وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بازیگردانی در \ غورالاردن \ - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 96
کل بازدید : 887325
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : بازیگردانی در " غورالاردن "

دسته : سیاست

امیر محمد

در گیر و دار توافقات سوری و غیر واقعی در میدان بازی این روزهای کشورهای جهان ، انگار دیگر جایی برای احترام به ملتهای آزادیخواه باقی نمانده است .

این بار هم در گوشه ای از این پهنه گیتی ، پای یک فرزند نامشروع سلطه طلب در میان است . علی رغم خوشبینی های دولت خودگردان که البته این روزها حماس و برخی از گروه های مقاومت نیز به آن دچار شده اند ، اسرائیل همچنان قصد ندارد از ادامه پیشروی های غیر قانونی خود در سرزمین های کرانه باختری چشم پوشی کند .

اقدامات جدید این رژیم به خوبی نشان می دهد که هیچ طرحی جهت نشان دادن به اصطلاح حسن نیت شان در قبال اشغال سرزمین مادری فلسطینیان ندارند .

عادل سمره یکی از تحلیل گران سیاسی جهان عرب در این خصوص می گوید : "تشکیلات خودگردان فلسطین در یک شرایط حساس اقتصادی قرار دارد و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است بدون کسب هیچ چیزی مذاکره کند. همچنین سه پایتخت اصلی عربی یعنی بغداد، دمشق و مصر که از فلسطین حمایت می کنند در یک بحران واقعی قرار دارند.

بنابراین، صهیونیست‌ها از این شرایط به خصوص در راستای هدف اصلی صهیونیست‌ها که زمین است بهره‌برداری می کنند. آنها همه سرزمین فلسطین را می خواهند. اکنون بهترین زمان برای آنهاست تا بخش‌های بیشتری از سرزمین فلسطینیان را در کرانه باختری غصب کنند و من فکر می کنم که بیش از اینها رخ خواهد داد . "

غور الاردن

در واقع می توان اینطور بیان کرد که شاید پیمان اسلو شامل یک دوره موقتی است تا فرصت برای صهیونیستها برای تبدیل کردن قسمت اعظم اراضی کرانه باختری به موجودیت یهودی فراهم گردد . به همین منظور هم روز به روز با انتشار اعلامیه هایی از قصد خود برای ادامه ساخت و ساز شهرک های صهیونیستی خبر می دهند .

در همین راستا می توان بعنوان نمونه اقدام این روزهای کمیته قانون گذاری کابینه صهیونیست ها را مورد اشاره قرارداد که همزمان با سفر جان کری به سرزمین های اشغالی طرح جدیدی را به جهت انضمام همه شهرک های " غور الاردن "و جاده های منتهی به آن به اسرائیل به امضاء اعضای کنست از احزاب ائتلاف دولتی و معارضان رساند .

 

سیطره اسرائیل بر این سرزمین ها را می توان انضمام دهها هزار شهرک نشین به این منطقه و قطعیت دادن به سیطره بر این منطقه مرزی میان سرزمین های اشغالی سال 1967 با اردن و قرار دادن فلسطینی ها مقابل عمل انجام شده دانست .




 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->