وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از تئوری تا عمل - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 159
کل بازدید : 889228
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : حدیث شهیدی

متاسفانه این روزها ، کشورهای اسلامی منطقه دستخوش تحولاتی هستند که بیشتر حول محور ایجاد فضای اختلاف افکنی درونی ، استوار است . برنامه ای که در آن توهین به مقدسات یکدیگر و تحریک احساسات شان ، در الویت کاری قرار دارد . در واقع در این جریان سازی ، برنامه از درون خود ملت ها شروع به تراوش می کند و تاثیرات مخرب آن در این حالت چندین برابر می شود ، چرا که دیگر دیواره ها و سد های مقاومتی که در حالت نفوذ از خارج وجود دارد در این صورت مشاهده نمی شوند و همین امر قدرت نفوذ و تاثیر گذاری آن را چندین برابر می کند .


در این میان ، برنامه های نفوذ از سوی دشمنان از یک سو و ناآگاهی عده از مسلمانان از سوی دیگر باعث شده است که متاسفانه این بازی قدیمی هنوز هم کاربرد داشته باشد . بدون شک یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است امت واحده اسلام با این عظمت در پهنه گیتی و در اختیار داشتن منابع قدرت بالاقوه بسیار زیاد ، از قدرت و نفوذ چندانی در جهان  برخوردار نباشد ، همین بازی خوردن مسلمانان است که ظاهراً با اتفاقاتی که در این روزها می بینیم ، تمامی ندارد .

 این مشکلات از سوی مشاهده می شود که واضح ترین آموزه های دین در این خصوص است . یکی از تعالیم قابل تامل اسلام در این زمینه ، همان است که امام خمینی (ره)  به دنبال آن بود و آنهم احیای نقش اجتماعات دینی در ابعاد مختلفی از جمله اجتماع سازی و اندیشه و فکر سازی است . امام خمینی (ره) در یک نمود عینی با اعلام روز قدس به نقش برجسته اجتماع سازی و شکل دهی روابط اجتماعی امت اسلام و آگاهی از قدرت نفوذی که دارند  از طریق گردهمایی عظیم شان ، اشاره نمودند .

یکی از عوامل درونی مهمی که این تاثیرات مخرب را دوچندان می کند ، می تواند در عدم اعتماد به نفس مسلمانان باشد . در واقع این نکته ، محور اصلی اتکای مسلمانان در مواجهه با پدیده های نو ظهوری از جمله مدرنیسم است که این روزها بدجور تاخت و تاز می کند .

مشکل اساسی دیگر این است که مسلمانان  باید علی رغم وابستگی به سرزمین خود ، خود را بخشی از بدنه امت واحد اسلام بدانند و به دیگر کشورها به دید رقیب نگاه نکنند . مشکلی که متاسفانه این روزها به شدت مشاهده می شود و بازهم متاسفانه بیشتر از سوی خود مسلمانان دامن زده می شود و این مسئله می تواند آسیب جدی به بدنه امت واحد اسلام وارد کند که کرده است .

امت اسلام

مشکل دیگر ناآگاهی خود مسلمانان از دیگر شاخه های درونی شان است که متاسفانه از این کوتاهی شان ، استفاده شده است توسط دشمنان و با القاء مسائل نادرست از فرقه های مختلف مسلمانان ( که از عدم مطالعه و دانش کافی و تعصب کور مذهبی مسلمانان نشأت می گیرد ) آنها را هر روز از یکدیگر دورتر می کنند و بر تعصبات کورشان می افزایند .

در این میان یک نکته اساسی وجود دارد و آن این است که امت واحد مسلمانان جهان باید با افزایش بر بینش و آگاهی خود ، برنامه ها و مسائل خود در سطح کلان را الویت بندی کنند و سعی کنند با اتحاد در موضع گیری های مختلف شان در برابر دشمنان یکپارچگی از خود نشان دهند تا بتوانند از این راه قدرت جهان اسلام را به رخ دشمنان کوردل شان بکشانند . نکته مهم دیگری که در همین راستا و به موازات همین مسئله وجو دارد ، این است که مسلمانان باید با تلاش و کوشش بسیار ، تمام ایده های خود را متحد کنند و از وابستگی خود به کشورهای غربی بکاهند و سرانجام آن را از بین ببرند که این مسئله ریشه بسیاری از مشکلات جاری امت های مسلمان در دنیاست .

از نمودهای عینی که وحدت امت های مسلمان را می طلبد ، فعالیت هایشان در شبکه های اجتماعی و سازمانهای بین المللی است . بی شک اگر این وحدت رویه و الویت بندی در حل مشکلات بوجود بیاید ، دیگر اینطور مجامعی مانند ، جنبش عدم تعهد در انزوا قرار نمی گیرند . البته نه اینکه کامل منزوی هستند ، منظور این است که کارکرد واقعی خود را ندارند .

انشاءالله با تلاش های بی دریغ جمهوری اسلامی که با پشتوانه فکری و اعتقادی امام خمینی (ره) همراه است و با حمایت و همدلی سایر ملل مسلمان ، سایه ظلم و بی عدالتی از سر ملت اسلام و سایر انسانها در دنیا برداشته شود ...اللهم عجل لولیک الفرج ...

 




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 92/2/11
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->