وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقاومت عامل عدم توافق - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 93
کل بازدید : 888039
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : مقاومت عامل عدم توافق

دسته : بین المللی

این مطلب در بهترین های سایت حرف تو و سایت دانا منتشر شده است .

امیر محمد

رژیم اشغالگر قدس بعد از شکستی که از آمریکا در مناقشه هسته ای ایران خورده است ، این روزها به دنبال احیای فرصتهایی است که ادعا می کند با سازشگری ایالات متحده از دست داده است.

  در برخی از تحلیل های داخلی می بینم که برای تفسیر حال و روز این روزهای رژیم منحوس اسرائیل ، این رژیم را زخم خورده از سودای یگانه ابرقدرت هسته ای بودن در منطقه ، می خوانند و به نحوی این سوادا و شکست در آن را به توافق هسته ای ایران و غرب نسبت می دهند و در ادامه با اتکا به نظریات چند تن از اساتید دانشگاه های عربی ، پیشاپیش عدم توافق بین دولت خودگردان فلسطین و اسرائیل با میانجی گری آمریکا را به نوعی ایستادگی و مقاومت ایران می خوانند !!!

البته جالب اینجاست که برای رسیدن به این نتیجه به روزنامه های عربی چاپ لندن استناد می کنند ، بدون اینکه بار روانی و رسانه ای آن را در نظر بگیرند .

البته صحیح است که این رژیم بر سر مسائل جاری خاورمیانه از جمله مسئله سوریه و مسئله هسته ای ایران دچار نوعی سرخوردگی از دریافت پاسخ های مثبت از طرف آمریکائیش شده است اما این دلیل نمی شود که آن را تفسیر به رأی کنیم .

شاید در نگاه اول هیچ چیز قابل اعتنایی برای رد این تحلیل ها نیابیم ولی اگر خوب دقت کنیم می بینیم که با ارائه اینگونه تحلیل ها دو موضوع را ناخواسته به پیش می کشیم .

اول اینکه ناخواسته ایران را دارای قدرت بالاقوه بمب های هسته ای معرفی می کنیم و دوم اینکه مقاومت در گوشه ای از این پهنه عظیم را به مثابه عدم حصول به توافق در گوشه ای دیگر می خوانیم .

پیام روشن توافق هسته ای غرب با ایران آنقدر روشن و واضح است که دیگر هیچ نیازی به تفسیر ندارد . پیامی با مضمون بدون اثر و غیر عادلانه بودن فشارهای سلطه جویانه علیه ملتهای آزادیخواه در سراسر دنیا . حال اینکه اسرائیل با قدرت تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه و برهم زده شدن طرح های خاورمیانه جدید ، ناچار است در برنامه های آتی خود تغییراتی داده و همانند همیشه عهد شکنی کند ، ربطی به بطن ِ ارزش ِ مقاومت ندارد .

از طرف دیگر ، اوباما و غرب با دادن وعده های سرخرمن ، البته آنهم از نوع مدت دار و شش ماهه ، قصد دارند این پیام روشن را که در این روزها نمی توان جز باصلح و گفتگو به نتیجه ای رسید به اسرائیل منتقل کنند .

مسئله مذاکرات دولت خودگردان فلسطین با اسرائیل از پایه و بن ، ویران و نا عادلانه است و این برنامه همیشگی اسرائیل بوده که با اعمال سیاستهای چندگانه و با تعویق روند به اصطلاح صلح ، از سوی دیگر شهرک سازی و غصب فضاهای فیزیکی را پیش بگیرد و هرزگاهی به بهانه های واهی همچون قدرت نمایی های جمهوری اسلامی ، تمامی اتفاقات و عدم حصول توافقات را به ضریب تاثیر و نفوذ منفی ایران در مناقشات خاورمیانه نسبت دهد .




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->