وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آهنربای ظریف - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 93
کل بازدید : 888015
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : آهنربای ظریف

دسته : سیاست خارجی

امیر محمداینکه در یک نشست با حضور 5 کشور بعنوان نماینده تفکر و عقیده سلطه طلبی به گفتگو بنشینی و بخواهی با تمام این احوال از آنها امتیازهایی هم بگیری ، انصافاً کار بسیار دشوار است .

مباحث مربوط به لزوم گفتگوها در این دوران ، با تکنیک های مورد استفاده تیم مذاکره کننده ایران ، دو موضع جدا از هم هستند که باید با نگاه های جداگانه به آن نگریسته شود . مسئله ای که اغلب از آن یا سهواً و یا به دلیل عدم آگاهی ، چشم پوشی می شود .

نمی شود به همین سادگی از تلاشهای تیم مذاکره کننده هسته ای چشم پوشی نمود . تلاشهایی که در تمام این روزها با تاکید بر حرکت در حول محور تضمین برای شناخت حق غنی سازی در حال پیگیری است .

با وجود جو سازی ها و جریا نسازی های بسیار سنگینی که برخی کشورها با سردستگی اسرائیل انجام دادند ، تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی کامل ، در تمامی مراحل ، خود را ملزم به رعایت حریم ِ خط قرمزهای نظام و ملت ایران می دانست و صد البته می داند .

خطوط قرمزی که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده بود ، توسط تیم مذاکره کننده هم بازتاکید شد . اصولی که به هیچ وجه قابل تغییر و موعاوضه نیستند و مبتنی بر حفظ حقوق مردم ایران می باشند ، از جمله :

-        اصل ِ حق ِ غنی سازی توسط گروه 1+5 به رسمیت شناخته شود .

-        غنی سازی باید در داخل ِ خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شود .

-        هیچ کدام از سایتهای هسته ای در ایران تعطیل نشوند .

-        تحریم های نا عادلانه و مغرضانه ، هر چه سریعتر متوقف شوند .


در این میان نتانیاهو همانند همیشه با دستپاچگی می خواست از سخنان مقام معظم رهبری ( دامت برکاته) که در روزهای گذشته ایراد شده بود ، بهره برداری کند که به خواست خداوند متعال ، خود در دامی که پهن کرده بود گرفتار شد . در یک حرکت دست جمعی و حساب شده ، سعی شد تا سخنان حضرت آقا اینگونه تفسیر شود که مقامات عالی کشور هم با این شیوه مذاکر موافق نیستند ولی روشنگری های رسانه ای تیم دیپلماسی ایران آنهم با تلاشهای شبانه روزی ، دست این رژیم جعلی و نامشروع را در پوست گردو گذاشت .

دیروز ساعت 30/17 به وقت تهران نشست سه جانبه ظریف ، اشتون و کری صورت گرفت . گفتگوهایی که شاید به زعم برخی ها بیشتر به وقت کشی می ماند ولی این نحوه مذاکره و پیش روی های قدم به قدم توسط متخصصان ِ متعهد و نیروهای انقلابی دستگاه دیپلماسی  آنقدر بازی را برای کشورهای 1+5 سخت کرده است که مجبورند به سرعت خود را به ژنو برسانند . رایزنی های گسترده و بی نظیر دکتر ظریف تا پاسی از شب هم ادامه داشت ولی به هیچ وجه خستگی در چهره این مرد مورد وثوق نظام و مردم دیده نمی شود .

آقای ظریف و سایر اعضاء تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران کار را برای گروه 1+5 بسیار سخت کرده اند تا آنجا که آقای ظریف اعلام نمود فقط دعواهای کنونی بر سر استفاده از کلمات و جملات در تفاهم نامه است . البته این بخش بدون شک ، سخت ترین بخش ِ این ماجراست .

در این دور از مذاکرات شاید خیلی ها از اظهار نظرهای وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص تغییر 180 درجه ای موضع خود شوکه شدند ولی دیری نپایید که مهره دیگر اسرائیلی این جریان اعلام موجودیت کرد ، بله انگلستان . وزیر امور خارجه انگلستان با همراهی گسترده رسانه های انگلیسی در این صحبتها ایران هسته را برای خاورمیانه مضر دانست !!!

البته این تناقض گویی های آشکار و ناشیانه به لطف خداوند و تلاش های خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته ایران با هدایت اجرایی آقای ظریف عاملی برای رسوایی خود ِ این اعضاء 1+5 شده است و این یعنی جمهوری اسلامی ایران توانسته با استفاده از برگ بازی خودشان ، آنها را در حال کیش قرار دهد . به نظر نمی رسد این بار این کشورها بتوانند در بین افکار عمومی دنیا که به شدت پیگیر این ماجرا هستند ، جوابی قانع کننده داشته باشند ودر این صورت مجبور خواهند بود از حرفهای سلطه جویانه خود در برابر ایران کوتاه آمده و ادبیات بی ادبانه شان را با ملت بزرگ و فهیم ایران به ادبیاتی توأم با احترام و حفظ عزت تغییر دهند .

برای سربازان جمهوری اسلام ایران در ژنو ، آرزوی دست یابی توفیق روز افزون در سایه رهبری مقام معظم رهبری می نماید .




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->