وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در به در یک جوانمرد - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 90
بازدید دیروز : 96
کل بازدید : 887366
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : در به در یک جوانمرد

دسته : سیاست

این مطلب را در پایگاه تحلیل سیاسی باصر و سایت حرف تو بخوانید .

امیر محمد

به نظر نمی رسد این بار بتوان مسائلی از جمله دیدارهای نامتعارف نمایندگان اتحادیه اروپا با برخی فتنه گران را که در قلمرو حاکمیت ملی  کشورمان رخ داده است ، به همین سادگی نادیده گرفت .

 ساعت 1:30 بامداد روز جمعه 22 آذر ماه  ، ورود هیئت پارلمانی اروپا به ایران با هدف دیدار با مقامات کشورمان ، صورت گرفت . تا ظهر همان روز همه چیز آرام بود و زمان به روالی سپری می شد که این روزها  دستگاه دیپلماسی دوست دارد سپری شود . در حالتی ما بین اعتماد و عدم اعتماد .

این حالت فقط چند ساعت طول کشید . بعد از ظهر روز جمعه بود که خبر دیدار اعضاء این هیئت با نسرین ستوده و جعفر پناهی از فعالان فتنه 88 ، منتشر شد . اولین جرقه هایی که در این خصوص به ذهن متبادر شد ، آن بود که در اتفاقات سال 1390  " تارا گوتنبرگ " رهبری هیئت اروپایی را بر عهده داشت و به دلیل درخواست های نا معقول این مجوز صادر نشد .

البته این عدم صدور مجوز سه بار دیگر هم در طی این چند سال برای هیئت های دیگری از اروپا که همان درخواست را داشتند اتفاق افتاده بود .

اما اینبار اعلام که که هیئت اروپایی پیش شرط خود را برداشته است و قرار است فقط با مسئولین رسمی کشور دیدار کند ولی مثل اینکه بازی روی دیگری هم داشت .

اینجا بود که بازار تکذیب ها داغ شد . اولین  تکذیبیه را مدیرکل تشریفات مجلس ارائه نمود . وی در گفتگویی با خبرگزاری تسنیم ، این دیدار را بی ارتباط با مجلس عنوان نمود و گفت : این دیدار در محل سفارت یونان صورت گرفت و هیچ‌گونه ارتباطی با تشریفات مجلس نداشته و مجلس در تنظیم این برنامه دخیل نبوده و ما تنها برنامه‌های این هیئت با مقامات ایرانی را تنظیم کردیم !!!

ستوده و پناهی

البته کاظم جلالی عضو هیئت رئیسه مجلس هم بیکار ننشست و با اعلام این موضوع که برنامه ریزی دیدار ها دقیق بود و این دیدار در سفارت یونان و بدون اطلاع ما صورت گرفته ، بازهم در صدد رفع اتهام از مجلس شورای اسلامی بر آمد .

در طرف دیگر ماجرا ، خانم افخم که همیشه با دست پر و جوابهای دیپلماتیک وارد میدان می شد ، اینبار ولی با علام اینکه سفر هیئت‌های پارلمانی خارجی به ایران و برنامه‌ریزی‌های آنها در چارچوب "دیپلماسی پارلمانی" و "با نظر مجلس" تنظیم می‌شود و وزارت خارجه تنها وظایف برنامه‌های رسمی و هماهنگی‌های لازم را به عهده دارد ، همه را از این نوع پاسخ شگفت زده نمود .

بدون تردید این پاس کاری ها در حضور ملت آزاده و شریف ایران که پس زمینه ای ناخوشایند از فتنه 88  و اروپایی ها بعنوان حامیان اصلی شان دارند ، بی اعتنایی آشکار  به ارزشهای ناب این ملت عزیز است .

این بی اعتنایی ها که این روزها هم کم دیده نمی شوند در بین برخی از مسئولین و نفوذی هایی که رنگ و بوی حوادث 88 را دارند به برخی جایگاه های اجرایی کشور ، بدون شک با پاسخ به جا و صحیح مردم همراه خواهد بود .

البته این پاسخ مردم  دلیل بر آن نیست که دستگاه های اجرایی ، نظارتی و امنیتی کشور که در ابتدا در جریان برنامه های این هیئت در ایران بودند ، به راحتی آب خوردن توپ را در زمین یکدیگر بیاندازند .

 

اینکه بعد از چندین سال التماس اروپایی ها برای انجام دیدارهایی از این دست ، به همین سادگی و در غفلت مسئولین ، اینچنین اتفاقاتی که البته به سادگی قابل پیش بینی هم بود ( خود اروپایی ها قبل از این سفر این نیت را نیز ذکر نموده بودند ) رخ می دهد ، به هیچ وجه قابل اغماض و چشم پوشی نیست ، مخصوصاً اینکه الان هیچ نهادی زیر بار این اشتباه نمی رود .




نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 92/9/26
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->