وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایرانی هوشیار است - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 97
بازدید دیروز : 75
کل بازدید : 888822
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : حدیث شهیدی

شاید برای تفسیر و ارائه نمونه روشن " وقاحت " در روابط بین المللی بتوان ترکیه را مثال زد . متاسفانه ترکیه بعد از رفتارهای متناقضی که در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه داشته ، ایین بار در کمال پر رویی در طرح جدید سنای آمریکا ، پیشنهاد نقش اول را برای خود داده است .نکته ای که در این میان وجود دارد این است که غیرت ایرانی و اسلامی قومیت های مختلف در کشور از لحاظ شدن در برنامه هایشان ، جا مانده است .


مدتی است که سنای آمریکا به دنبال تصویب طرحی بود برای سرعت بخشیدن به نفوذ ایالات متحده آمریکا در داخل مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران . طرحی که در همین چند روز اخیر به تصویب هم رسید و برنامه اصلی آن بر محور نفوذ بر قومیت های ایران استوار است . البته این برنامه بر قومیت های بلوچ در جنوب شرقی و ترک در شمال غربی تاکید دارد . ایالات متحده آمریکا پس از اینکه در سالهای گذشته نتوانست توسط گروهکهای تروریستی که تاسیس کرده بود ، ضربه ای به جمهوری اسلامی بزند ، این بار رسماً قصد دارد در اقدامی آشکار و در تضاد با قوانین بین المللی ، با همکاری رسمی کشورهای همسایه ایران ، طرح نفوذ در قومیت های ایران را کلید بزند . مسئولین آمریکا مانند همیشه این مداخله جویی ها را اقدامی برای حفظ امنیت منافع آمریکا در دنیا ، عنوان کرده اند و گفتند که هزینه برای این دو قومیت که چیزی حدود 19 میلیون از جمعیت ایران را تشکیل می دهند ، هزینه ای منطقی خواهد بود در برابر سودی که از آن به دست خواهند آورد . این موضع گیری شان ، آدم را به یا دضرب المثل معروف خودمان می اندازد " شتر در خواب بیند پنبه دانه ... "

در این میان و با توجه به شرایط کشورهای همسایه ایران که اتفاقاً قبلا توسط آمریکا مساعد شده است ، برنامه حول محور پاکستان و ترکیه می چرخد . البته این دو محور تفاوت اساسی در روند جریا نسازی دارند . پاکستان که ظاهراً هم روابط بدی با جمهوری اسلامی ایران ندارد ، همواره بر همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم و جریان سازی در خصوص اختلافات قومیتی ، تاکید کرده است و این بار هم با مضحک خواندن طرح آمریکا ، زیر بار آن نرفته است . در این جبهه در واقع آمریکا به دنبال دولت پاکستان هم نبوده دقیقاً ، بلکه قصد دارد از اوضاع گل آلود داخلی پاکستان برای تحریک گروه های مختلف و اجرای طرح نفوذ آن به سرزمینهای ایران استفاده کند .


شاید تا اینجا مشکل جدیدی به نظر نمی رسید ، چرا که قبلاً هم این برنامه ها در این منطقه ، در دست اجرا بود ولی برنامه جدید مداخله آشکار در ایران ، قرار است توسط ترکیه به اجرا برسد . ترکیه هم در عین وقاحت ، این طرح را پذیرفته و بر خلاف ظاهر دوستانه اش حتی کار را به جایی رسانده که در ماه های اخیر میزبانی و هدایت برخی از گروه های جدایی طلب ایرانی در ترکیه را بر عهده گرفته . این درحالی است که ترکیه به این امر هم اکتفا نکرده و در اقدامی ناشیانه در خصوص اخراج نیروهای پ.ک.ک قصد دارد به هر طریقی شده ، پایشان را به مرزهای ایران بکشاند که البته با اقتداری که از جمهوری اسلامی می شناسیم ، بیشتر به یک شوخی شبیه است . البته نباید در این میان از قایم باشک های آذربایجان در خصوص این مسئله غافل بود که خوشبختانه با مواضع صحیح مردم و نظام ، فعلاً ساکت شده است .

خوشبختانه ، علاوه بر اقتدار جمهوری اسلامی در زمینه سیاستهای خارجی ، مردم غیور آذری و بلوچی ، جمهوری اسلامی ، همانند گذشته و پیشینه قابل دفاع و جانانه خود ، نقش بسیار عطیمی را در این جریان بازی کردند و با هوشیاری خود در دوران های مختلف ، پوزه دست درازان به حریم مرزهای ایران اسلامی را به خاک ذلت مالیده اند . انشاءالله از این به بعد هم با هوشیاری کامل ، برنامه هایی اینچنینی را با شکست کامل مواجه خواهند نمود . با تکیه بر همین غیرت ایرانی و اسلامی به کوری چشم دشمنان، این هجمه های پرهزینه و همه جانبه ، هیچ تاثیر سوی بر امنیت داخل مرزهای کشور مان نخواهد داشت . انشاءالله ...




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->