وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بچه های انقلاب فراموش نشوند - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 93
کل بازدید : 888012
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V


بسم الله

عنوان : بچه های انقلاب

دسته : سیاست

این مطلب در سایت 8 دی منتشر شده است .

امیر محمد

اینکه در ارائه بسیاری از تحلیلهای داخلی می بینیم که  اجرای برنامه صدروزه دولت را به روند دیپلماسی فعال کشور در سیاست خارجی گره می زنند و آنرا امری نابجا می خوانند  به نظر کمی بی انصافی می رسد . حال شما ، ضد نظام خواندن این بچه های انقلاب را از سوی همین گروه از رسانه ها تفسیر کنید !

این اظهار نظرهای تا آنجا پیش رفته است که دولت کنونی را بی تاب در انتظار دریافت کوچکترین چراغ سبز از آمریکا و گروه 1+5  جلوه می دهند و یا با ارائه آماری که اصلاً مشخص نیست از کجا آورده اند هشتاد درصد مشکلات کشور را به نواقص و کمبودهای داخلی نسبت می دهند .

در جایی دیگر به مقایسه سطحی و همراه با هیجان کاذب ِ نحوه مذاکرات آقای جلیلی و آقای ظریف می پردازند .

در این بین از طرفی این سرمایه گذاری برای سیاست خارجی را بیهوده می دانند و از طرف دیگر بدون در نظر گرفتن اوضاع جاری کشور ، تمامی این معظلات را به دولت فعلی نسبت داده و از بیسوادی وزرای اقتصادی و مسکن کشور سخن می گویند .

البته باید کمی هم به این رسانه ها حق داد ، چرا که ارائه تحلیل های شتابزده و هیجانی واظهار نظر های غیر کارشناسی در زمینه های تخصصی به یک امر عادی تبدیل شده است .

بچه های انقلاب

بد نیست کمی هم تمرین کنیم عادلانه تر به موضوعات مختلف نگاه کنیم . از همان روز ابتدایی حرکت جدید ، دستگاه دیپلماسی کشور مورد هجمه های سنگین ، فراوان و گاه ناجوانمردانه ای قرار گرفت . این جریان سازی ها تا آنجا پیش رفت که مقام معظم رهبری مانند همیشه به موقع و هوشمندانه وارد میدان شدند و ضمن ابلاغ رهنمودهایی در خصوص رعایت حریم ها و تذکر در خصوص برخی از اشتباهات ، کلیات این روند را قابل احترام و تقدیر معرفی نمودند .

حضرت امام خامنه ای ( دامت برکاته ) طی سخنانی فرمودند "  هیچکس نباید مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند،اینها بچه های خود ما و بچه های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچکس نباید ماموری را که مشغول کاری است تضعیف کند ... "

همچنین ایشان در ادامه با طرح این موضوع که به هیچ وجه به آمریکا اعتماد نخواهند کرد ، فرمودند " همانطور که در مشهد هم گفتم،به مذاکره خوشبین نیستم، ولی باذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی‌کنیم و این تجربه،ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد، اگر مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر، ولی اگر نتیجه نگرفتند معنایش این باشد که کشور باید روی پای خودش بایستد ... "

اینکه بخواهیم قسمتی از رهنمودهای ایشان را به دلخواه انتخاب نموده و با بازتاکید مجدد بر آن ، بهره برداری دلخواه را از آن بنماییم اصلاً همخوانی با ادعاهای مان در خصوص ولایت مدار بودن ندارد .

فکر نمی کنم کسی باور داشته باشد که مشکلات اقتصادی موجود در کشور  در یک شب بوجود آمده و در ادامه بتوان آنرا در یک شب هم حل نمود . اینکه به زعم برخی ، بخواهیم تمام مشکلات را هم در گروه پیگیری سیاستهای خارجی ببینیم هم اشتباه محض است .

البته اشتباهاتی هم در دیپلماسی جدید دستگاه سیاسی کشور وجود داشته که اصلاً هم قابل انکار نیست ولی هجمه های ویران کننده با نیت تخریب هم به هیچ وجه دردی از دردهای کشور حل نمی کند .

یادمان باشد هرچه که هست ، به فرمایش مقام معظم رهبری ، فرزندان انقلاب مأموریتی را شروع کرده اند که باید حمایت شوند . به نظر شما وقتی ایشان می فرمایند " مأموریت " این اذن از جانب چه مقامی به این افراد داده شده است ؟ به نظر شما می توان این فرمایش حضرت آقا را با برچسب نیروهای سرخود به تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ، تطبیق داد ؟!

بیایید با بازنگری چندین باره فرمایشات و رهنمودهای ایشان راهی صحیح را برای ارائه نظرات مان انتخاب کنیم . یادمان باشد که طبق فرمایشات ایشان قرار نیست ضرری در این مذامرات متوجه کشور شود . قطعاً چارچوب و خط قرمزهای نظام  مشخص و آشکار است و تیم دیپلماسی جمهوری هم بارها و بارها بر این موضوع تاکید نموده است و بدون شک هیچ راهی غیر از این بر نمی گزیند .

پس حفظ آرامش و حمایت از سیاستهای ابلاغی ولی فقیه که قسمتی از آن توسط دستگاه دیپلماسی کشور در حال اجراست ، امری لازم و ضروریست تا بیش از این فشار و استرس به واسطه بزرگنمایی های بی مورد به افکار عمومی جهت بالابردن آمار بازدید سایتها و یا فروش روزنامه ها ، وارد نشود . 




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->