعلام موضع اشتباه می کنند ، یعنی چه ؟ یعنی اعلام رسمی رویارویی با علماء دین .

در هر حال متاسفانه این اقدامات و اظهارات از طرف اشخاصی با شخصیت حقوقی در بدنه دولت ، اصلاً قابل قبول نیست و بهتر است آقای احمدی نژاد هرچه سریعتر خود را از این جریان جدا کنند . آقای احمدی نژاد ، با این عدم برائت جستن از آقایانی با این تفکرات ، کارها و خدمات ارزنده خود به مردم در زمینه های عمرانی و زیر ساختی کشور را به دست با دصبا ندهید . ما هنوز منتظر بازگشت شما هستیم ... هنوز هم دیر نشده ...





نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 92/2/10
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->