وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بچه های انقلاب - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 89
بازدید دیروز : 72
کل بازدید : 887649
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : بچه های انقلاب

دسته : سیاست

تاریخ : 92/8/13

این مطلب در سایت حرف تو منتشر شده است .

امیر محمد

حتماً این اتفاق برای شما هم افتاده که وقتی حضرت آقا ( امام خامنه ای – دامت برکاته ) را می بینید ، اشک در چشمان تان حلقه می زند ... وقتی این دیدار با ایراد ِ سخنانی هم همراه باشد ، در حین ادای کلمه به کلمه ِ حرفها ، احساس غرور می کنی از وجود ایشان ... شاید حسی شبیه نگاه امام خمینی (ره)  وقتی که ایشان را در تلوزیون در سفری بین المللی دیدند به حاج احمد آقا فرمودند که از دیدن ایشان حال ِ خوبی دارم چون می بینم فردی هست که بتواند بعد از من این کشتی را از مسیر پر تلاطم عبور داده و به سلامت به ساحل نجات برساند ...

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) " من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است و پشتوانه‌ى تجربى ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادى ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ى دیپلماسى فعّالیّت میکنند، کار میکنند، قرص و محکم حمایت میکنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقى دارد مى‌افتد [تا] بعضى از تبلیغاتچى‌هاى مواجب‌بگیر دشمن و بعضى از تبلیغاتچى‌هاى بى‌مزدومواجب - از روى ساده‌لوحى - نتوانند افکار عمومىرا گمراه کنند... "

ایشان در تمامی لحظات حساس و تاثیر گذار از مقاطع انقلاب ، همانند رهبری آگاه و آینده نگر ، برای همه قوت قلب بوده اند . این روزها هم می بینیم که هر وقت احساس می کنند مسیر افکار عمومی در حال تغییری حتی جزئی است ، وارد میدان شده و ختم کلام را ابلاغ می کنند .

متاسفانه در این سالهای بعد از انقلاب ( البته این دردی مسری است که ربطی هم به انقلاب ندارد ) از دست افراط ها و تفریط ها ، کم ضربه نخورده اند نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران . موضع گیری های تند و بعضاً بدون حتی لحظه ای فکر کردن و یا از آن طرف ؛ اتخاذ موضع سکوت و سکوت در برابر اتفاقات و حوادث مهم و جاری کشور ، هر دود بر خلاف انتظار که در اصل هم مسیری کاملاً متفاوت از هم را در پیش گرفته اند ، اما به یک هدف نهایی می رسند و آنهم چیزی نیست جز بر هم زدن توازن و تعادل فکری در نزد افکار عمومی در جامعه .

این اعلام مواضع خیلی ربطی به جناح بندی هایی که می بینیم و می شنویم ندارد . می خواهد مدعی ولایتمداری باشد و یا نباشد که البته در حالت اول ، بارِ التزام ِ بیتشری بر دوشش خواهد بود .

مقام معظم رهبری ( دامت برکاته ) " خب، درباره‌ى مسائل جارى ما با آمریکا - که این روزها محلّ بحث است - چند نکته را من عرض بکنم؛ سئوال است در ذهنها. اوّلاً یک تذکّر مهم و لازمى را بدهم: هیچ‌کس نباید این مجموعه‌ى مذاکره‌کنندگانما را با مجموعه‌ى شامل آمریکا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج بعلاوه‌ى یک - سازش‌کار بداند ؛ این غلط است ؛ اینها مأموران دولت جمهورى اسلامى ایران هستند، اینها بچّه‌هاى خودمان هستند، بچّه‌هاى انقلابند؛ یک مأموریّتى را دارند انجام میدهند. کار سختى هم هست [که‌] بر عهده‌ى اینها است؛ دارند با تلاش فراوان آن کارى را که بر عهده‌ى آنها است انجام میدهند. بنابراین نباید مأمورى را که مشغول یک کارى است و مسئول یک فرایندى است مورد تضعیف یا توهین یا بعضى از تعبیراتى که گاهى شنیده میشود - که اینها سازش‌کارند، و مانند اینها - قرار داد؛ نه، این حرفها نیست ... "

مقام معظم رهبری  مذاکرات هسته ای

شاید این حرف به خیلی ها بر بخورد ولی به شخصه از خودمان که ادعای ولایتمداری مان گوش فلک را کر کرده است ، گله دارم . ما ها که در تمامی سخنان و نوشته ها و اتخاذ نظراتمان ، همیشه از حضرت آقا یاد می کنیم ولی با نهایت تعجب سرانجام این اعمل مان به راهی می رود که از مسیر اصلی ولایت فاصله دارد ! البته این فاصله در ابتدا به نظر جزئی می رسد ولی هرچه که پیش می رویم می بینیم که زاویه زیاد می شود . این دلخوری را از این باب عرض می کنم که از افرادی که ادعای ولایتمداری ندارد که نمی شود انتظاری داشت برای تطبیق حرفها و اعمال شان با نظرات ولی فقیه ...

بهترین و به روز ترین نمونه این اقدامات را می شود در جریان برنامه های  مذاکرات ایران با کشورهای مختلف از جمله گروه 1+5 دانست . از همان روز اول در و دیوار به شخص آقای رئیس جمهور و هیئت همراه و دستگاه دیپلماسی حمله کردند و آنها را آماج شدیدترین حملات قرار دادند . از برچسب ضدانقلاب و نظام زدن بر آنها گرفته تا در گیری های فرودگاه تهران .

ای کاش و صدها ای کاش کمی و فقط کمی از این ادعاهایمان به عمل تبدیل می شد . خوب ، سوال کردن آنهم با احترام که بد نیست ، می خواهم از افرادی که اینقدر در روزهای ابتدایی این جریانات تندروی کردن ، سوال کنم که ؛ کجا ولی فقیه تان اینگونه حرکت کردند و اینگونه عکس العمل نشان دادند که شما نشان دادید ؟! این شعار را که نباید یادمان رفته باشد " ما همه سرباز تو ایم خامنه ای ... گوش به فرمان توایم خامنه ای "

خوب ، کجا سرباز جلوتر از فرمانده اش حرکت می کند ؟! کجا ، سرباز برای فرمانده تعیین تکلیف می کند ؟! این گوش به فرمانی یعنی چه ؟ خوب کجای حرکات ، اقدامات . موضع گیری هایی که دیدیم به این منطق همخوانی داشت ؟ اگر دلخوری حضرت آقا از غیر خودی ها بود که این تذکرات را نمی فرمودند !

متاسفانه در همان روزهای ابتدایی مباحث مربوط به گفتگوهای هسته ای و رابطه با آمریکا ، اکثر مدعیان ، تمامی سیاست ِ دستگاه دیپلماسی را به یکباره زیر سوال بردندو حتی در اقدامی تامل بر انگیز این افراد را ( به قول حضرت آقا سربازان و نیروهای نظام ) ضد انقلاب و از عمال دشمن معرفی کردند !!! کار را به جایی رساندند که حضرت آقا مجبور شدند در سخنانی حمایت خود را از کلیات این حرکت اعلام کنند و اینکه این حملات را نمی پذیرند .

در این روزها هم علی رغم اتخاذ مواضع قابل قبول از سوی دستگاه دیپلماسی و حمایت مقام معظم رهبری ، بازهم شاهد تخریب هایی گسترده و بعضاً نقدهای غیر منصفانه هستیم که متاسفانه جز به بیراه بردن کلیات ماجرا ، دستاوردی نخواهد داشت .

انشاءالله در این روزهای حساس ، کمی بیشتر صبوری کنیم و در التزام عملی از ولایت فقیه ، بیتشر از پیش پیشرو باشیم . بدون شک فقط در سایه رهبری مقام معظم رهبری است که می توان انتظار داشت از این دریای مواج به سلامت به ساحل نجات برسیم .

تنها راه حل این تند و کند روی ها ، تلاش برای شناخت بهتر ِ شرایط و اوضاع جاری است آنهم از زبان فردی آگاه و بی نظیر در رهبری ( حضرت آیت الله خامنه ای – دامت برکاته )  . انشاءالله تلاش کنیم بر سر پیمان مان با ولی فقیه با حرکت در پشت سر ایشان ، بمانیم . انشاءالله ...

مقم معظم رهبری ( دامت برکاته ) " این نیست که ما خیال کنیم دشمنى آمریکا با جمهورى اسلامى ایران به‌خاطر مسئله‌ى هسته‌اى است؛ نه، مسئله مسئله‌ى دیگرى است؛[ مسئله این است که‌] ملّت ایران به خواسته‌هاى آمریکا نه گفت، ملّت ایران گفت آمریکا علیه ما هیچ غلطى نمیتواند بکند. اینها با موجودیّت جمهورى اسلامى مخالفند، با نفوذ و اقتدار جمهورى اسلامىمخالفند. همین اواخر یکى از سیاستمداران و از عناصر فکرى آمریکا گفت - و گفته‌ى او پخش شد، این مسئله‌ى پنهانى هم نیست - که ایران چه اتمى باشد، چه اتمى نباشد، خطرناک است. این شخص صریحاً گفت نفوذ و اقتدار ایران - به قول خودشان هژمونى ایران - در منطقه خطرناک است؛ ایرانى که امروز از اعتبار برخوردار است، از احترام برخوردار است، از اقتدار برخوردار است. آنها با این دشمنند، با این مخالفند. آن روزى اینها راضى میشوند که ایران یک ملّت ضعیف، کنارمانده، منزوى، بى‌اعتبار و بى‌احترام باشد؛ مسئله مسئله‌ى هسته‌اى نیست... "




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->