وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در سایه - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 78
کل بازدید : 888362
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد شهیدی

در این روزها شاید بیشتر نگاه ها به سمت حرکت اول کاندیداهای ریاست جمهوری باشد . اولین حرکتی که شاید برای برخی از آنان گران تمام شود و برای برخی هم ... . در این میان و در طول دوره های گذشته ریاست جمهوری ، آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره از چهره هایی بودند که مورد توجه قرار می گرفتند و در واقع همیشه تجربه و نفوذ روی ایشان حساب باز می شد تا اینکه دولت نهم و دهم تشکیل شدند و در ابتدای دولت دهم این تابوی بی احترامی مسئولین به همدیگر توسط رئیس جمهور وقت شکسته شد و از آن زمان بود که فرهنگ تهمت و افترا و گروکشی در بین مسئولین علنی شد ، یعنی به عنوان یک ارزش و یک راه فرار معرفی شد .


شاید بسیاری از این گروکشی های سیاسی را که در این روزها شاهدش هستیم ، نتیجه بنیانگذاری همان رئیس جمهور وقت باشد ، که بعید هم نیست . البته نکته جالب ماجرا اینجاست که این مسائل و بازی ها ، دامن خودشان را هم گرفته است . خوب بگذریم ، می خواستیم در مورد آیت الله هاشمی و سایر افراد در سایه صحبت کنیم به کجا رسیدیم !

در این روزها بی شک آرایش کنونی نامزدهای واقعی و احتمالی ، دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد . در نتیجه تحلیل هایی هم که صورت می گیرد با توجه به آرایش کنونی و استنباط از حرکت بعدی شان است . هرچه که هست ، این دوره ، بیشتر از دوره های قبل ، سایه نشین دارد و سایه نشین ها هم انگار خیلی خوب بازی در سایه را بلد نیستند . در این میان ، سه سایه نشین اصلی در جریانات انتخاباتی امسال در حال بازی سازی هستند . آقای مشایی – آقای خاتمی و آیت الله هاشمی .

شاید بتوان از آقای مشایی بعنوان برجسته ترین افرادی که این روزها در سایه هستند ، نام برد . البته بعید هم نیست که تا همیشه در سایه بمانند ، چرا که در صورت ورود به نور احتمالاً به عینک دودی نیاز پیدا خواهند نمود و از آنجایی که عینک ها در دستان ِ مردم  هوشمند ایران اسلامی است ، بعید می دانم همچین چیزی نصیب شان شود . جریانی که متاسفانه با حمایت رئیس جمهور محترم در حال فعالیت گسترده هستند . هنوز هم نمی دانم چرا آقای رئیس جمهور اعلام برائت نمی کند از این افراد ؟! چرا سابقه خوب شان در این 8 سال را می خواهد روی یک غمار از پیش باخته ، هزینه کند ؟! متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که این جریان در حال نزدیک کردن خود به جریان شکست خورده اصلاحات هستند . البته این قرابت قبلاً هم بود ولی این روزها با آشکار شدن جنبه های مختلف انحراف شان ، پرده از رخ برداشته است .  " انحرافی قطعی "

نکته ای که در این میان و در گوشه ای دیگر از این سایه  مشاهده می شود جریان سازی های آیت الله هاشمی است . از یک سو سعی دارند خود را همانند همیشه دارای رأی بین مردم معرفی کنند و از یک سو می دانند که با حضورشان ، از سوی مردم با اقبال مواجه نخواهند شد ، برای همین دست به بازی هایی می زنند ، از جمله اینکه می فرمایند : بدون اذن رهبری وارد این جریان نخواهند شد !  هرچه که هست به نظر می آید شاید از نظر خیلی ها ، آیت الله هاشمی دیگر آن هاشمی دهه دوم انقلاب نیستند ولی آنقدر هم پیر نشده اند که به اصطلاح برخی ها با طناب پوسیده چند ناشی وارد میدان شوند . به نظر می رسد آیت الله هاشمی می خواهند همچنان این پوشینه ابهام را بر دوش خود داشته باشند . ما که امیدواریم ایشان انحراف بوجود آمده از معیار ِ مقام معظم رهبری در خودشان را ، تصحیح بفرمایند . انشاءالله ...

در سوی دیگر از جریان اصلاحات ، محمد خاتمی نقش بازیگر در سایه این جریان را بازی می کند . به نظر نمی رسد خاتمی  قصد داشته باشد دچار حرکت اشتباه دیگری شود . اشتباهی که در سال 88 مرتکب شد و باطناب پوسیده آقای موسوی خویئنی ها وارد چاهی شده که از تاریکی آن سوی چشمهایش را نیز تا حدوی از دست داده . خاتمی که پشتوانه 8 سال ریاست جمهوری ایران را داشت به راحتی آن روزها را بر باد داد ( البته آن روزها هم همچین حال خوشی نداشت ولی لااقل مطرود نظام نبود ) این روزها نمی خواهد با حضور دوباره و رد صلاحیتش ، از همان یک ذره اعتباری هم که برایش مانده چشم پوشی کند . شاید بتواند از این فرصتی که نظام به او داده استفاده کند و لااقل جزو خط خوردگان قطعی و دائمی از نظام نباشد . نمودی از این طرز تفکر را می توان در ماجرای قبلی رأی دادن آقای خاتمی در روستایی دور افتاده ، مشاهده کرد .

در حالت کلی ، تعداد نسبتاً زیادی از نامزدها ( با توجه به حجم بالای ثبت نام کنندگان) قطعاً تحت عناوینی همچون نبودن رجال سیاسی از دور خارج خواهند شد و پهنه وسیعی از گستره تحلیلی از ادامه بازی باز می ماند . این یعنی فضای بیشتر ببرای جولان باقی مانده ها . بازیگرانی که مشغول بازی و جریان سازی در سایه هستند ، بیش از این نمی توانند در تاریکی بنشینند . مجبور خواهند بود ، دیر یا زود به میدان اصلی و صفحه روشن میانه بازی بیایند . البته اگر قصد داشته باشند که بیایند ... اما چیزی که قطعی است ، حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامیست که با اقتدا به ولی فقیه شان ، برای رغم زدن آینده ای پر از نور ، گام به این مرحله گذار حساس از انقلاب اسلامی ، خواهند گذاشت ...

 

 

 




نویسنده : منتظر
تاریخ : پنج شنبه 92/2/19
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->