وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ضلع چهارم مثلث - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 52
کل بازدید : 888330
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) " همه‌ی تحولات باید در چهارچوب باشد. اگر چنانچه کسی وارد میدان رقابت انتخاباتی و مسابقه‌ی انتخاباتی بشود، اما بخواهد چهارچوب را بشکند، او از قاعده‌ی نظام خارج شده است، از قواعد حرکت انتخاباتی خارج شده؛ این غلط است، این درست نیست. باید همه چیز در چهارچوب نظام باشد. این چهارچوب، قابل تغییر نیست "

بدون شک ، انتخابات یکی از مظاهر آزادی خواهی اسلامی در جمهوری اسلامی است . انتخابات یکی از عوامل اصلی ایجاد و تحکیم وحدت بین اقشار مختلف جامعه است . متاسفانه گاهی می بینیم که این وحدت ملی به واسطه برخی ندانم کاری ها ، تهدید می شود و در نهایت به ایجاد خسارتهای متعددی به بدنه متحده جامعه می گردد . اما اگر بر سر اصول و معیارهای پی ریزی شده توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی اشتراک گردد ، قطعاً این انتخابات می تواند عاملی مهم در ایجاد وفاق و اتحاد ملی گردد .هنگامی که امام خمینی (ره) اسلامیت که در واقع خط قرمز نظام  با نظام های غربی بود را به جمهوریت که در اصل پذیرش نظر مردم در خصوص نظام سیاسی کشور است ، اضافه کردند به صراحت ، مردم را از ارکان اصلی نظامی مترقی و اسلام خواه ، نامیدند . مردمی که در کوران روزها و سالهای سخت انقلاب اسلامی ، آبدیده شده اند و به راحتی سَر ِه را از نا سره تشخیص می دهند . این اصول برای این ذکر شد که بدانیم و یادآوری کنیم ، اولین شرط انتخاب مان باید پایبندی بر روی همین اصول و آرمانها باشد .


بی شک ، انتخابات یکی از نمادهای با عظمت و شکوهمند ، حضور مردم برای تعیین و خط دهی ، سرنوشت خود است . این حضور تا آنجا اهمیت دارد که امام خامنه ای ( دامت برکاته ) این حضور را مساوی با حماسه سیاسی می دانند . این رسالت عظیم ، نشان دهنده نقش پر رنگ مردم در احیا و پیشرفت شرایط شان  است . نقشی حساس و تاثیر گذار که در طول تمام سالهای بعد از تشکیل انقلاب اسلامی مردم به خوبی از عهده آن بر آمده اند و نشان داده اند که اگر بیشتر از خواص پر مدعا ، دلشان برای این انقلاب و نظام نسوزد ، کمتر از آنها دلشان برای پیشرفت نظام نمی سوزد . مردم صبور و آگاه ایران اسلامی همواره با طبعیت از ولی فقیه شان در شرایط سخت و گذرهای حساس نظام ، از این آزمون سربلند بیرون آمده اند و انشاءالله از این آزمون هم با موفقیت عبور خواهند نمود .

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) "انتخابات مال ملت ایران است، مال جمهورى اسلامى است، مال اسلام است؛ مرز‌هاشان را با دشمن مشخص و متمایز کنند. من بار‌ها به بعضى از افراد سیاسى که فعالیتهائى دارند و گاهى یک مخالف‌خوانیهائى می‌کنند، تذکر داده‌ام، نصیحت کرده‌ام؛ گفته‌ام مواظب باشید مرزهاى میان شما و دشمن کمرنگ نشود؛ پاک نشود. مرز وقتى کمرنگ شد، احتمال اینکه کسانى از این مرز عبور کنند یا دشمن از این مرز عبور کند و بیاید این طرف یا دوست و خودى غافل شود و از مرز عبور کند و برود به دامن دشمن، زیاد خواهد بود. مرز‌ها را روشن کنید؛ مشخص کنید "

در طرف دیگر ماجرا ، مسئولین قرار دارند . این نقش حساس ملت ، می طلبد که برایش برنامه ریزی صحیحی انجام شود و مقدمات و پی ریزی های اولیه به درستی فراهم گردد تا ملت هم با آرامش و اطمینان به انجام این وظیفه خود بپردازند . در اینجا لازم است مسئولین مربوطه با فراهم نمودن شرایط مناسب ، زمینه حضور حداکثری و دلگرمی مردم را ایجاد کنند تا از این طریق نا امیدی و شکست را به دشمنان اسلام و این مرز و بوم تحمیل نمایند . ایجاد شرایطی که در آن مردم همانند تمام این سالها ، احساس آرامش کنند از فعالیت شان ، بسیار حیاتی است . ایجاد حس اطمینان از طری نظارت صحیم و مستمر بر روند برگزاری انتخابات و جلوگیری از ارجح دانستن هر گونه مصلحتی بر نظر و رأی مردم .

انتخابات و وحدت ملی

ضلع سوم این جریان ، نامزدهای ریاست جمهوری هستند . البته شراط جاری نشان می دهد که تا این لحظه برخی از  نامزدهای ریاست جمهوری نتوانستند ، نمره قبولی را در خصوص و انجام وظایفشان بگیرند . هر برنامه ای در این سطح گسترده بی شک دارای آداب و اصول خاصی است و نمی توان به راحتی تمام قوانین و چارچوب ها را زیر پا گذاشت تا به نتیجه دلخواه رسید . این درست نیست که نامزدها با استفاده از هر راهی بخواهند خود و نظراتشان را به مردم تحمیل کنند . نکته ای که متاسفانه در این روزها به چشم خورد ، بحث تخریب یکدیگر بود به نحوی که انگار حاضرند برای رسیدن به این سمت ، حتی از روی جنازه همدیگر هم رد شوند . شاید برخی از نامزدها یادشان رفته که آبرو و حیثیت مومن چقدر اهمیت دارد در اسلام ، همان اسلامی که در جمهوری اسلامی یکی از اصول اولیه است . متاسفانه شاهد بودیم که برخی از نامزدها به هر شیوه ای متوسل می شوند تا رقیب خود را از میدان به در کنند . رعایت اخلاق اسلامی در این جریان سازی ها بسیار مهم است .

امام خمینی (ره ) "از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی ـ انسانی را در تبلیغ برای کاندیدای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند  "

در این میان و در میدان کارزار  ،ضلع چهارمی هم وجود دارد که قصد دار داین مثلث قدرتمند را به مستطیلی بی خاصیت تبدیل کند . شیطنت دشمنان و غافلین داخل کشور . به قول حضرت امام خمینی (ره ) دستهای ناپاکی که قصد دارند ، از کوچکترین فرصت ها و شکاف های اجاد شده بین مسئولین به نفع اهداف خود سوء استفاده کنند . در این میان نقش دو ضلع قبلی به شدت پر رنگ خواهد شد . دو ضلع اشاره شده نباید شرایط و محیطی را فراهم آورند تا اوضاع برای بهره برداری ضلع چهارم ، مساعد گردد .

انشاءالله این بار هم به حول و قوه الهی مردم و مسئولین از این آزمون بزرگ ، سربلند بیرو ن بیایند ...




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->