وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ابو عطای عربی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 93
کل بازدید : 888017
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : ابو عطای عربی
تاریخ :92/8/24

این مطلب در سایت حرف تو منتشر شده است .

 امیر محمداین روزها با دیدن برخی  اظهار از نظرهای کشورهای اطراف ناخودآگاه یاد ِ داستان ِ قورباغه و ابو عطا می افتم . بدون ِ هیچگونه تردید ، در این روزهای حساس در اوضاع و احوال جهانی که هر کشوری به دنبال دسترسی به منابعی است برای تامین نیازهای خود ، تحرک های پویا که لباسی از آگاهای بر تن دارند ،  نقشی عمده در دستیابی به نتیجه دلخواه خواهند داشت .
در این بین جمهوری اسلامی ایران بدون تردید یکی از کشورهایی بوده که با دیپلماسی فعال و آگاهانه خود توانسته همگام با حرکت ِ سریع و پرشتاب تحولات منطقه و جهانی ، به پیش برود . حرکت های هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در جریان ِ مسائل ِ مربوط به سوریه که منجر به عقب نشینی آمریکا از حمله نظامی در آن شد برخی از کشورهای منطقه  به این نتیجه برسند که محور قدرت در خاورمیانه تغییر کرده است و به همین منظور دستپاچه و هیجان زدن از این شوک ، در حال تصمیم گیری و جریان سازی علیه این نمود آشکار در منطقه هستند .
برخی از کشورهای منطقه از جمله عربهای همیشه بازنده ، از ترس اینکه برای چندین بار جمهوری اسلامی ایران بتواند همانند جریان سوریه ، در مسائل هسته ای خود هم بر آمریکا به پیروزی برسد آنها را بر آن داشته است تا با طرح موضوعات واهی و مضحک ، به خیال خود در این مسیر سنگ اندازی کنند تا شاید بتوانند مانع دستیابی توافقی هرچند کوچک بین ایران و غرب گردند .
یکی از این کشورهایی که این روزها به خیال خود می خواهد جای عربستان سعودی را برای آمریکا پر کند ، امارات متحده عربی است که به درستی از تصمیم آمریکا برای حذف متحد استراتژیک ِ خود در منطقه باخبر شده است ولی به اشتباه در حال ورود به این بازی است . یکی از اشتباهاتی که این عرب ِ شیخ نشین دنبال می کند این است که علی رغم نداشتن روابط دیپلماتیک رسمی و گسترده با رژیم اشغالگر قدس ، می خواهد با این رژیم نامشروع برای کاستن از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه متحد شود و این یعنی با دست خودشان ، در حال کندن گورشان هستند .
ترس از اینکه مبادا آمریکا دیگر ، ژاندارم منطقه نباشد و اینکه در آینده ای نزدیک به علت جایگزینی منابع انرژی خود ، دیگر چشمی هم به آنها  نداتشه باشد (همانند جریان این روزهای عربستان سعودی که با حرکات نسنجیده و کورکورانه خود ، به چوبی دوسر سوخت تبدیل شده است ) به کابوسی وحشتناک برای این شیخ نشین ها مبدل شده است .

      
این شیخ نشینان ِ مادرزاد بدون ِ قدرت تفکر و تعقل ، وقتی عقب نشینی های موازیِ آمریکا در مناقشات منطقه را می بینند باید هم اینطور به خود بلرزند . مهمترین این تغییر مواضع آشکار را می توان در حمایت از دولت مرسی و در مدتی کوتاه ، بر خلاف آن عمل کردن و عقب نشینی  و ناتوانی در جلب آراء داخلی و عمومی برای حمله به سوریه دانست . البته پر بیراه هم به ذهن ِ آشفته شان نمی رسد ، بدون شک اینان در مرحله بعدی برنامه های آمریکا قرار دارند .
در این بین به طور آشکار ( همانطور که ذکر شده ) آشفتگی ِ مشابهی بین اسرائیل و اعراب دیده می شود و همین ترس از حصول ِ نزدیکی ِ حتی ظاهری بین ایران و غرب ، آنان را به شدت به تکاپو انداخته است . امارات متحده عربی که با دستپاچگی در حرکتی ناشیانه بازهم بحث مربوط به جزایز سه گانه را پیش کشیده است و به خیال خود می خواهد ایران را به پذیرش این موضوع علاوه بر پذیرش اشتباه خود در بحث انرژی هسته ای دعوت  ( ویا مجبور ) کند !!! به نظر می رسد بازهم این اعراب ِ بادیه نشین بیش از حدِ مجاز از نوشیدنی های سنگین استفاده کرده اند .
این موضوع شاید اولین اشتباه اعراب نباشد ولی قطعاً می تواند آخرین اشتباهشان باشد . بد نیست کمی هم مرور کنند دم تکانی ها و ولخرجی هایشان بر سر موضوعاتی را که دستشان در پوست گردو ماند .
در ادامه این روند ، علاوه بر  امارات متحده عربی ، قطر هم که بوی عربستان ِ داغ شده ! به مشامش رسیده است وارد این بازی شده . با این اوضاع و احوال ِ جاری ، به نظر ترس از اینکه قدرتی مانند عربستان از معرکه خارج شود هم مزید بر علت شده تا به سرشان بزند بخواهند جایگزین ِ عربستان در منطقه شوند .
اسرائیل در طرف ِ دیگر این بازی ، بازهم همانند همیشه اولین مرحله از فشارهای مجازی خود را معطوف بحث ِ مداخله نظامی کرده است . مباحثی تکراری که تا اینجای امر هم با مدیریت آمریکا همراه بوده تا این رژیم نامشروع کار دست ِ خودش ندهد . در همین راستا هم در پیگیری روندی ناشیانه جریان سازی گسترده ای را با محوریت هشدار به کشورهای غربی آغاز کرده است که در آن قصد القای این موضوع را دارد که در صورت حصول توافق با ایران بر سر مسئله هسته ای ، بروز جنگی سخت در منطقه که بدون شک منافع خیلی ها را درگیر خواهد کرد ، رخ خواهد داد . البته این سیاست همیشگی اسرائیل است که منطقه را با هدایت به سوی جنگ و نا امنی به فضایی گل آلود برای ماهیگیری تبدیل کند .
این نگرانی ها و آشفتگی ها البته فقط در بین اسرائیل و اعراب دیده نمی شود به طور کلی تمام کشورهایی که به نوعی از ایجادعدم برقراری رابطه مناسب ِ بین ایران و غرب سود می بردند ، امروز به تکاپو افتاده اند که چه می شود .





 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->