وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شش ضلعی صهیون در آسمان سعودی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 96
کل بازدید : 887362
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : شش ضلعی صهیون در آسمان سعودی

دسته : سیاست

امیر محمد

تحرکات نیروهای اطلاعاتی آل سعود به رهبری بندر بن سلطان در ماه های اخیر ، به اوج خود رسیده است .

رایزنیهای گسترده بندر بن سلطان برای ایجاد تحرکات منفی در مرزهای کشورهای منطقه  محدود به حلقه های مقاومت در خاورمیانه است و در رأس این حلقه هم ، کشور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران است . نگاه به این تحرکات و جریان سازی ها وقتی به واقعیت نزدیک می شود که تمایل عربستان برای طرف اصلی بودن در اجلاس ژنو 2 را مد نظر قرار دهیم . شاید عربستان سعودی در مخیله خویش می آورد که از این طریق بتواند دستاوردهایی قبل از اجلاس مذکور برای خود حاصل نماید .

منابع خبری از همراهی سلمان بن سلطان با رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان در این جریان خبر می دهند . در این رابطه بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و برادرش سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع، تماسها و دیدارها و رایزنی های گسترده ای با برخی قدرتها در منطقه و سران گروه های تروریستی که خاندان حاکم سعودی از آنها برای ریختن خون مردم سوریه و عراق و لبنان حمایت مالی می کنند، برقرار کردند تا طرحهای تروریستی خونینی در این کشورها بویژه در سوریه و لبنان تهیه و اجرا کنند .

 هدف عربستان ابتدا جلوگیری از مشارکت "عدنان منصور" وزیر خارجه لبنان در اجلاس ژنو 2 است که ریاض وی را هواخواه سوریه می داند و بدین ترتیب سعودی ها به دنبال تعیین وزیر خارجه دیگری هستند که نقشی متناسب با طرح سعودی به منظور ناکام کردن تلاش ها برای تشکیل ائتلاف یا چارچوبی بین المللی برای مبارزه با تروریسم ایفا خواهد کرد؛ زیرا روسیه تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق بر سر این ائتلاف در اجلاس ژنو2 بکار خواهد گرفت.

هدف دیگر ریاض از تشکیل دولت بی طرف در تنگنا قرار دادن گروه 8 مارس بویژه حزب الله است که در این صورت، حزب الله یا وادار می شود واقعیت را بپذیرد و یا اینکه در مقابل تشکیل دولت بی طرف واکنشی نشان خواهد داد که منجر به بهم زدن اوضاع داخلی لبنان و تنش آفرینی می شود و بدین ترتیب مسئولیت این تنشها به عهده حزب الله گذاشته خواهد شد.

سوم، تلاش برای گرفتار کردن حزب الله در یک اقدام نظامی - امنیتی داخلی در سایه تحریک طائفی مذهبی است که حاصل آن بهم زدن اوضاع داخلی لبنان و ایجاد فتنه مذهبی است.

این طرح با یک پیش زمینه واحد برای جریانسازی موازی در چند کشور به اجرا در خواهد آمد . در همین رابطه عربستان به ارسال سلاح های پیشرفته و اعزام مزدوران بیشتری به جنوب سوریه به منظور افزایش حملات تروریستی و ضربه زدن به نهادهای دولت ادامه می دهد و مسئولان سعودی بر این باورند که با توجه به خسارتها و تلفات گسترده گروههای تروریستی و موفقیت های مهم ارتش سوریه، این اقدام آخرین تیر در ترکش آنها به شمار خواهد آمد .

  موفقیت های ارتش سوریه ، هر روز بر نگرانی های بند بن سلطان می افزاید به همین دلیل طرح های در دست اجرا دارند تا با نفوذ به لایه هایا منیتی دمشق ، روحیه ای مضاعف به تروریست های سوری تزریق نمایند .

در این بین ، عربستان سعودی برای بالابردن ضریب اطمینان اجرای برنامه های خود سوریه ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، به صورت هماهنگ قصد اجرای برنامه هایی در لبنان ، عراق و ایران را نیز دارد .

عربستان سعودی در حالی به طراحی و اقدام برای اجرای این برنامه ها همت گماشته است که به شدت از تحولات این روزهای خاورمیانه نگران است . در همین رابطه مسئولان سعودی که این روزها در سایه تحولات جهان عرب، با شکست پی درپی سیاست هایشان در منطقه و تیره شدن روابط با هم پیمانان سنتی خود روبرو شده اند؛ این بار به سراغ فرانسه رفتند تا بتواند با وعده امضای قراردادهای مختلف تسلیحاتی، هسته ای و حمل نقل در بازار 550 میلیارد دلاری عربستان، هم پیمان تازه ای برای خود بیابید . شاید هنوز کشورهای غربی گمان می کنند که می شود اندکی بر روی عربستان حساب بازکرد تا از طریق در اختیار قراردان ناوچه و زیر دریایی های پیشرفته ، سدی هرچند کوچک در برابر قدرت ایران ایجاد کنند تا از این طریق از سرعت بالای ضریب نفوذ جمهروی اسلامی در منطقه بکاهند .

در پایان باید گفت که  به ثمر نشستن این برنامه هه علاوه بر اینکه در اکثر موارد غیر ممکن به نظر می رسد ، قطعاً هزینه های سنگینی برای سعودی ها به همراه خواهد داشت . در خصوص جمهوری اسلامی باید گفت ، البته خودِ بندر بن سلطان هم می داند که حتی تفکر در مورد کوچکترین دست درازی به تمامیت ارزی جمهروی اسلامی ایران ( چه مستیقیم و چه غیر مستقیم ) به قیمت سقوط قطعی آل سعودی خواهد انجامید .

در خصوص لبنان هم دو مساله اصلی وجود دارد که مانع این امر می شود؛ نخست آنکه اکثر مردم لبنان با کشاندن کشور به سمت انفجار اوضاع امنیتی مخالفند، علاوه بر این ارتش امکاناتی برای جلوگیری از اقدام گروههای تروریستی برای اجرای طرح های خرابکارانه و مخرب دارد، همچنین حزب الله لقمه حاضر و آماده ای نیست و سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرد؛ مساله دوم این که تصمیمی آمریکایی - غربی برای بهم زدن اوضاع داخلی لبنان وجود ندارد .

به نظر می رسد وهابیتی که عربستان را در آغوش آمریکا و اسرائیل قرار داده بود ، در حال از بین بردن خاندان آل سعود است .




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->