وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلم تنگ است ، سردار - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 78
کل بازدید : 888378
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : امیر محمد

اوضاع سیاسی این روزهای کرانه باختری و واکنش گروه های مقاومت به برنامه های اسرائیل و آمریکا ، انسان را آرزومند روزهای قیام شیخ عزالدین قسام می کند . شاید با ظهور نسل جدید گروه های مقاومت در دهه های اخیر در فلسطین ، قیامهایی از نوع قیام عزالدین قسام به بی نتیجگی تعبیر شود چرا که وقتی روح قدرتمند قیام و پیروزی در روزهای نا امیدی توسط گروه های مقاومت در کالبد اعتقادات مردم فلسطین دمیده شد ، روزنه های امید به پنجره های روشن و درخشانی برای مردم مبدل گردید ولی انگار بادید بنویسیم " گلی به گوشه جمالت ، شیخ قسام " ... 


دلمان بدجور برای مقاومت و نبرد جانانه شیخ عزالدین در کوه های " یعبد " تنگ شده است ... دلمان بدجور برای شروع یک حرکت اسلامی از مسجد  استقلال در" حیفا " تنگ شده است ... دلمان بدجور برای فتحی شقاقی تنگ شده است ... دلمان برای شیخ احمد یاسین تنگ شده است ... اصلاً دلم بدجور هوای سردار عماد را کرده است ...

تا این روزها فکر می کردم که گروه هایی از جمله : الفتح ، الصاعقه ، جبهه‌ی‌ دمکراتیک‌ آزادیبخش‌ فلسطین‌ ، جبهه مبارزات خلقی و ... مسیر انحراف را در مقاومت پیموده اند ولی انگار این بار باید به این فهرست بلند بالا ، نام حماس را نیز اضافه نمود . در جریانات گذشته هم کمی بوی این انحراف از معیارهای مردم مقاوم فلسطین از سوی حماس استشمام می شد ولی انگار این بار این گروه مدعی مقاومت قصد دارد علناً روی دوم خود را آشکار سازد    و این آشکار سازی یعنی ولع و حرص دلارهای عربی .

برخوردهای مصالمت آمیز حماس با صاف این روزها جنبه های آشکارتری از خود را به نمایش گذاشته است . استفاده از نشان " گنبد الصخره " و عبارات مبارک " لا اله الا الله " و " محمد رسول الله" هم باعث نشد که حماس از نمایش زاویه گرفتن خود خودداری نماید ، چنانکه می بینیم در آخرین اظهارنظرهایی که این جنبش به اصطلاح مقاومت که با سرمایه های مادی و معنوی جمهوری اسلامی به این مرحله رسیده است ، داشته ، حزب الله لبنان را به مداخله درا مور داخلی سوریه و مسلمانان متهم می نماید !!!

تشدید درگیری ها در سوریه دست خیلی از کشورها و گروه های دخیل در آن را رو کرد . کشورهای غربی که دیگر تکلیف شان آنقدر روشن است که نیازی به بازگویی نمی باشد . اما کشورهای عربی منطقه هم به شدت غرب را در این بازی همراهی می کنند و حتی تا آنجا پیش می روند که بعد از شکست های مکرر نیروهای شورشی و تروریست در سوریه ، بازی را به سمت یک بازی مذهبی و به طور مشخص بین شیعه وسنی پیش می برند . در این بین بهترین گزینه برای تحریک نیروها و گروه های مقاومت سنی علیه شیعیان ، حماس است که آنرا از قدرت بلامنازع حزب الله لبنان می ترسانند.

این اولین موضع گیری حماس به این شکل نیست که نشان دهنده تمایل این گروه به سازش و همکاری با خلیج نشین های نوکر آمریکا است . نکته جالب در این میان اینجاست که حماس فریب کشورهای عربی را خورده است و خود را بی دلیل و بی جا وارد بازی سوریه کرده ، آنهم دقیقاً بر خلاف مسیر گروه ها و هم پیمانان قبلی اش . حال با تمام این اوضاع و احوال در بیانیه خود ، حزب الله را به کم فروشی در مقابله با اسرائیل متهم می کند !!! و البته به این اتهام هم اکتفا نکرده و برجسب تلاش برای تحریک مسائل قومیتی و مذهبی را هم به حزب الله لبنان زده است !!! این موضع گیری آشکار و تند حماس در قبال حزب الله ، نشان می دهد که برنامه های آمریکا که توسط مزدوران عربی اش در منطقه در حال اجراست ، آنچنان هم که حماس فکر می کرد ، بی اثر نبوده ! لا اقل در خصوص خود حماس .

مشخصاً این موضع گیری ها اصلاً به صلاح گروه های مقاومت از جمله حماس که سودای دلارهای عربی به سرش زده نیست و آنها را راهی به سمت جاده ابومازن خواهد نمود ، خواه یا نا خواه . شاید خود حماس هم نداند که فریب کشورهای عربی را در خصوص عدم اجازه تشکیل ماه کامل شیعی در منطقه ، خورده است . شاید هم نمی داند که می داند !!! البته قطعاً حماس آگاهانه گام در این مسیر گذاشته و مثل اینکه بدجور دلارهای عربی قطر زیر زبانش مزه کرده است و قصد دارد نمکدان ایران را بشکند ، که البته در این صورت مجبور است خیلی آب بخورد چون راهی به جز خوردن نمکهای ریخته شده ندارد که درآن صورت هم  احتمالاً آب خوردن زیاد کار دستش بدهد ، کاری که دیگر هوس نمکدان شکستن به سرش نزند .

 حماس که از همان روزهای آغازین نبردهای سوریه ، در جبهه تروریست ها خود را جای داد و باعث شد که اسد ، دفتر حماس در سوریه را نیز تعطیل کند ، این روزها انگار بدجور هوایی شده است . به هر حال حماس پا در مسیری گذاشته است که بدون شک نه می تواند دل پادشاه قطر را برای کمک بیشتر به دست آورد و نه دل مردم فلسطین را . چه در آنجا که خود علیرغم ادعاهای واهی علیه حزب الله لبنان ، در حال کامل کردن پازل اسرائیل و آمریکا در منطقه است . خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید ... انشاءالله ...




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 92/3/29
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->