وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 34
کل بازدید : 888648
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

به منظور ارائه سیاست جامع برای مقابله با حضور رو به رشد ایران و فعالیت های خصمانه اش در نیمکره غربی، و برای مقاصد دیگر.

این لایحه توسط مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در جلسه کنگره به تصویب رسید.

ماده ۱. عنوان کوتاه.
این قانون ممکن است با عنوان " قانون مقابله با ایران در نیمکره غربی مصوب ۲۰۱۲" ذکر گردد.

ماده ۲. یافته ها
یافته های کنگره به شرح زیر است:

1 - ایالات متحده دارای منافع حیاتی سیاسی، اقتصادی و امنیتی را در نیمکره غربی است.

2 -  ایران به منظور ایجاد شبکه ای از روابط دیپلماتیک و اقتصادی برای کاستن از ضربه ناشی از تحریم های بین المللی و مخالفت با تلاش های غرب در زمینه محدود نمودن جاه طلبی هایش، به دنبال همکاری با کشورهای آمریکای لاتین از طریق امضای موافقت نامه های اقتصادی و امنیتی است.

3-  به گفته وزارت امور خارجه، حزب الله به همراه ایران به عنوان کشور حامی¬اش، "از لحاظ فنی تواناترین گروه تروریستی در جهان" با "هزاران نفر حامی، چند هزار عضو و چند صد عملیات تروریستی" در نظر گرفته شده است و مأموران نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از دهه ۱۹۹۰ به اتفاق حزب الله مشغول به کار شده اند.

4-  نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حمایت از فعالیت¬های نظامی، شبه نظامی، و تروریستی حزب الله، و ارائه آن از طریق هدایت و راهنمایی، تامین بودجه و سرمایه، سلاح، دادن اطلاعات، و پشتیبانی تدارکاتی، سابقه طولانی دارد؛ و در سال ۲۰۰۷ وزارت دارایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدسش را به دلیل حمایتشان از تروریسم و گسترش فعالیت-هایشان، مورد تحریم قرار داد..

5 -  نیروی قدس ایران به منظور توسعه و ترویج روابط، عاملان و مأمورانی را در سفارتخانه های خارجی، موسسات خیریه و نهادهای دینی و فرهنگی مستقر می¬کند، در حالیکه غالبا روابط موجود اجتماعی و اقتصادی با سرزمین های قدیمی شیعه نشین برقرار می کند، و در سال های اخیر حضور آنها در آمریکای لاتین پررنگ تر شده است.

6-  به گفته وزارت دفاع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس آن، در برخی از مرگبارترین حملات تروریستی دو دهه گذشته شرکت و دخالت داشته یا در پشت آنها بوده است، از جمله آنها، حمله به AMIA مرکز تجمع یهودیان در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴، به طور کلی با هدایت یا حمایت از گروه هایی که در واقع این حملات را انجام می¬دهند.

7 -  گزارش¬هایی از مأموران وزارت اطلاعات ایران، که از اوایل دهه ۱۹۹۰ در فعالیت های مرتبط با حزب الله متهم به همکاری شده¬اند، حمایت مستقیم دولت ایران از فعالیت های حزب الله در سه منطقه هم¬مرز آرژانتین، برزیل و پاراگوئه را نشان می دهد؛ و در دهه گذشته، ایران به طور چشمگیری مأموریت های دیپلماتیک خود را به ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه، اکوادور، آرژانتین، و برزیل افزایش داده است. ایران ۱۷ مرکز فرهنگی در آمریکای لاتین ساخته است، و در حال حاضر ۱۱ سفارتخانه را (افزایش یافته از شش سفارتخانه در سال ۲۰۰۵) اداره می¬کند.

8-  ایران نمایندگان خود را در آمریکای لاتین استفاده می¬کند به منظور بالا بردن درآمد ناشی از فعالیت های غیرقانونی، از جمله مواد مخدر و قاچاق، جعل و تقلب، پولشویی، جعل اسناد مسافرتی، نشر غیرمجاز نرم افزار و موسیقی، و فراهم کردن پناهگاه و کمک به دیگر تروریست هایی که در حال عبور از منطقه هستند.

9-  به گفته وزارت دفاع، ایران به رغم تفاوت های ایدئولوژیکی و عقیدتی، از حماس حمایت می-کند، و این نگرانی که حماس در نیمکره غربی به ویژه در کاراکاس فعالیت کند، وجود دارد.

10-  بولیوی، کوبا، اکوادور، نیکاراگوئه، و ونزوئلا با امضای بیانیه حمایت از فعالیت های هسته ای ایران، قصد خود را برای کمک به ایران در شکستن تحریم های بین المللی ابراز کردند و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در تهران در سال ۲۰۱۰، عزم خود را به "تداوم و گسترش روابط اقتصادی خود با ایران" اعلام کردند، با این اعتقاد که "ایران می تواند پاسخ دندان¬شکنی به تهدیدها و تحریم¬های اعمال شده توسط غرب و امپریالیسم بدهد".

11-  بنا به گزارش موشکافانه پلیس دایره مواد مخدر، در طول مرز ایالات متحده با مکزیک، مشابه نوع مورد استفاده توسط حزب الله در لبنان، کشف شده است، و اعضای باند مکزیکی را در حال ورود به ایالات متحده آمریکا -گفته شده که با موزیک و شیپور نظامی فارسی- بازداشت کردند، که منجر به نگرانی هایی در مورد توانایی حزب الله برای همکاری با کارتل و سندیکاهای مواد مخدر مکزیک، به منظور استفاده از تکنیک ها و راه های قاچاق، برای حمل و نقل افراد و مواد مخدر به ایالات متحده می¬شود.

12-  از پاییز سال ۲۰۰۸، حداقل ۱۱۱ مظنون از یک شبکه بین المللی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویان وابسته به حزب الله، در عملیات مدیریت اجرای مواد مخدر دستگیر شده اند.

13-  در اکتبر ۲۰۱۱، ایالات متحده دو مرد را مورد اتهام قرار داد، از جمله منصور ارباب¬سیار، یک آمریکایی ایرانی¬تبار، یکی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که در توطئه قتل یکی از مقامات خارجی، در یک اقدام تروریستی از سلاح های کشتار جمعی استفاده می¬کند. ارباب¬سیار با بیان قصد "استخدام کسی در تجارت مواد مخدر" به مکزیک سفر کرد تا ترور سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده را به مرحله عمل درآورد.

14-  استراتژی و سیاست دولت اوباما در ۲۰۱۱ برای مبارزه با تروریسم، به اندازه کافی به نفوذ و عملیات در حال رشد ایران در نیمکره غربی توجه ندارد.

ماده ۳. بیان سیاست و خط مشی.
سیاست ایالات متحده باید، استفاده از تمامی عناصر قدرت ملی برای مقابله با حضور رو به رشد ایران و فعالیت های خصمانه اش در نیمکره غربی باشد.

ماده ۴. نیاز به یک استراتژی و سیاستی برای مورد بحث قرار دادن و پرداختن به حضور رو به رشد ایران و فعالیتش در نیمکره غربی.
الف : به طور کلی- در کمتر از ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون، وزیر امور خارجه باید به کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی مجلس سنا، یک استراتژی و سیاستی برای مورد بحث قرار دادن حضور رو به رشد ایران و فعالیتش در نیمکره غربی، ارائه بدهد که :

1-  حضور و فعالیت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس آن، حزب الله و حماس در نیمکره غربی را تعریف و تشریح نماید، از جمله اطلاعات مربوط به رهبران، اهداف، غایت، و مناطق تحت نفوذ آنها؛

2-  منطقه، جمعیت، بنادر، شرکت های خارجی، فرودگاه ها، مرزها، رسانه ها، مراکز مالی، سفارتخانه های خارجی، سازمان های خیریه، مراکز مذهبی و فرهنگی، و فعالیت های مولد درآمد در نیمکره غربی که از سوی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس آن، حزب الله و حماس مورد استفاده قرار گرفته است را ارزیابی نماید؛

3-  عملیات ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس آن، حزب الله، و حماس در داخل ایالات متحده را با جزئیات شرح دهد، از جمله اطلاعات مربوط به شبکه های مالی، فعالیت های قاچاق، و پناهگاه های امن؛

4-  در مورد روابط ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس آن، حزب الله و حماس با سازمان های جنایی فراملی و دیگر سازمان های تروریستی در نیمکره غربی، سند و مدرک ارائه دهد؛

5-  رابطه ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس آن، حزب الله و حماس با دولت¬های نیمکره غربی را توصیف کند، از جمله روابط متقابل نظامی و دیپلماتیک، اقتصادی، و همکاری های امنیتی است؛

6-  قابلیت های اجرایی قانون فدرال، نیروهای نظامی، دولت و نهادهای دولتی محلی، و سایر عناصر حیاتی مانند سازمان های غیر دولتی را در مورد دولت¬های نیمکره غربی که ممکن است با تهدید مطرح شده از جانب ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس آن، حزب الله و حماس مقابله کنند، را ارزیابی نماید.

7-  عملیات ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس آن، حزب الله و حماس در مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک، و دیگر مرزهای بین المللی در نیمکره غربی را با جزئیات شرح دهد، از جمله عملیات¬های مربوط به قاچاق مواد مخدر و انسان و اسلحه، شبکه های حمایت از انسان، کمک مالی، و پیشرفت های تکنولوژیکی؛ و

8-  موارد زیر را بگنجاند:

(A)
با توجه به مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک، در همکاری با دولت مکزیک و وزیر امنیت داخلی، به منظور تأکید بر رسیدگی به منابع، تکنولوژی و زیرساخت ها، برای ایجاد امنیت در مرز جنوب غربی، برنامه و طرحی ایجاد کند و از ورود مأموران ایران، سپاه پاسداران، نیروی قدس آن، حزب الله و حماس، به ایالات متحده، جلوگیری نماید ؛

(B)
برنامه¬ای در کشورهای آمریکای لاتین، برای اقدام چند سازمانی شامل توسعه نهادهای دارای قانون محکم و قوی، به منظور تأمین امنیت مردم و تجارت این کشورها، که از جمله آنها عبارت است از مبارزه با تروریسم و طرح مبارزه با افراط گرائی و تندروی در این جوامع، برای جدا کردن ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس آن، حزب الله، و حماس از منابع حمایتی مالی اش، و مبارزه با فعالیت های تروریستی و

(C)
ادغام تمامی عناصر قدرت ملی، از جمله دیپلماتیک، اقتصاد، و عناصر امنیتی، که طراحی شده برای مقابله با حضور رو به رشد ایران و فعالیت های خصمانه اش در نیمکره غربی.

ب -  توسعه _ در توسعه استراتژی مطابق با این ماده، وزیر امور خارجه باید با سران تمامی وزارتخانه¬ها و سازمان¬های ایالات متحده موافق مشورت کند، از جمله با وزیر دفاع، مدیر اطلاعات ملی، وزیر امنیت داخلی، وزیر دارایی، و دادستان کل.

 ج - فرم و شکل _ استراتژی مطابق با این ماده باید به شکل غیرمحرمانه ارائه گردد، اما ممکن است شامل یک ضمیمه محرمانه بشود.

ماده ۵. گزارش
وزیر امور خارجه در کمتر از یک سال پس از ارائه استراتژی مورد نیاز مطابق ماده ۴، باید به کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی مجلس سنا، گزارشی مبنی بر پیشرفت ایجاد شده در جهت پیاده سازی و اجرای استراتژی، و یک شرح و ارزیابی به منظور دستیابی به هدف سیاست شرح داده شده در ماده ۳، ارائه دهد.

ماده ۶. تامین سرمایه و بودجه به منظور توسعه و پیاده سازی استراتژی برای مقابله با ایران در نیمکره غربی.
علیرغم مقررات قانونی دیگر، اجازه داده می شود که بودجه و وجوه در دسترس ادارات یا دفاتر وزارت امور خارجه به منظور برنامه های مبارزه با تروریسم، برای اجرا و عملی ساختن این قانون، قابل استفاده گردد.




نویسنده : منتظر
تاریخ : دوشنبه 91/6/6
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->