وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بازیچه - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 78
کل بازدید : 888366
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد شهیدی 

به نظر می رسد ترکیه که از روزهای ابتدایی مناقشه سوریه ، وارد میدان کارزار شده است ، قصد ندارد دست از لجاجت بردارد . این لجاجت تا آنجا پیش رفته که به عناد آشکار با کشورهای مسقل و قدرتمند منطقه خاورمیانه ، بخصوص جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است .


در این میان جبهه مقاومت با رهبری جمهوری اسلامی ایران ، بارها نقشه های از پیش تعیین شده برای خاورمیانه توسط آمریکا و غرب را برهم زده و به نتیجه رسیدن آنها را منتفی کرده است . از طرف دیگر دستیار اصلی آمریکا در این جریان ، یعنی ترکیه ، از همان روزهای اولیه ، سعی کرد با تمام قوا در جبهه های مختلف به جریان سازی بپردازد . چه از نظر کمک های اطلاعاتی به مخالفان سوری و چه این روزها که علناً و آشکارا ، سلاح نظامی به آنان هدیه می کند . در این بین اردوغان بعنوان نخست وزیر ترکیه ، انگار بیشتر از دیگران دچار توهم شده و این توهم را تا آنجا پیش برده که در خرین سخنرانی خود ، ضمن واجب خواند کمک ترکیه به مخالفان سوری ، سیاستهای خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داده است  .

اردوغان این بار گستاخانه تر ، مسیر خود را در میان مداخله جویی در نظام جمهوری اسلامی و رهبری عزیز می بیند . وی در اظهار نظری متهورانه گفته که از امام خامنه ای / بعنوان جانشین امام خمینی (ره) / انتظار دارد که این سکوت خود را در برابر کشتارهای بشار اسد بشکند ! چرا که امام خمینی (ره) در گذشته از پذیرفتن پدر اسد که مسئل قتل عام های آنوقت سوریه بود ، خودداری کرده بود!

خوب آقای اردوغان ، شما که لالایی بلدید جرا خودتان خوابتان نمی برد ؟! شما که اینقدر از دیدار با مسئولان جنایات انسانی نگران هستید ، چرا خودتان مرتب با مسولین رژیم اشغالگر قدس که مسئول مستقیم شهادت هزاران جوان پاک فلسطینی است ، جلسات هماهنگی برگزار می کنید ؟! یادتان رفته که این وحشی های اسرائیلی و آمریکایی در سراسر دنیا ، چه جنایاتی را دچار شده اند ؟!

اردوغان و سوریه

جمهوری اسلامی ایران همواره با اتخاذ مواضع روشن و خیرخواهانه خواهان حل مسئله سوریه است و شما در حرکتی مداخله جویانه ، سلاح به مخالفان سوری می رسانی . این اقدامات به ظاهر جسورانه و لی در باطن ، احمقانه ، اردوغان حتی مورد شکایت و اختلاف نظر سایر گروه هاو جریانات سیاسی ترکیه نیز شده است.در اینمیان اظهارات رهبر حزب جمهوری ترکیه قابل تامل است . وی در سخنرانی خود بعد از اظهارات اردوغان خطاب به وی گفت " یکی از مسئولین قتل عام در سوریه دولت عدالت و توسعه است . در سوریه مردم عادی کشته می شوند. یکی از مسئولین این امر تو (اردوغان) هستی!مسبب اصلی قتل عام در سوریه دولت حزب عدالت و توسعه و وزیر امور خارجه آن است. در سوریه جنگ برادری جریان دارد و ترکیه با این عظمت بازیچه برخی از قدرت ها در این کشور تبدیل شده است. از ترکیه فرمانده می فرستی، سلاح می فرستی، پول می فرستی و می گویی برو و برادرت را بکش. اردوغان می گوید با کمک خدا اسد سرنگون خواهد شد. اردوغان زمانی این حرف ها را بر زبان آورد که اسرائیل در حال بمباران کردن سوریه بود .منظور وی از کمک خداوند جت های اسرائیل بود که سوریه را بمباران می کردند. آیا تو ذره ای وجدان نداری؟ منظور وی از کمک خداوند جت های اسرائیل بود که سوریه را بمباران می کردند. آیا تو ذره ای وجدان نداری؟

این جملات یکی از احزاب اصلی و صاحب نفوذ ترکیه به خوبی عمق این حماقت های اردوغان را نشان می دهد . این مسائل در یک سو و از سوی دیگر مسائل مربوط به تبانی اردوغان با پ.ک.ک هم این روزها برایش مسئله ساز شده است . راه دیگری که اردوغان سعی داشت بر ایران اعمال فشار کند ، مسئله تشکیل آذربایجان جنوبی بود که با همراهی کشور آذربایجان ، کی مرحله از این جریان سازی را تست کردند و جواب دندان شکنی نیز از طرف مسئولین کشور و مردم عزیز دریافت کردند . در تمامی این موارد و در مورد ادعای کذب استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیای ، اردوغان سعی کرد که با این اقدامات بتواند مداخله ای در تمامیت ارضی و سیاسی کشورهای مقاوم و قدرتمند همسایه اش مانند ایران ، داشته باشد و از این طریق رهبری جبهه مقاومت در خاورمیانه را با دردسر مواجه کند که به لطف خدا ، این مکرها به خودش بازخواهد گشت . قطعاً این بازیچه دست آمریکا ، به زودی از سوی کشورهای مقاوم اسلامی ، قطع خواهد شد ...




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->