وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چهارشنبه سوری سیاسی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 105
کل بازدید : 888838
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

نویسنده : حدیث      این یادداشت در سایت خبری بولتن نیوز لینک شده است .

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) :  " پایبندی همه به این راه‌ها و قوانین ( سلامت انتخابات را تضمین می‌کند، مگر این‌که کسانی بخواهند از راه‌های غیرقانونی عمل کنند ، همچنان‌که برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند ... "

این روزها خیلی ها منتظر هستند که بهار بیاید و خیلی ها هم منتظرند که کسی بهار را بیاورد . خلاصه از بس در این بهار حرف بهار و بهاری شنیدیم از دهان این سیاسیون که از هرچی بهاره ، سرسبزتر شدیم . بعد از آرام بودن دو هفته ای جریان سیاسی کاری ها برای انتخابات ریاست جمهوری ، کم کم  با پایان یافتن تعطیلات نوروزی ، جنب و جوش های فضای انتخاباتی هم بیشتر شده است . شاید با یادآوری برخی از اخلاقهای سیاسیون در این رابطه آرزو می کردیم که هیچ وقت این تعطیلات نوروز تمام نمی شد ولی بالاخره را رفتنی را باید رفت ...


از طرح زیرکانه هاشمی رفسنجانی در این دوره گرفته تا به ظاهر بن بست به وجود آمده در اصلاح طلبان تا سکوتی مثل سکوت آبهای سطحی دریای مدیترانه توسط جریان منتسب به دولت ، همگی دست به دست هم می دهند تا اخبار این روزهای جریان سازی های انتخاباتی داغ داغ بماند البته امیدوارم که این داغی منجر به خود سوزی برخی از این آقایان نشود و مواظب جان خود باشند و در این فضای آرام سیاسی کشور هوس چهارشنبه سوری سیاسی به سرشان نزند آنهم با ترقه و بمبهای دست ساز چینی ...

هاشمی و روحانی

آقای هاشمی این روزها آرام به نظر می رسد ولی خوب همین عدم تلاطم در ظاهر ، پشت پرده ای پرهیاهو دارد . از اعلام علاقه برای کاندیاتوری در روزهای ابتدایی گرفته تا اعلام رسمی عدم حضور . از ابتدا هم آشکار بود که شخصی در حد و اندازه های شخصیت سیاسی آقای هاشمی بی گدار به آب نخواهد زد و این جریان سازی ها برای روزی بود که بتواند در نهایت به نفع کسی کنار بکشد که به احتمال زیاد اینطور هم خواهد شد . در ماه های اخیر تلاشهای زیادی برای دوباره برسر زبان انداختن هاشمی صورت گرفت که با توجه به عدم توافق در جریان اصلاحات تا حدودی موفق بود . دعوت جریان اصلاحات از هاشمی بعد از اینکه از حضور خاتمی نا امید شدند ، مدعای این ادعاست . آقای هاشمی و گروه مشاوران ایشان ( که امیدوارم مشاورانی مانند آقای موسوی در دور و بر خود نداشته باشند ) این روزها و بعد جریان سازی به نفع آقای هاشمی به دنبال اجرای مرحله دوم طرح شان هستند که همان جلب تمام نظرهای سوگرفته به سمت هاشمی ، به طرف شخص مورد اعتماد ایشان است . شخصی که به قول یکی از نزدیکان آقای هاشمی بتواند هاشمی دوم در تاریخ باشد . جریان اصلاحات به دنبال معرفی کردن آقای عارف هستند ولی گروه آقای هاشمی ایشان را در حد و اندازه های هاشمی دوم شدن نمی دانند . بیشتر نگاه ها و تفسیرها در این روزها حول روحانی سفید موی و شیک فضای سیاسی کشور می گردد ، آقای روحانی . شاید کمی آرامان گرایانه باشد این تفکر ولی خوب این برنامه در حال پیداه سازی است .

از جریان سازی های آقای هاشمی هم در خصوص مهیا کردن حضور به اصطلاح ایشان ، همه افراد جامعه سیاسی ، هم نمی توان به سادگی گذشت . آقای هاشمی در حالی این روزها به شدت به عملکرد دولت منتقد است که همواره و البته در این روزها بیشتر در حال هشدار در خصوص وقوع یک فتنه دیگر است . فتنه ای که شاید کم از فتنه حامیان خود ایشان نداشته باشد . شاید فقط ایشان می توانند فتنه گران 88 را دوستدار نظام و خیرخواه کشور بدانند و حرکت شان را نوعی اصلاح !!! شاید این تحرکات که با نزدیک شدن به زمان انتخابات شدت بیشتری از طرف ایشان می گیرد ، تلاشی برای جلب نظر بیشتر و بالابردن درصد موفقیت در اجرای مرحله دوم از برنامه هایشان باشد که در بالا ذکر شد .   

در طرف دیگر مثل اینکه آقای قالیباف دست آقای احمدی نژاد را در اعلام قول های بدون کنتور بسته است . ایشان در جدیدترین اظهار نظر انتخاباتی خودشان ، قول داده اند که 5 میلیون شغل در کشور ایجاد کنند ! ما که بخیل نیستیم ولی لااقل قول 2 میلیون شغل آقای احمدی نژاد با این همه انرژی و پشتوانه مالی خوب را که عملی نشد می دیدند ، بعد به اظهار نظر عجولانه دست می زدند . در هر حال به نظر می رسد بر خلاف نظر داخلی ائتلاف 2+1 ، آقای قالیباف قصد دارد جای پای خود را در فضای غبار آلود انتخاباتی کشور محکم تر و مشخص تر نماید . البته در خصوص وضعیت نهایی اعتلاف هنوز برنامه مشخصی آشکار نشده است و باید منتظر روزهای آینده بود . شاید این ائلاف پاک و قدرتمند به نفع جریانی کنار برود ، البته فقط شاید .

امام خامنه ای ( دامت برکاته ) : " ... نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند ؛ چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد ... "

احمدی نژاد و مصباح

در طرف دیگر ماجرا کماکان گمانه زنی ها بر سر ائتلاف جبهه پایداری با جریان منتسب به دولت ادامه دارد . جبهه پایداری که هموراه در سالهای گذشته در اکثر موارد ( به جز قهر 11 روزه احمدی نژاد و جریان حمایت وی از مشایی ) به ظاهر مشکل دیگری به دولتی ها ندارد ، این روزها زمزمه یکپارچه شدنش با دولت بر سر نامزد متحد به گوش می رسد . البته آیت الله مصباح همیشه به جز موارد ذکر شده ، پشتیبان دولت بوده اند ، ولی باید دید این تایید خدمات دولت به همراهی نزدیک تر می انجامد یا نه ؟ در صورت اصرار آقای احمدی نژاد در سر مشایی ، به نظر این همراهی بعید می رسد ولی در صورت توافق بر سر نامزدهای موجود در جبهه پایداری شاید این توافق حاصل شود . در حال حاضر که از شواهد بر می آید آقای احمدی نژاد و گروه دولتی ها بر سر نامزد خود نظر قطعی ندارند ، اگرچه در انتهای سفر آقای احمدی نژاد به ونزوئلا ایشان در دیداری با مقام معظم رهبری ( دامت برکاته ) دست پیش را گرفتند و  اعلام کردند که قصد دارند آقای مشایی را معرفی کنند و از اینکه از سوی شورای نگهبان جوی سازی علیه مشایی می شود دلخوری داشتند . آقای احمدی نژاد هم با بردن آقای مشایی در بسیاری از برنامه های رسمی همراه خود و اعطاء نشان درجه یک فرهنگ !!! به ایشان آنهم با آن سبک و سیاق و آن اشکها ، سعی دارد آقای مشایی را در حد و اندازه ای بزرگ ( در حد ریاست جمهوری ) نشان دهد و شورای نگهبان را مجاب کند این آقا شخصیت بزرگ و موثری در کشور است و به راحتی نمی توان او را رد صلاحیت کرد . البته جدیت آیت الله یزدی و آیت الله جنتی در خصوص رد صلاحیت ایشان هم به نظر به سادگی قابل برگشت نیست .

مشایی و احمدی نژاد

البته گروه  منتسب به دولتی ها همچین هم نشان می دهند بیکار نیستند و با جریان سازی بسیار شدیدی که در رسانه های خود شروع کرده اند به شدت در حال مظلوم نمایی و تخریب چهره دیگر کاندیداها هستند ، همانند همان کاری که در خصوص آقای قالیباف در حال اجرای آن هستند ... همانند همان کاری که با صداوسیما دارند می کنند و در واقع دست پیش را گرفته اند که پس نیافتند . از برنامه این جریان بر می آید که از حضور آقای قالیباف دل خوشی ندارند و به دنبال آن هستند که از هر  طریق ممکن چهره و وجهه ایشان را تحت تاثیر منفی قرار داده و با اعمال فشار از این راه به ائتلاف 2+1 ، این ائتلاف را از معرفی آقای قالیباف منصرف کنند . البته در این میان هم از جریان سازی های دیگر رسانه ای جریان منتسب به دولت هم نمی توان گذشت که از یک سو همه را به وحدت دعوت می کنند و از سوی دیگر با بودجه بیت المال پا به بازی بچه گانه سیاسی کاریهای بیهوده می گذارند .

اصل صد و پانزدهم (115) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران : " رییس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد ؛ ایرانی‏الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور . "

انشاءالله امسال هم همانند دوره های قبلی مردم فهیم و انقلابی جمهوری اسلامی ایران با درایت فردی را که واجد شرایط ذکر شده توسط مقام معظم رهبری و قانون اساسی کشور برای تصدی پست ریاست جمهوری مناسب است را بر می گزینند . ملت شهید پرور جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده اند که فقط حضورشان پشت سر ولی فقیه شان است که دائمی است و دیگر افراد و گروه های هر چند موجه و صاحب قدرت و نفوذ را در صورت ایستادگی در برابر رهبری معظم ، همانطور که به اوج رسانند به زیر می کشانند . ملت آزاده ایران مطئناً این بار هم پوزه دشمنان اسلام و این مرزو بوم را به خاک ذلت خواهند مالید .




نویسنده : منتظر
تاریخ : پنج شنبه 92/1/15
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->